۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

پرزیدنت ترامپ روابط تجاری کنونی کانادا و اتحادیه اروپا با آمریکا را ناعادلانه توصیف کرد



سایت صدای آمریکا(فارسی) ۱۸/۳/۹۷ : « دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که قرار است برای شرکت در نشست سران هفت کشور قدرتمند صنعتی جهان موسوم به گروه هفت به کانادا سفر کند، روز جمعه در چند توییت پی در پی، روابط تجاری کنونی کانادا و اتحادیه اروپا با آمریکا را ناعادلانه توصیف کرد

پرزیدنت ترامپ در اولین توییت خود نوشت، چرا اتحادیه اروپا و کانادا به مردم نمی گویند که برای سال ها تعرفه هایی سنگین و موانع تجاری غیرپولی علیه آمریکا اعمال کرده اند، موانعی که برای کشاورزان، کارگران و شرکت های ما کاملا ناعادلانه است. یا تعرفه ها و موانع را بردارید یا ما تعرفه های سنگین تری علیه شما اعمال خواهیم کرد.
رئیس جمهوری ایالات متحده در توییت بعدی خود نوشت، نخست وزیر (کانادا) جاستین ترودو خشمگینانه به روابطی که آمریکا برای سال ها با کانادا داشته است و مسائل دیگر اشاره می کند، اما به این حقیقت اشاره نمی کند که آنها ۳۰۰ درصد تعرفه بر محصولات لبنی آمریکا گذاشته اند، که به کشاورزان ما صدمه می زند و کشاورزی ما را از بین می برد. پرزیدنت ترامپ همچنین در توییت دیگری در واکنش به توییت امانول ماکرون رئیس جمهروی فرانسه که گفته بود سران شش کشور آماده هستند که بدون آمریکا توافق نامه کنفرانس را امضا کنند گفت، لطفا، به نخست وزیر ترودو و رئیس جمهوری ماکرون بگویید آنها تعرفه های سنگین و موانع تجاری غیرپولی علیه آمریکا اعمال می کنند. مازاد تجاری اتحادیه اروپا با آمریکا ۱۵۱ میلیارد دلار است و کانادا محصولات کشاورزان ما و دیگر آمریکایی ها را به آن کشور راه نمی دهد. کاخ سفید اعلام کرده است که پرزیدنت ترامپ روز شنبه اتاوای کانادا را برای ملاقات چهار روز دیگر خود با رهبر کره شمالی - که قرار است روز سه شنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برگزار شود - ترک خواهد کرد.
همکاری و توافق احتمالی بر سر امنیت جهانی و اقتصاد بین المللی در دستور کار نشست امسال سران هفت کشور صنعتی جهان متشکل از بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، آلمان، فرانسه، کانادا و آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا است».