۱۳۹۷ اردیبهشت ۷, جمعه

تظاهرات هزاران نفر از مردم کازرون، اعتصاب بازاریان بانه، دهدشت و کشاورزان اصفهان


روز جمعه ۷ اردیبهشت هزاران نفر از مردم کازرون در میدان اصلی این شهر (میدان شهدا) تجمع کردند و برای اعتراض علیه طرح تقسیم شهر کازرون توسط رژیم، به طرف محل نماز جمعه راهپیمایی کردند.

مردم پس از رسیدن به محل نماز جمعه علیه رژیم شعار دادند.

اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه بانه روز جمعه ۷ اردیبهشت وارد سیزدهمین روز خود شد. این اعتصاب از روز ۲۶فروردین ماه در اعتراض به بستن مرز از سوی رژیم آخوندی و افزایش تعرفه گمرکی که منجر به گسترش شدید فقر و گرسنگی میان مردم شده؛ آغاز شده است.
روز جمعه هفتم اردیبهشت؛ مغازه‌داران بازار روز در دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به افزایش عوارض از سوی شهرداری رژیم دست به تجمع زدند. مغازه داران معترض پلاکاردی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: به علت افزایش بی سابقه ۴۰۰ درصدی عوارض شهرداری، بازارچه تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.


کارکنان مرکز بهداشت استان هرمزگان در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی،کاهش و عدم پرداخت بموقع حقوق، برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان معاونت امور بهداشتی و مرکز بهداشت این استان در بندرعباس دست به تجمع اعتراضی زدند.


کشاورزان بجان آمده شاتور (در شرق اصفهان) در اعتراض به حل نشدن معضل جدی آب، پنجشنبه شب ۶ اردیبهشت بیست عدد از فلکه های آب فیض آباد را تخریب کردند. این فلکه ها آب را در مسیرهایی بجز زمینهای کشاورزی در به جریان می انداخت. بدنبال این اقدام کشاورزان خشمگین، رژیم آخوندی گله های نیروهای امنیتی را به این منطقه گسیل کرد