۱۳۹۹ اسفند ۱۱, دوشنبه

آمریکا: ما متعهد به حمایت از پادشاهی سعودی در برابر حملات حوثی‌ها هستیم

 
ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه28فوریه با تأکید برتعهد خود بمشارکت استراتژیک خود با پادشاهی سعودی، حملات شبه نظامیان حوثی به غیرنظامیان در این کشور را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت که حملات حوثی‌ها نه تنها غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد بلکه صلح و ثبات همه یمن را تهدید می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا افزود که واشنگتن متعهد به حمایت از پادشاهی سعودی در برابر حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران است.

این بیانیه از حوثی‌ها خواست تا حملات خود به سعودی را فورا متوقف کنند.

وزارت خارجه آمریکا گفت، حوثی‌ها باید برای دستیابی به صلح در یمن به تلاش‌های مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل و تیموتی لندرکینگ فرستاده ویژه ایالات متحده در یمن بپیوندند.

حمله به خاک سعودی با شلیک 1موشک بالستیک و 6 پهپاد بمبگذاری شده

سرتیپ ترکی المالکی سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی، صبح روز یکشنبه 28 فوریه اعلام کرد که پدافند هوایی سعودی توانست موشک بالستیک پرتاب شده توسط شبه نظامیان تروریست حوثی مورد حمایت ایران، به سمت شهر ریاض و 6 پهپاد انفجاری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان که به روشی عمدی و سیستماتیک در منطقه جنوب همچنین شهر جیزان و شهر خمیس مشیط به پرواز درآمده بودند را رهگیری و نابود کند.

سرهنگ دوم محمد الحمدی سخنگوی اداره کل دفاع مدنی نیز توضیح داد که خسارت مادی به خانه‌ای در ریاض وارد شده ولی هیچ صدمه انسانی یا کشته بر اثر این ترکش‌ها به بار نیامد.

محکومت گسترده منطقه‌ای و بین المللی علیه شبه نظامیان فرقه‌ای حوثی‌ مورد حمایت ایران

سفیر اتحادیه اروپا در سعودی یکشنبه 28 فوریه اعلام کرد که اتحادیه اروپا، حملات حوثی‌ها علیه سعودی را محکوم می‌کند.

وی گفت: «چنین حملاتی، غیرنظامیان را به خطر انداخته و بی‌ثباتی منطقه را افزایش داده و چشم‌اندازهای حل منازعه یمن را به تأخیر می‌اندازد.»

فرانسه و بریتانیا نیز یکشنبه 28 فوریه، حملات بالستیک شبه‌نظامیان حوثی را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه بریتانیا با تأکید بر اینکه این حملات به سعودی و استان مارب، غیرقابل قبول است، افزود: این حملات، جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند.

سفیر فرانسه در ریاض نیز به نوبه خود، حمله بالستیک به ریاض و حملات با پهپادهای انفجاری از سوی شبه‌نظامیان حوثی به شهرهای جیزان و خمس مشیط را محکوم کرد.

او در حساب توئیتر خود نوشت: «به نام سفارت فرانسه، حمله شدید بالستیک روز گذشته حوثی‌ها علیه #ریاض و همچنین حملات پهپادهای انفجاری به #خمیس_مشیط را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کنم کنم که دیروز تکرار شد.»

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج نیز حملات شبه نظامیان حوثی به مناطق مسکونی را به شدتن محکوم کردند.