۱۳۹۷ مرداد ۲, سه‌شنبه

حمایت عربستان سعودی و بحرین از مواضع دونالد ترامپ علیه رژیم ایران

خالد بن احمد آل خلیفه-عادل الجبیر
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در پاسخ به پرسشی درباره تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران و همراهی عربستان سعودی با این رویکرد، اظهار داشت: کشورش از قوانین بین‌المللی و هر تحریمی که علیه تهران اعمال شود حمایتمی‌کند؛ زیرا رژیم ایران قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
عادل الجبیر افزود: اگر ایران می‌خواهد با کشور‌های جهان روابط خوبی داشته باشد باید به قوانین بین‌المللی و اصل حسن همجواری احترام بگذارد و از حمایت تروریستها و دادن موشکهای بالستیکی به عناصر انصارالله یمن دست بردارد.



الجبیر پیشتر نیز در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل درباره رژیم ایران گفته بود: اگر این رژیم سیاست هایش را در منطقه تغییر ندهد منزوی‌تر خواهد شد.

وی همچنین افزود: ایران باید بداند که جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته‌یی را به این کشور نخواهد داد.

دونالد ترامپ صبح دوشنبه اول مردادماه ۹۷ در حساب توئیتر خود به هشدار‌های حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم که تهدید کرده بود تنگه هرمز را می‌بندد واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت خود درباره سخنان روحانی که گفته بود « جنگ با ایران مادر جنگ هاست» با حروف درشت نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکنید. در غیر اینصورت پیامد‌هایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است.

حمایت وزیر خارجه بحرین از پیام دونالد ترامپ
خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین طی پیامی از موضع دونالد ترامپ علیه رژیم ایران حمایت کرد و گفت: «بحرین از موضع واضح، قوی و اصولی دونالد ترامپ و دولت آمریکا علیه رژیم ایران و اهداف شیطانی این رژیم استقبال و حمایت می‌کند. جهان باید در کنار ایالات متحده و مردم سرفراز ایران بایستد.»

دونالد ترامپ روز دوشنبه اول مردادماه ۹۷ طی پیامی با هشدار به آخوند روحانی که تهدید کرده بود با دم شیر بازی نکن گفت ما دیگر کشوری نیستیم که اظهارات دیوانه وار خشونت‌ و مرگ شما را تحمل کنیم. احتیاط کن.

تهدیدهای تو خالی رژیم ایران
موضع‌گیریهای سرسختانه سران کشورهای عرب که همواره از تروریسم رژیم ایران در منطقه شکایت داشته‌اند نشان می‌دهد که بعد از پایان دوران مماشات، دیگر این رژیم نمی‌تواند با تهدید و ارعاب خواسته‌هایش را محقق کند. این فرهنگ رژیم هم‌اکنون برای همگان شناخته شده و به‌روشنی در اظهارات مسؤلان آمریکایی نیز دیده می‌شود. در همین رابطه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد طی مصاحبه‌یی با شبکه سی.بی‌.ان با اشاره به تهدیدهای تو خالی رژیم ایران گفت ما دیگر فریب این رژیم را نمی‌خوریم.
او در پاسخ به شبکه سی.بی‌.ان که در مصاحبه‌یی سؤال کرد نظرتان در مورد توئیت ترامپ که همه با حروف درشت نوشته شده بود چیست؟ پاسخ داد: می‌دانید رژیم ایران مشروعیت خود را از شعارهایش کسب می‌کند و اروپاییان و هر آن کس را که درگیر توافق ایران بوده تهدید به انجام کارهایی می‌کند و می‌ترساند. اما ما فریب آنها را نمی‌خوریم. پرزیدنت ترامپ به آنها هشدار داده ما را تهدید نکنید زیرا ما هر تهدیدی را جدی می‌گیریم.

سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد ادامه داد: صادقانه بگویم کاری که آنها انجام می‌دهند این است که با شعار می‌خواهد سایر اعضای توافق را حفظ کنند می‌خواهند آنها را از کاری که ایران می‌تواند انجام دهد نگران کرده و بترسانند تا آنها از توافق خارج نشوند و این بخشی از بازی رژیم ایران است.

 مطالب مرتبط

مایک پنس: ما پراکندن بذر تروریسم توسط رژیم ایران در سراسر جهان را دیگر تحمل نخواهیم کرد
هشدار جان بولتون به رژیم ایران:‌ قیمت رفتار منفی را پرداخت خواهید کرد