۱۳۹۷ فروردین ۲۶, یکشنبه

دكتر محمد ملكی: [ علت ممنوع الخروج شدن من]


یوتیوب ۲۳/۱/۹۷ : « مجری: ... فكر میكنید علت اینكه ولی فقیه رها نمیكنه چیه؟ اتفاقا ظاهرا به همون بیماری كه شما دچار هستید ایشون هم دچار هستند فكر میكنید علت اینكه به این عنان قدرت ایشون چسبیدند و حاضر نیستند كه ول كنند و اگر یادتون باشه در تظاهرات جنبش دانشجویی سال 78 یكی از شعارها این بود كه خامنه ای حیا كن سلطنت رو رها كن فكر میكنید چرا رها نمیكنه ؟ ...



دكتر محمد ملكی : والله باید از خودش پرسید چرا رها نمیكنه اصولا دیكتاتورها اینچنین اند خیلی مشكل كنار می روند وقدرت رو رها میكنند. ...
مجری: ولی برای حفظ نظام آیا معتقدید كه اینها دست شون یكی است؟
دكتر محمد ملكی: آهان آهان اینها برای حفظ نظام دست شون یكی است اما گاهی دیگه می زنند به سیم آخر بخصوص الان شرایط جدید و مسئله انتخابات و اینها میزنند به سیم آخر و چاره ای جز این ندارند. ...
دكتر ملكی: من اعتقاد دارم كه اصولا مسئله ولایت فقیه توی مملكت تمام است دیگه این ملت زیر بار ولی فقیه و این بازی ها نخواهند رفت، .. و مردم ما هم روی آزادی و دمكراسی و عدالت و برابری رو خواهند دید ..  [ علت ممنوع الخروج شدن دكتر ملكی] اینها ترسشون اینه كه دوباره این جریان تكرار بشه خب من اوندفعه رفتم تورنتو دو جلسه در دانشگاه تورنتو سخنرانی كردم خب مثل همیشه سر و ته آقایون رو شستم و مقایسه ای كردم بین حكومت شاه و حكومت شیخ و اینها نگران اند بعد هم مسئله مهمتر بنظر من این هست كه من از سال 40 با این بچه های مجاهدین اینها شاگردهای من بودند یا دوستهای من بودند هر چند قبل از اینكه مجاهدین تشكیل بشه از سال 40 عرض كردم چون اینها 44 تشكیل شدند خب اینها تلفن میزدند حال من رو می پرسیدند احوال من رو می پرسیدند حالت چطوره تو اون موقع من وضع مزاجی ام زیاد خوب نبودش بیمار بودم و اصلا رفتم تورنتو بیشتر به بهانه دیدار با یك پزشك سرطان ایرانی اونجا خب خیلی موثر بودش ... خیلی رنج بردم چند باربعد از این جریان من روبردند زندان یكبار زندان دادسرای ؛ زندان سپاه بردند عشرت آباد دسته جمعی بودیم اونجا بعد زندانهای مختلف.