۱۳۹۷ خرداد ۱۶, چهارشنبه

اعلام شرکت‌های نفتی هندی یکی پس از دیگری برای بررسی کشورهای جایگزین حکومت آخوندی برای تهیه نفت مورد نیاز هند


به دنبال سفر جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم به هند، دولت آخوند روحانی اعلام کرد که مشکلی در زمینه فروش نفت به هند ندارد، اما به گزارش رسانهها، شرکت‌های نفتی هندی یکی از پس از دیگری اعلام میکنند که در حال بررسی کشورهای جایگزین هستند.

وزیر خارجه رژیم پس از سفر به هند در روز ۷ خرداد تاکید کرد: رابطه ما با هند، روابطی است که قبل از برجام وجود داشته و بعد از آن هم گسترش یافته است. ما اطمینان داریم روابط دو طرف کماکان رو به رشد و گسترش خواهد بود.
اقدامات تدریجی شرکت‌های هندی برای رعایت تحریم‌های آمریکا، همزمان با هشدار شرکت‌های بیمه نسبت به تجارت با رژیم است و برخی خطوط کشتیرانی بزرگ جهان اعلام کردهاند، سفارش جدیدی از حکومت آخوندی نمیپذیرند.
یک رسانه حکومتی تحت عنوان وفادارترین مشتری ایران ساز جدایی کوک کرد، مینویسد: هرچند نوبخت سخنگوی دولت روحانی هفته گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران مشکلی برای فروش نفت به هندوستان ندارد اما شرکتهای هندی نیز به یکی پس از دیگری به صف تحریمکنندگان پیوستهاند. شرکت نایارا انرژی هند -اسار اویل- اعلام کرده که در حال بررسی استراتژیهای تامین نفت از منابع جایگزین است. بدین ترتیب هندوستان نیز به صف شرکتها و بانکهای خارجی که ساز جدایی از (نظام) را زودتر از موعد و از بیم جریمههای آمریکا کوک کرده، پیوسته است.
پیش از این رویتر گزارش کرده بود، در سایه تحریمهای آمریکا شرکت ریلاینس هند، صاحب بزرگترین مجتمع پالایش نفت جهان اعلام کرده است که به دنبال توقف واردات نفت از ایران است. منابع آگاه گفتند: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تهران و اروپا بر سر برجام عملیات توقف واردات نفت از ایران زودتر انجام خواهد شد.
رسانه حکومتی رویداد ۲۴ درباره تأثیر هشدارهای شرکت‌های بیمه و خطوط کشتیرانی بر تصمیمگیری شرکت‌های هندی نوشت: شرکتهای بیمه در سراسر جهان نسبت به تجارت با جمهوری اسلامی‌هشدار دادند، این در حالی است که برخی از خطوط کشتیرانی نیز اعلام کرده‌اند که سفارش جدیدی نمیپذیرند.
این رسانه افزود: هنوز خبر مثبتی از نتیجه دیدار ظریف و همتای هندی خود به دست نرسیده است و تهران منتظر است تا همچنان وفادارترین مشتری خود در سالهای گذشته را حفظ کند، با این حال در روزهای گذشته چندین شرکت هندی از ایران خارج شدهاند یا اعلام کردهاند به زودی خارج میشوند!