۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۴, جمعه

پرتاب 1700 موشک از غزه و 3 راکت از جنوب لبنان به اسرائیل نشست فوری سازمان همکاری اسلامی به درخواست سعودی


درحالیکه اسرائیل ازبامداد پنجشنبه حملات هوایی خود بغزه راازسرگرفت منابع نظامی اسرائیلی اعلام کردند حدود 1700موشک بسمت اسرائیل شلیک شده است.شامگاه پنج شنبه نیز 3 راکت از جنوب لبنان به سمت اسرائیل توسط گروه‌های فلسطینی پرتاب شد.

خبرنگار «العربیه» گزارش داد نیروهای امنیتی لبنان راکت‌اندازان به سمت اسرائیل در اردوگاه فلسطینی الراشدیه را دستگیر کردند. گروه «حزب‌الله» لبنان هم دست داشتن در این حمله به سمت اسرائیل را رد کرد.

خبرنگار العربیه در مرز نوار غزه هم گزارش داد 15 موشک از غزه به سمت عسقلان و جنوب اسرائیل شلیک شد. همچنین دو موشک در حوالی فرودگاه بن گوریون رهگیری شدند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل اعلام کرد یک مقر حماس را در غزه منهدم کرده که ده‌ها نفر در آن مستقر بودند و منزل سامر ابو دقه، مسئول پهپهادهای بمب‌گذاری شده حماس را نیز هدف قرار داد.

103 کشته

در همین حال، منابع پزشکی فلسطینی نیز از افزایش تعداد قربانیان حملات اسرائیل به 103 کشته از جمله 27 کودک و 580 نفر مجروح خبر دادند.

این در حالی است تل‌آویو گفته همه گزینه‌ها را برای اقدام نظامی علیه نوار غزه در نظر می‌گیرد و احتمال حمله زمینی علیه این منطقه هم مطرح است.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان اسرائیل و غزه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه برای کاهش این تنش‌ها با پادشاهی عربی سعودی و مصر تماس‌هایی برقرار کرد. او در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که احتمالا با رهبران دیگر کشورهای منطقه تماس خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «هدف ما کاهش تنش‌هاست و با همپیمانانمان در منطقه و طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی در تماس هستیم.»