۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۴, جمعه

119 کشته در غزه؛ اسرائیل به حملات علیه «حماس» ادامه می‌دهد

 

اسرائیل ازبمباران تونل‌هاگنجینه استراتژیک حماس خبردادمنابع پزشکی در غزه روز جمعه اعلام کردند شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه به 119 کشته، از جمله 31 کودک و 19 زن، علاوه بر 830 زخمی، افزایش یافت.

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای گفت 160 جنگنده در حمله شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه به ⁧‫غزه‬⁩ شرکت کردند و 450 موشک را به 150 هدف شلیک کردند.

این بیانیه افزود: «این حملات ضربه سنگینی به تونل های حماس و منافع زیرزمینی آن وارد کرد. ضربه سنگینی به چندین کیلومتر تونل در شمال نوار غزه وارد کردیم. یک رهبر ارشد جنبش جهاد را که مسئول سیستم پرتاب موشک ضد تانک است، هدف قرار دادیم.»

ارتش اسرائیل همچنین از رهگیری 90 درصد موشک‌های فلسطینیان خبر داد. به گفته مقامات نظامی تل‌آویو از دوشنبه گذشته تاکنون 2000 راکت و موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

بمباران «گنجینه استراتژیک» حماس

اوخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در بیانیه ای اعلام کرد که از نیمه شب گذشته حملات هوایی برای ضربه زدن به پایگاه‌های زیرزمینی گروه «حماس» در محله های شمالی و شرقی غزه انجام گرفت. او همچنین افزود که این تونل‌ها برای حماس یک گنجینه استراتژیک هستند و نتایج آنها در ساعات روز مشخص خواهد شد.

ادرعی ادامه داد: «در شمال نوار غزه به کیلومترهای زیادی از تونل‌ها ضربه سنگینی وارد شده است.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می‌گوید «بیش از 1000 هدف در غزه بمباران شده است و عملیات نظامی در صورت لزوم و با هدف برقراری آرامش و امنیت در اسرائیل ادامه خواهد یافت. »

به گزارش خبرنگار «العربیه»، گروه‌های فلسطینی در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل، با 50 موشک عسقلان، اسدود، بئرالسبع و سدیروت را بمباران کردند.

از سوی دیگر منابع «العربیه» فاش کردند در پی سفر یک هیئت امنیتی مصری به تل‌آویو، اسرائیل هرگونه میانجیگری قبل از حذف شاخه نظامی حماس را رد کرد.