۱۳۹۹ خرداد ۲۴, شنبه

آمار قربانيان كرونا در 332 شهر از ۵۱ هزار و 500 نفر بيشتر است

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران24/3/99 : « سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ اعلام كرد، آمار جانگداز قربانيان كرونا در 332 شهر ايران از ۵۱ هزار و 500 نفر بيشتر شده است. شمار جانباختگان در آذربايجان غربي به 1425نفر، در تهران به10690 نفر، در خراسان رضوي به 3205 نفر، در خوزستان به 4185 نفر، در سيستان و بلوچستان به 1915نفر، در كردستان به 1045نفر و در لرستان به 1740 نفر رسيده است.
آخوند روحاني امروز در ستاد كرونا به وضعيت بحراني در استانهاي مختلف اذعان كرد و گفت: «ما داخل پیک اول هستیم. پیک اول در برخی استان‌ها آمده و عبور کرده است... پیش‌بینی این است که استان‌های دیگر در نوبت هستند... این همه مربوط به پیک اول این بیماری است... در كشور جدا از چند شهرستان به نقطه ای نرسیدیم که ۶۰ تا ۶۵ درصد جمعیت با این ویروس مواجه و از آن عبور کرده باشند یعنی نه الان واکسن پیش روی ما و نه آن ایمنی جمعی و رمه ای به وجود آمده است بنابراین نگرانی ما همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم». وي برغم دروغگويي‌هاي هميشگي، بطور تلويحي به كمبود امكانات پزشكي اذعان كرد و گفت: «در همه دنیا حتی کشورهاي پیشرفته تخت، آی سی یو و امکانات از لحاظ پزشک و پرستار محدود است، همه جا محدودیتی وجود دارد بنابراین آن محدودیت را باید مدنظر قرار دهیم برای اینکه هر استانی که وارد پیک می‌شود از آن به‌شکل آرام و پشته‌ای از آن عبور کند، نه یک پیک بلند که همه را دچار اضطراب و مشکل کند».  وي بار ديگر وقيحانه مردم را مقصر معرفي كرد و گفت: «رعایت مردم در اردیبهشت‌ تا ۸۰ درصد مطلوب بود اما در اواسط خرداد به ۲۰ درصد رسیده است» . او سپس با فرار به جلو تهديد كرد «اگر همکاری نباشد، مجبوریم همه محدودیت‌ها را بازگردانیم. اگر سلامت مردم به خطر بیفتد، مجبوریم محدودیت‌ها را مجدداً اعمال کنیم».
در تهران زالي رئيس ستاد كرونا گفت: «بیمارانی که ظرف 24 ساعت گذشته مراجعه کردند پنج درصد بستری شدند که تا پیش از این 3.5 درصد بوده که جای تامل دارد». وي از  «فرسودگی تجهیزات و کمبودها در حوزه‌ بستری‌ها» و فرسودگي كادر درمان بدليل استمرار بيماري ابراز نگراني كرد (اقتصاد24-24خرداد).
در خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «به دلیل جلوگیری از ایجاد اضطراب در مردم، آمار ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان تا اطلاع ثانوی اعلام نمی‌شود... قطعاً مصلحت‌هایی در جامعه وجود دارد و وزارت بهداشت مجبور است برخی مسائل را محدود کند» (صراط23خرداد). سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت:«به دلایل افزایش بیماری...ظرفیت تمام بیمارستان‌ها به سمت پذیرش بیماران کرونا رفته است»(تابناك24خرداد).
در كردستان معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان... اعلام کرد: «در صورت تداوم عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی...تیرماه؛ ماه عزای کردستان خواهد بود» (خبرگزاري نيروي قدرس23 خرداد). رئيس دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: «روز پنجشنبه هم ظرفیت بیمارستان توحید این شهر پر شده بود که نشان‌دهنده انفجار بیماری کرونا در سنندج و استان کردستان است»(ايسنا24خرداد).
در كرمانشاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «تعداد موارد بستری‌ها طی دو هفته قبل 2/5 برابر افزایش یافته است. همچنين استاندار کرمانشاه گفت: استان ما پس از خوزستان افزایش آمار مبتلایان دارد که زنگ خطری است برای ما و باید هزینه سنگینی برای جبران آن پرداخت شود»(خبرگزاري صدا و سيما رژيم24خرداد).
در لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: «به طور متوسط روزانه ۲۰۰ مورد جدید به آمار مبتلایان به کرونا در استان افزوده می‌شود. با روند افزایش ابتلاء آمار مرگ و میر هم بالا خواهد رفت»(خبرگزاري مهر23خرداد).
درآذربايجان شرقي معاون استاندار گفت: «افزایش آمار موارد بستری و بیماران بدحال از هفته گذشته نگران‌کننده است و در صورت ادامه این روند چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد. رییس دانشکده پزشکی مراغه گفت: در طول ۲ هفته گذشته تعداد مبتلایان به كرونا در این شهرستان روند افزایشی داشته است و این یک هشدار جدی است»(ايرنا24خرداد).
در هرمزگان رییس مجتمع آموزشی و درمانی بندرعباس گفت: «روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا، سیستم درمان را دچار بحران شدیدی کرده و نیاز به افزایش تخت‌های ویژه همچنان وجود دارد...آمار ابتلا با شیب بسیار تندی افزایش یافته و موجب مرگ شماری از مردم استان شده که برخی از آنها هیچ بیماری زمینه ای نداشتند واین یک زنگ خطر جدی بوده است»(ايرنا 23خرداد).».