۱۴۰۰ فروردین ۲, دوشنبه

دور جدید مزدورگیری سپاه پاسداران در سوریه‎


شبه‌نظامیان وابسته بایران،میکوشند جوانان سوری رابا دادن وعدەهای رنگارنگ جذب کنند.

همه کسانی که مایل به پیوستن به شبه‌نظامیان «گردان‌های امام علی» هستند، از جمله کسانی که از رژیم جدا شده‌اند و حتی کسانی که از خدمت سربازی برای ارتش بشار اسد فرار کرده‌اند، پذیرفته می‌شوند.

براساس گزارش‌های منابع محلی در شهر حلب، دفاتری از سوی شبه‌نظامیان موسوم به «گردان‌های امام علی» برای جذب سوری‌ها در این شهر افتتاح شده است.

شبکه «عین الفرات» سوریه گفت که شبه‌نظامیان وابسته به ایران دفتری را برای پذیرش کسانی که مایل به پیوستن به آنها هستند، در منطقه «حمدانیه» حلب دایر کرده‌اند.

مزدوران سپاه پاسداران در سوریه

این امر به موازات اقدام شبه‌نظامیان عراقی «حرکت النجباء» وابسته به ایران، در انتقال بیش از 850 شبه‌نظامی برای تقویت حضور خود در حلب است.

این منابع خاطرنشان کردند که افتتاح دفاتر استخدام مزدور و جذب نیرو توسط شبه‌نظامیان «گردان‌های امام علی»، با موافقت رژیم سوریه، به ویژه وزارت دفاع دولت اسد، صورت گرفته است.

این شبه‌نظامیان اعلان کردند تمام کسانی که مایل به پیوستن به آنها هستند، پذیرفته خواهند شد، از جمله کسانی که از رژیم سوریه جدا شده‌اند و کسانی که برای انجام خدمت نظامی تحت تعقیب هستند، زیرا در صورت پیوستن به این گردانها، مشکلات آنها حل می‌شود و رژیم سوریه از تعقیب آنها دست‌ برمی‌دارد.

این موضوع برای بسیاری از جوانان سوری که در شرایط سخت امنیتی و اقتصادی زندگی می‌کنند، وسوسه بزرگی محسوب می‌شود، خصوصا برای آن دسته که خدمت نظام وظیفه خود را انجام نداده‌اند و یا درگیر مشکلات اقتصادی هستند.