۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

گزارشی انفجاری، دولت اوباما به ایران اجازه دسترسی به سیستم مالی آمریکا را داده بود


تلویزیون فاکس نیوز ۱۷/۳/۹۷
مجری اول: یک خبر درمورد یک گزارش انفجاری داریم که دولت اوباما به ایران اجازه دسترسی به سیستم مالی آمریکا را داده است. .
مجری : هرچند که ایران از آنجا که دو بانک آمریکایی از تبدیل پول امتناع کردند نتوانست موفق شود.





در این برنامه کارشناس بنیاد اتحاد علیه ایران اتمی رابرت بارتلت شرکت دارد.
س: من کمی شوکه شده ام زیرا در سال های دولت اوباما در پایان کار آنها گفته بودند که ما اجازه دستیابی به سیستم مالی آمریکا را برای کمک به ایران نخواهیم داد ولی این دقیقاً کاری بوده که آنها انجام داده اند!
رابرت بارتلت کارشناس از بنیاد اتحاد علیه ایران اتمی: بله این هم به نظرم یک هم معیار دوگانه است اگر من این کار را در حمایت از سازمان های تروریستی کرده بودم الان در زندان می بودم.
مجری : بله همینطور است خدارا شکر که دوبانک بوده اند که گفته اند ما وارد این قضیه نمی شویم زیرا با این کار وارد یک دردسر بزرگ می شویم.
رابرت بارتلت‌: بله بخاطر این است که آنها از قانون تبعیت می کنند و در ته خط ممکن بود سپر بلا بشوند و خوب بود که به اندازه کافی هوشمند بودند که این کار را نکردند.
بله بخاطر اینکه یک بام و دوهوا بود ( سیاست زمان اوباما.م) بهمین دلیل هم ترامپ انتخاب شد.
مجری: آنها چکار کرده اند که مستحق این توافق باشند؟
آنها چه کار کرده اند پولهای آزاد شده خود را در صندوق دریافت کنند!
آنهاچکار کرده اند که بتوانند به سیستم مالی ما دسترسی پیدا کنندکه بعد آنرا انکار کردند!
آنها کارهایی را انجام دادند که زمانی که ما در عراق بودیم و تلاش می کردیم که شورشگری را حل و فصل کنیم آنها به آن دامن زدند و آنها بمب های کنار جاده ای داشتند که شما شخصاً با‌آنها آشنایی دارید؟ درست است؟
رابرت بارتلت: بله من توسط یک بمب ایرانی به آتش کشیده شدم و من محصول مستقیم آن هستم دوستم درست در کنارم کشته شد و من بخاطر اوست که اعتراض می کنم و صدای خاموش شده او هستم که توسط ایران خاموش شد.
مجری : رابرت این گزارشی حیرت آور است که سناتور جمهوریخواه واندیل آنرا داده است ولی زمانی که دیروز بیرون آمد تصورم این بود که تیتر تمامی رسانه های اصلی خواهد شد اگر در زمان ترامپ انجام شده بود الان موضوع تمامی رسانه ها بود. دیروز انعکاس سه رسانه اصلی به این گزارش صفر بود!
رابرت بارتلت : خوشحالم که شما به آن انعکاس دادید زیرا بالاخره کسی هست که اخبار را برساند. فارغ از این که چه باشد افکار عموم مرم آمریکا حقیقت را می داند ما باید که حقیقت رابدانیم حقیقت چیزی است که نه چیزی باید از آن کم نشود و نه چیزی به آن اضافه شود. حقیقت است که اهمیت دارد و افکار عمومی باید که از ان مطلع شوند.
مجری: و مردم باید بدانند تحریم ها که برداشته شدند پولی که به ایران رفت برای تسلیحات حزب الله و سوریه صرف شد و این دلیل آن آشوب هایی است که در آن کشورها روی میدهد و اکنون که ما از توافق بیرون کشیدیم آنها مجدداً اورانیوم غنی می کنند امیدوارم مردم آن بدانند که چه نوع دولتی دارند