۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

جولیو ترتزی: استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم میتواند به مردم ایران کمک کند



جولیو ترتزی، وزیر خارجه سابق ایتالیا طی مقاله نوشت «استراتژی جدید آمریکا در رابطه با رژیم ایران می‌تواند به مردم ایران کمک کند».
وی از کشورهای اروپایی نیز خواست که به کارزار حمایت از مردم ایران بپیوندد.




جولیو ترتزی، وزیر خارجه سابق آمریکا می‌نویسد: راهبرد دولت ترامپ برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران از روز نخست بسیار قابل‌توجه بوده‌است.
به طور کلی، این یک رویکرد به‌جا و درستی بوده است. طی چند دهه از حاکمیت رژیم ایران، رهبران کشورهای غربی به دلیل کوته‌بینی و منافع کوتاه مدت خود به جناحهایی در درون رژیم تحت عنوان میانه‌رو چشم دوخته بودند و به خاطر معامله با این رژیم اراده فاصله گرفتن از آن را نداشتند.
اما روز دوشنبه آمریکا با اعلام استراتژی جدید خود یک گام مشخص دیگری برداشت که بلافاصله قابلیت اجرا دارد.
آمریکا به اعتراضات مردمی در ایران به ویژه قیام سراسری دیماه که توسط پاسداران سرکوب شد، توجه کردند. قیامی که سران رژیم ایران بارها به نقش اپوزیسیون، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران در برانگیختن آن اعتراف کرده‌اند. با وجود بیش از ۵۰ کشته و ۸ هزار دستگیری، اعتراضات پراکنده به‌طور روزانه ادامه یافته‌ است.

جولیو ترتزی در ادامه مقابله خود می‌افزاید: «مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران، در ماه مارس پیش‌بینی کرد که میراث قیام سراسری دیماه، راه را برای "یک سال پر از شورش" تسهیل خواهد کرد و بالمآل به پیروزی نهایی مردم بر رژیم آخوندی منجر خواهد شد.
شورای ملی مقاومت ایران قرار است گردهمایی ایران-آزاد امسال را در ۳۰ ژوئن در حومه پاریس برگزار نماید. مریم رجوی و ده‌ها تن دیگر از سخنرانان از جمله نمایندگان عالیرتبه از ایالات‌متحده و اروپا، به خواسته‌های مردم ایران پاسخ خواهند داد و به وضوح راه‌هایی که به تحقق این فراخوان‌ها منجر می‌شوند، را تشریح خواهند کرد.
اتحادیه اروپا نباید صرفاً برای کسب تضمین‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی بخاطر دور زدن تحریم‌های ثانویه اعمال‌شده توسط آمریکا، به بانک مرکزی ایران پول سرازیر کنند. اروپا باید به کارزار حمایت از مردم ایران بپیوندد. این یک رویکرد پایه‌ای و منطقی در هم‌کاری‌های بین کشورهای دوسوی آتلانتیک محسوب می‌شود».