۱۳۹۷ فروردین ۳۱, جمعه

آلبانی خواهان برقراری حضور نظامی ایالات متحده میباشد


خبرگزاری فر انسه ۲۸/۱/۹۷ : « وزیر دفاع آلبانی روز سه شنبه گفت آلبانی خواهان مشاهده برقراری حضور نظامی ایالات متحده در این كشور بالكان برای مقابله با نفوذ از جانب كشورهایی مانند روسیه میباشد. خانم اولتا جاچكا وزیر دفاع آلبانی كه با جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده در پنتاگون ملاقات كرد
گفت آلبانی بعنوان كشور عضو ناتو خواهان عقب راندن تلاشهای ”بی ثبات كننده ” روسیه در این منطقه شامل فعالیتهای تبلیغاتی، سرمایه گذاری و ”اقدامات چندگانه[تركیبی]” میباشد. او گفت ” ضروریست تا پیام بسیار قوی فرستاده شود كه كشورهای غرب بالكان، منطقه غرب گرا هستند و همه ما مشترك بوده و ضروریست تا ما از اصول و ارزشهای مشابه یی حمایت بكنیم و ما خواهان تقویت شراكت استراتژیك هستیم، ”.
او اضافه كرد ” شما میتوانید بر روی ما بعنوان یك متحد بسیار قابل اعتماد حساب كنید.. [نقطه چین از متن اصلی ] آلبانی میتواند بطور واقعی یك پایگاه قوی برای ایالات متحده در این منطقه باشد. ما معتقدیم كه احتمالا شرایط زمان برای یک جای پای ایالات متحده در آلبانی مناسب است، ” خانم اولتا جاچكا همچنین از چین، ایران و تركیه بعنوان كشورهایی كه باید با نفوذشان مقابله گردد نام برد. او پیش بینی كرد كه كشورها آدریاتیك پایگاههای زمینی، هوائی و دریایی در اختیار ایالات متحده قرار دهند.
همچنین روز سه شنبه در حالیكه اتحادیه اروپا بدنبال گسترش خود در كشورهای بالكان و برای اولی بار در سالهای اخیر است از شروع گفتگوهای رسمی برای عضویت آلبانی و مقدونیه در این اتحادیه حمایت كرد.. جاچكا گفت ‌” این چیزیست كه مردم آلبانی برای سالیان بسیار بسیار در آرزوی آن بودند و من معتقدم كه این چشم انداز حیاتی برای حركت كشور در این جهت درست میباشد، ”».