۱۳۹۷ تیر ۲۷, چهارشنبه

زنان جهان از مبارزه زنان ايران براي آزادي حمايت مي كنند

زنان جهان از مبارزه زنان ايران براي آزادي حمايت مي كنند همانطور كه در گردهمايي سالانه مقاومت ايران در پاريس در روز جمعه، ۹  تیر ۹۷، ابراز شد.  گردهمآيي «ايران آزاد با هزار کانون شورشی» میزبان سياستمداران تراز اول و مدافعان حقوق بشر از جمله گروه بزرگي از شخصيتهاي زن و مدافعان حقوق زنان از سراسر دنيا بود.



اين گردهمآيي با شركت مشتاقانه و فعال بيش از 100 هزار تن از ایرانیان و هواداران مقاومت ايران رقم خورد.
سخنران اصلي اين برنامه، خانم مريم رجوي، رئيس­جمهور برگزیده شوراي ملي مقاومت ايران بود.
هيئتهاي مختلفي به خانم رجوي بیانیه و لوح تقديم كردند تا حمايت خود را از مقاومت ايران تحت رهبری او و برنامه 10 ماده­اي اش براي ايران فردا به نمایش بگذارند.
يكي از الهام بخش ترین قسمتهای اين رویداد، پنج گزارش ويدئويي از فعاليتهاي زنان و جوانان ايراني هوادار سازمان مجاهدين خلق ايران در تهران و ساير شهرهاي ايران بود كه در همبستگی با گردهمآيي «ايران آزاد با هزار کانون شورشی» و با آرزوي موفقيت برای آن انجام گرفته بود.
 برابري جنسي در ايران بعد از آخوندها
خانم رجوي در سخنراني خود اشاره نمود: «مردم ایران با همه مليتها و اقوامش شش ماه است كه قيام را در زیر سرکوب حداكثر، ممکن کرده‌اند. یک نسل پر اشتياق و تشنه آزادی برای در اختیار گرفتن تمام کشور و برای پس‌گرفتن ایران از آخوندهای اشغالگر به پا خاسته است.. سرنگونی حتمی است،‌ پیروزی حتمی است و ایران آزاد می‌شود.»
خانم رجوي يكبار ديگر رئوس اصلی برنامه مقاومت ايران براي ايران فردا یا برنامه ده ماده­اي را مورد تأکید قرار داده و گفت:‌ «ما به پی‌ریزی جامعه‌یی فرا می‌خوانیم که تار و پودش آزادی،‌ دموکراسی و برابری است. ما از برابري زن و مرد، حق انتخاب آزادانة پوشش، جدايي دین و دولت، خودمختاري مليت‌ها، تساوي حقوق سياسي و اجتماعي كليه افراد ملت ایران، از لغو اعدام، از آزادي بيان، احزاب، مطبوعات و اجتماعات، از آزادي اتحاديه‌ها، انجمنها، شوراها و سنديكاها و یک ایران غیر اتمی، در همزیستی مسالمت آمیز با همکاریهای منطقه یی و بین المللی دفاع کرده و می كنيم.»
زنان برجسته جهان در میان ميهمانان و سخنرانان گردهمآيي
زنان جهان از مبارزه زنان ايران براي آزادي حمايت مي كنند و این با حضور گروه بزرگی از زنان سياستمدار و زنان فعال مدافع حقوق زنان و حقوق بشر در گردهمآيي مقاومت ايران برای یک «ايران آزاد با هزار کانون شورشی» به نمایش گذاشته شد.
شخصیت های زن كه در اين گردهمآيي سخنراني كردند عبارت بودند از: راما ياد، وزير سابق حقوق بشر فرانسه؛  جناب خانم ترزا ويلیرز، نماينده پارلمان از بريتانيا و وزير كشور سابق ايرلند شمالي؛ اينگريد بتانكور، سناتور سابق و كانديد رياست جمهوري كلمبيا؛ فرانسيس تاونزند، دستيار سابق رئيس جمهور آمريكا در امور امنيت ملي و ضدتروريسم؛ آنا فوتيگا، وزير امور خارجه سابق لهستان و نماینده پارلمان اروپا؛ ترزا خی مه نز باربات، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا؛ ميشل دووکولور، نماینده مجمع ملي (پارلمان) فرانسه و رئیس کمیته پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک؛ نجات الاسطل، نماینده پارلمان فلسطين؛ والنتينا لسكاي، وزیر سابق تجارت و رئيس سابق هیئت پارلمانی آلبانی در شورای اروپاو معاون پارلمان آلبانی؛‌ رانجنا كوماري، شخصیت برجسته جنبش برابری از هند، عضو ستاد فیسبوک و ستاد توئيتر در موضوع مشارکت زنان در امر اینترنت و جهانی سازی آن، نویسنده و مدیر مرکز تحقیقات اجتماعی برای زنان و دختران در دهلی نو؛‌ ماريا كانديدا آلمیدا، معاون دادستان كل و دادستان كل سابق پرتغال؛ ماريا النا الوردين، رئيس فدراسيون جهانی حقوقدانان زن از آرژانتين؛ كريستينا يوريشنيتز، نماينده پارلمان رومانی و رئيس كمسيون برابري زن و مرد؛ نجیمه طای طای، وزير سابق آموزش و پرورش مراكش، و زينت ميرهاشمي، عضو شوراي ملي مقاومت ايران.
در میان شركت كنندگان شخصيتهاي برجسته ای حضور داشتند از جمله ماريت نیباك، اولين نایب رئیس پارلمان نروژ (استورتينگ)؛ بارونس سنديپ ورما، نماينده ارشد محافظه كار در مجلس اعيان و وزير سابق توسعه بين المللي و انرژي در كابينه محافظه كار؛ بارونس اسمیت، بارونس لیز ردفرن و ليدي كانوالجيت سينگ، اعضای مجلس اعیان انگلیس؛ سناتور ماري لوئيز اودانل از ایرلند؛‌ ليندا چاوز، مدير سابق روابط عمومي كاخ سفيد و رئيس مركز براي فرصتهاي برابر؛ لورانس فهلمان ري يل، نماینده پارلمان فدرال سوئیس؛ انیسه بومدین، بانوی اول سابق الجزایر و اسلام شناس؛ قاضی هنادی ابو عرب، رئیس سابق دادگاه جنایی دمشق و معاون رئیس هیئت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه؛ سهير الاتاسي، عضو كميته عالي مذاكرات اپوزيسيون سوريه؛ کندیس برگن و جودی اسگرو، نمایندگان پارلمان کانادا؛ دکتر مریدیت برگمن، رئیس سابق سنای استرالیا؛ جانا گانچا، نماینده پارلمان محلی از ایتالیا؛ اليزابتا زامپاروتي، فعال حقوق بشر و عضو سابق پارلمان ايتاليا؛ ماريكا مونه ماجي، نماینده پارلمان از سن مارینو؛ اوا دوران راموس، عضو سابق پارلمان اسپانيا و رئیس انجمن حقوق بشری  INCO Human Rights؛ مارگاريتا دوران وادل، سناتور سابق از اسپانيا، تاریخدان و خبرنگار، معاون رئیس انجمن حقوق بشری INCO Human Rights؛ اگلانتينو جيرمني، نماینده پارلمان آلبانی و وزير سابق توسعه شهري، رودینا حیدری، نماینده پارلمان از آلبانی، دیانا چولی، نماینده سابق پارلمان، نویسنده و فیلمساز از آلبانی؛ سويم آربانا، موسس انجمن آلبانيايي مفید براي زنان؛ نعیمه فراح، مشاور وزیر فرهنگ و تبلیغات مراکش؛‌ آلفه الجويني، نماینده پارلمان تونس؛‌ آمال عثمان، وزیر سابق و نائب رئیس تحریریه اخبار الیوم مصر؛‌ ماريا گرچه آ، عضو سابق پارلمان روماني؛ بوزنا  كامينسكا، نماینده پارلمان از لهستان؛‌ دكتر ماريا رايان، رئيس و مديرعامل بيمارستان كاتج در وودزويل نيوهمشاير در آمريكا؛ و مونيزا جهانگير، خبرنگار و دختر گزارشگر ويژه فقيد در رابطه با وضعيت حقوق بشر درايران، خانم عاصمه جهانگير.
هيئت شخصيتهاي زن و مدافعین حقوق زنان
يكی از نقاط اوج اين برنامه زماني بود كه هيئت شخصيتهاي زن و مدافعان حقوق زنان به بالاي سن رفتند تا حمايتشان را از مبارزه زنان ايران براي آزادي به جهان نشان دهند. چهار زن برجسته اين هيئت را نمايندگي مي­كردند.

والنتينا لسكاي خانم رجوي را «زن نام آور اميد و جسارت براي آزادي و رهايي» خواند و اعلام کرد كه اين هيئت «بيانيه مشترك شخصيتهای زن و مدافعان حقوق زنان را امضا نموده­اند.»
وی با استناد به اين بيانيه گفت: «زنان ايران مصمم هستند كه در قرن 21ام تاريخ میهن شان را ورق بزنند و آنها شایان حمايت تمام مردم آزاديخواه جهان هستند.»
سپس رانجانا كوماري اين بيانيه را خطاب به گردهمآيي خواند. در بخشي از اين بيانيه آمده بود، «خیزش شجاعانه زنان ايران عليه اين رژيم به این منظور نیست كه چيزي از اين رژيم زن­ستيز بخواهند، بلکه به این منظور است كه اين ديكتاتوري مذهبي در تماميت آن به پايان برسد و آزادي و دمكراسي برقرار شود. زنان ايران به راستی نيروي تغيير هستند. ما از زنان شجاع ايران حمايت می کنیم و آنها را گرامی مي­داريم.»
ماريا كانديدا آلميدا اعلام کرد، «تمامي زندانيان سياسي و عقيدتي به ويژه زندانیان زن و آنان كه هم اكنون در اسارت و زیر شكنجه هستند، باید بلادرنگ آزاد شوند.»
ماريا النا الوردين گفت، «ما از تلاشهاي بي­ باک و بيم زنان ايران و مقاومت ايران براي برقراري آزادي و برابري حمايت مي­كنيم. ما رهبري پربصیرت و خستگی ناپذیر خانم مريم رجوي، رئيس­جمهور برگزیده شوراي ملي مقاومت ايران را به عنوان آلترناتيو براي ايران مي­ستائيم. ما همچنين از برنامه ده ماده­اي خانم رجوي براي حقوق زنان در ايران فردا حمايت مي­كنيم.»
سپس هيئت، خانم رجوي را به روي سن دعوت كرد و لوحی شامل اسامي و حمايت سازمانهاي غيردولتي زنان را به وی تقدیم کرد.
خانم رجوي از هيئت تشكر نمود و حمايت آنان را «ارزشمند» و «یک كمك کار بسيار جدي» خوند و افزود، «از تمامي تلاشهاي شما براي حمايت از زنان ايران و مقاومت ايران، و اكنون از قيام ايران، تشكر مي­كنم. من مطئمن هستم كه يك روز پس از سقوط آخوندها، مردم ايران شما را به جشني بزرگ در تهران دعوت خواهند کرد زيرا كه يك ايران آزاد نه تنها براي مردم ايران بلكه براي مردم خاورميانه و براي صلح و امنيت در جهان ضروري است.»

سخنرانيهاي ديگر شخصيتهاي زن
زنان جهان از مبارزه زنان ايران براي آزادي حمايت مي كنند. در زير گزيده­اي از سخنرانيهاي زناني كه در سایر قسمت های گردهمآيي سخنراني کردند آمده است:

ترزا ويلیرز: مایلم به طور خاص نقش زنان ايران را برجسته کنم، كساني كه براي اينكه بخشي از جنبش تغيير، رفرم و دموكراسي باشند، ريسك بالایی می پذیرند. اينها زناني هستند كه شجاعانه در مقابل نيروهاي سركوبگر امنيتي مي­ايستند و فرياد «مرگ بر ديكتاتور» سر مي­دهند. من شجاعت و عزم آنها را بسیار زیاد می ستایم.
آنها آماده اند كه براي حق برابري و شرف و حیثیت شان ایستادگی کنند حتي اگر اين كار آزار و اذیت و ريسك تلافي جویی از سوی این رژيم وحشی و ستمگر را در بر داشته باشد. 
بگذاريد همه  اميدوار باشيم كه روزي خانم رجوي بتواند برنامه ده ماده­اي خود را پياده كند و سرانجام ما شاهد ايراني باشيم عاري از سركوب ظالمانه آخوندها، عاري از نقض حقوق بشر كه مدتهاست اعمال مي­شود. و ایرانی آزاد براي نیل به آينده­اي دموكراتيك كه مردان و زنان آن از فرصت برابر براي محقق کردن آرزوهايشان برخوردار باشند، انتخابهاي (آزاد) خود را بکنند و در هر زمينه­اي از زندگي شان كه بخواهند موفقیت کسب کنند.

فرانسيس تاونزند: تاريخ به ما مي­گويد كه زنان اين مقاومت را رهبري كرده­اند و در تمامي سطوح در شوراي ملي مقاومت، زنان اين جنبش را رهبري كرده­اند و ما امروز نيز مي­بينيم كه در خيابانهاي تهران آنها حجاب خود را برمي دارند، ملاها را انکار مي كنند. و آنها همچنان به حمايت شما براي انجام اين كار نيازمندند. زنان به رهبري اين جنبش ادامه خواهند داد و اين از جمله بزرگترين تهديدهایی است که متوجه این رژیم است. 

راما ياد: زنان ايران مخاطرات دستگيري و بازداشت خودسرانه را پذيرفته­اند. شش ماه است كه فريادهاي آزادي نشان از آمدن بهار ايران دارد. ما شاهد موجي از اعتراضات در ايران هستيم و زنان ايران ابعاد جديدي (در مبارزات خود) گشوده اند. من مي­دانم كه تغيير از بيرون صورت نخواهد گرفت. این از جانب مردم ايران خواهد بود زيرا كه ايران متعلق به آنهاست.

اينگريد بتانكور: از 28 دسامبر گذشته تاکنون ما شاهد آن هستيم كه مريم رجوي چگونه آنچه كه قول آنرا داده بود عملي كرده است.
خطاب به هزاران و هزاران زني كه جلودار اعتراضات هستند، به مادران، دختران، همسران و خواهران شهداي قتل­عام 1988، به جوانان ايران كه سنگ پرتاب مي­كنند، تصاویر ديكتاتور را مي­سوزانند، به مراکز اين رژيم فاسد آخوندی حمله مي­كنند، به 80 ميليون ايراني كه توسط مستبدين ايراني به گروگان گرفته شده­اند، ما در هر قدم با شما هستيم.
ما سانتيمتر به سانتيمتر در راه دموكراسي با شما هستيم، ما در هر ضربان قلب با شما هستيم، در هر فرياد، در هر قطره اشك، در هر زخمی که بردارید، با شما هستیم تا زماني كه شما سرانجام آزاد شويد.

ميشل ووكولور: ما اميدواريم كه شاهد دموكراسي واقعي باشيم جایی که جدايي دين از دولت محترم شمرده می شود. به همين دلیل است كه ما از خانم مريم رجوي حمايت مي­كنيم... من به زناني كه اين رژيم را انکار مي­كنند و براي آزادي مبارزه مي­كنند و این قدرت را دارند كه با آناني كه در قدرت هستند مخالفت كنند، اداي احترام مي­كنم.

آنا فوتیگا: مردم شكست­ناپذير ايران، من واقعاً از شما و رهبر بزرگتان، مريم رجوي حمايت مي­كنم. ما در پارلمان اروپا، تلاشهاي او براي برقراري عدالت، پيشرفت و بالاتر از همه آزادي مردمش را ستایش می کنیم. ما در كنار شما در حمايت از حقيقت و محاکمه مسئولان قتل عام در ايران ايستاده­ايم.
ما از مردم عادي در ايران كه در كشور زيباي شما در سخت ترين شرايط زندگي مي­كنند، حمايت مي­كنيم. ما شجاعت و عزم آنها را براي آزادي كشورشان مي­ستائيم. ما در پارلمان اروپا در كنار شما ايستاده­ايم.

زينت ميرهاشمي: امروز در شهرهای بزرگ و کوچک و در روستاهای ایران دستاورد تلاش، مبارزه و مقاومت چند نسل به بار نشسته و اکثریت قاطع مردم ایران با مبارزه خود به جمهوری اسلامی نه می گویند.
در صف اول این مبارزه کارگران، کارمندان، معلمان، پرستاران، کشاورزان، نوجوانان و به ویژه زنان قرار دارند. شعارهای مردم به پاخاسته نشان می دهد که آنان دیگر به هیچ وجه تحمل تحقیر، ظلم و بی عدالتی را ندارند. واقعیت این است که رویارویی مردم ایران با رژیم حاکم از دی ماه سال ۱۳۹۶وارد مرحله جدیدی شده است. مردم برای تغییر رژیم حاکم و مشارکت در سرنوشت خودشان بیش از هر زمان باورمند به خودشان شده اند. با قاطعیت می توان گفت که مردم تغییر را نه از درون حکومت و یا به وسیله لشکرکشی کشورهای خارجی بلکه از طریق مبارزه و مقاومت خودشان می خواهند.
کسانی که به بهانه های مختلف مردم را از سوریه ای شدن می ترسانند واقعیت های پیکار زنان و مردان ایران زمین را یا ناآگاهانه نادیده می گیرند و یا در حفظ وضع موجود منافع مشخص دارند.
مردم محروم و ستمدیده ایران با مبارزه روزمره خودشان و با خیزشهای خودشان پیامشان را با قاطعیت به تمام جهان رسانده اند. مردم تهیدست و غارت شده برای برانداختن نفی رژیم حاکم بها پرداخت کرده اند. در سالگرد ۳۰ خرداد روز شهدا و زندانیان یاد همه شهدای راه آزادی که با فدای جانشان بذر مقاومت و پایداری را کاشتند و آبیاری کردند گرامی می داریم.
ما سازمان چریکهای فدایی خلق ایران به عنوان یکی از اعضای مقاومت ایران آرزومندیم که سال آینده این گردهمایی را در ایرانی آباد، آزاد و دموکراتیک برگزار کنیم. همانطور که خانم مریم رجوی گفتند:‌ پیروزی می آید، می آید و می آید. ما بیشمارانیم و برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه متحد و متشکل می شویم. 

نجات الاسطل: خواهر عزيزم مريم رجوي و اپوزيسيون ايران، خدا شما را حفظ كند. من به شما درود مي­فرستم. من از مبارزه شما براي نبرد براي حقوق بشر و حقوق زنان در ايران قدرداني مي­كنم. ما در كنار شما ايستاده­ايم.
علاوه بر تهديدي كه رژيم ايران براي ديگر كشورهاي عربي و حاكميت ملي شان دارد، اين رژيم به وجهي بسيارمنفي، در فلسطين دخالت مي­كند و اين يكي از دلايلي است كه ما نمي­توانيم در منطقه به صلح دست پيدا كنيم.

نجیمه طاي طاي: ده سال است كه من از شما حمايت مي­كنم. من خوشحالي را در چشمان شما مي­بينم. من مي­توانم بگويم كه گردهمآيي بعدي در ايران خواهد بود. ديكتاتوري آخوندها به آخرخط خود رسيده است. مردم ايران در هر سن، هر مذهب و هر مليتي در خيابانها هستند. آنها نه سلاح دارند، نه تانك، نه تسلیحات هسته­اي، ولي در خيابانها هستند. آنها پيروز خواهند شد. ما با شما هستيم و از شما حمايت مي­كنيم.