۱۳۹۶ بهمن ۲۲, یکشنبه

یک جت اسرائیل سرنگون شد



تلویزیون سی ان ان ۲۱/۱۱/۹۶ : « مجری :ما خبری فوری را از خاورمیانه دنبال می کنیم. . هنوز معلوم نیست که چه چیزی باعث سرنگونی این جت شده است. اسرائیل می گوید هوایپماهای آن بدنبال یک هدف ایرانی در سوریه بودند ولی جت در زمین های اسرائیل سرنگون شده است.







هر دو خلبان زنده ماندند ولی یکی از آنها بشدت مجروح شده است. اسرائیل می گوید حمله هوایی او در سوریه زمانی صورت گرفت که یک پهپاد ایرانی وارد فضای اسرائیل از سمت سوریه شد . در این رابطه خبرنگارمان از بیروت و خبرنگار دیگرمان که با اوشروع می کنیم از بلندی های جولان با ماست : س: ممکن است در مورد جزئیات آن برایمان توضیح دهید و این که واکنش هانسبت به آن چه بوده است؟
خبرنگار سی ان ان از بلندی های جولان: این موضوع در اوایل صبح صورت گرفت زمانی که ارتش اسرائیل همانطور که گفتید یک پهپاد ایرانی را تعقیب می کرد و با یک هلیکوپتر آنرا سرنگون کرد، ارتش اسرائیل گفت که اطلاعات آنها گفته بود که آن ( پهپاد) ایرانی بوده است. بعد جت های اسرائیلی با هدفها درگیر شدند با اهداف ایرانی در داخل سوریه درگیر شدند بعد از صبح هدفهای بیشتری توسط جتهای اسرائیلی هدف قرارگرفتند . ما شنیدیم 12 هدف از جمله 3 آتشبار دفاعی و ۴ هدف دیگر ایرانی مورد اصابت قرار گرفتند. آژیر ها در سراسر جولان در اینجا شنیده می شد ارتش اسرائیل می گوید بخاطر آتش پدافند بوده که بدنبال جت های اسرائیلی بودند. رسانه های دولتی سوریه گفتند که بیش از یک جت مورد اصابت قرار گرفته است. هرچند که اسرائیل میگوید تنها یکی از جت های آنها سقوط کرده است . باید تکرار کنیم که آنها علت سقوط هواپیما را نگفتند که آیا در اثر شلیک سرنگون شده یا اشکال فنی بوده است آنها در این لحظه نمی گویند . اما امروز صبح در حالی که مقابله میان دوطرف بالا گرفته بود اوضاع بسیار پر تنش بود