۱۳۹۶ بهمن ۱۳, جمعه

حمله جنایتکارانه اسد به بیمارستانی در حماه و حمله وحشیانه با گاز سمی کلر به دوما


ژیم جنایتکار اسد پنجشنبه‌شب طی حمله‌یی وحشیانه بیمارستانی را در استان حماّه،  با وجود اختفا در عمق 20متری زیر زمین، بمباران و نابود کرده است.  این بیمارستان در منطقه‌یی بود که در تصرف رزمندگان سوریه و اپوزیسیون سوریه است.
آوی دسوزا، سخنگوی   اتحادیه خیریه‌های پزشکی، می‌گوید تصور بر این بود که این محل امن‌ترین بیمارستان سوریه است. این بیمارستان به پنجاه هزار نفر خدمات می‌داد و در ماه ۱۵۰عمل جراحی مهم در آنجا انجام می‌شد. گروه خیریه‌های پزشکی می‌گوید حمله پنجشنبه‌شب صدمات اساسی به این بیمارستان وارد آورده است. ارزیابی این گروه این است که چنین حمله‌یی بدون سلاحهای پیشرفته از جمله «بمب‌های سنگرشکن» ممکن نبوده است. به گفته این گروه  تنها در ماه ژانویه چهارده حمله به تأسیسات بیمارستانی شده است. همچنین در روز پنجشنبه جان اگلند، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد در سوریه، هشدار داد که تلاش‌های دیپلوماتیک برای رساندن کمک به داخل کشور «کاملا ناممکن» شده است. 

رژیم جنایتکار اسد شهر دوما را با  گاز سمی کلر بمباران کرد
اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه گزارش داد رژیم جنایتکار اسد شهر دوما را با  گاز سمی کلر بمباران کرد. در این حمله وحشیانه  دهها تن از غیرنظامیان دچار حالات خفگی و تنگی نفس شدند که در میان آنها زنان و کودکان نیز  دیده می‌شوند. این بمباران تنها یک روز بعد از هدف قرار دادن مناطق مسکونی در شهر حرستا  با 5موشک زمین به زمین از نوع فیل حاوی ماده ناپالم آتش‌زا است که بلحاظ بین‌المللی ممنوع است. بنا‌ به این گزارش نظامیان اسد با بمباران غیرنظامیان در غوطه شرقی دهها تن را قربانی کردند.