۱۳۹۷ فروردین ۲۶, یکشنبه

نگاهی به موشکی که در حملات استفاده شده است(موضع سناتور مک کین)


سایت سی ان اس نیوز ۲۵/۱/۹۷ : « موشک تاماهاک با طول 5.56متر و برد 1250 تا 2500 کیلومتر با سرعت 880کیلومتر در ساعت. این موشکها از نزدیک به ساحل شلیک و با ارتفاع پایین حرکت می کنند تا رادار را دور بزنند و هر یک میزان 1000پوند مواد انفجاری حمل می کنند. سناتور مک کین که رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا می باشد طی اطلاعیه یی تصمیم پرزیدنت ترامپ برای مجازات رژیم سوریه بخاطر حمله شیمیایی را ستود.
اما مک کین خواستار تعیین یک استراتژی جامع هم در سوریه و هم خاورمیانه شد. وی گفت من اقدام نظامی پرزیدنت علیه رژیم اسد بخاطر کاربرد تسلیحات شیمیایی را تحسین می کنم. پرزیدنت را همچنین بخاطر نشان دادن عزم جزم برای اینکار اگر حملات وحشیانه باز هم ادامه یابد تحسین می کنم. من همچنین از متحدان بریتانیایی و فرانسوی مان ممنون هستم که در این اقدام به ما پیوستند و امیدوارم این حملات هزینه معنی داری برای اسد داشته باشند. پیام به اسد بایستی این باشد که هزینه استفاده از تسلیحات شیمیایی بدتر از هر فایده قابل تصوری است و اینکه آمریکا و متحدان ما این خواست و ظرفیت را دارند که اعمال این هزینه ها را ادامه بدهند و اینکه ایران و روسیه در نهایت در حفاظت اسد از پاسخ تنبیهی ناموفق خواهند بود. برای موفقیت در درازمدت ما نیاز به یک استراتژی جامع برای سوریه و کل منطقه داریم. لازم است رئیس جمهور اهداف ما را نه فقط در رابطه با داعش بلکه همچنین منازعه جاری در سوریه و نفوذ بدخواهانه روسیه و ایران در این منطقه را ترسیم کند. حملات هوایی که منفک از یک استراتژی وسیعتر باشد شاید لازم باشند اما به تنهایی اهداف آمریکا در خاورمیانه را محقق نمی کنند».