۱۳۹۶ بهمن ۱۶, دوشنبه

اعتراضات گسترده کارگری علیه ستم و چپاول حکومتی در شهرهای میهن

تهران، مشهد،‌ اصفهان، اهواز، سمنان و رضوانشهر روز دوشنبه ۱۶ بهمن شاهد اعتراض اقشار مختلف میهنمان بود.

در تهران امروز دوشنبه کارگران مترو نو بنیاد در اعتراض به پرداخت نشدن ۸ماه حقوق عقب افتاده، دست از کار کشیدند و تجمع کردند.

در مشهد امروز کارمندان اخراجی مؤسسه غارتگر کاسپین متعلق به سپاه در اعتراض به اخراج خود مقابل شعبه خیام این مؤسسه در مشهد دست به تجمع زدند.
در اصفهان امروز دوشنبه بازنشستگان صنعت فولاد و معدن در مقابل ساختمان بازنشستگی در این شهر تجمع کردند.
ذدر شیراز مالکین مسکن دولت در مقابل استانداری در این شهر تجمع کردند تا نسبت به نداشتن سرپناه برای زندگی خود و خانواده هایشان اعتراض کنند.
در اهواز امروز بازنشستگان فولاد خوزستان در پاسخ به فراخوان قبلی در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.
بر روی دستنوشته های این بازنشستگان نوشته شده:صندوق خودگردان غیرکارآمد منحل باید گردد. حقوق های نجومی فلاکت عمومی. صنعتگران دیروز آوارگان امروز


در سمنان روز دوشنبه جمعی از کارگران کارخانه رنگین نخ با تجمع در مقابل استانداری رژیم در این شهر به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده اعتراض کردند.
در رضوانشهر روز دوشنبه کارگران شرکت سهامی جنگل شفارود در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ماه حقوق خود مقابل شرکت سهامی جنگل شفارود تجمع کردند
ششمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه 
صبح امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶ کارگران بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه وارد محوطه شرکت شده و به پرداخت نشدن حقوقشان اعتراض کردند.

بخشهای دیگری از شرکت نیشکر هفت تپه به کارگران بخش کشاورزی پیوستند و در مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

در اعتصاب امروز دوشنبه کارگران بازنشسته که بیش از یک سال است بازنشسته شده اند و سنوات خود را دریافت نکرده اند در کنار کارگران شاغل برای رسیدن به خواست های خود به جمع کارگران اعتصابی پیوستند.
زنان حق خواه و زنان آگاه سرزمین شکر طی پیامی از خواست کارگران حمایت کردند.

در این پیام امده است:‌ سلام و درود بر کارگران زحمت کش، شجاع، غیور و آزاده سرزمین شکر
در پی یورش وحشیانه گارد سرکوبگر و به قول خودشان گارد ویژه به کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، و در بند کردن تعدادی از این عزیزان کارگر و حق طلب، زنان همیشه سربلند و پیشگام مبارزات حق طلبانه و حق خواه این سرزمین اعلام می دارند که این حرکت گستاخانه را به شدت محکوم کرده و تا به دست آوردن تمام مطالبات همسرانمان دست از آگاهی رساندن به دیگران و مبارزه بر نخواهیم داشت.
در اینجا اعلام میداریم که هر نوع حرکت سرکوبگری را که به ضرر و زیان قشر ستمدیده کارگر باشد به خنثی خواهیم کرد.
در اینجا پیامی برای شخص مدیر عامل اسد بیگی: زنان سرزمین شکر همان زنانی بودند که توانستند پا به پای مردانشان در میدان مبارزه علیه استبداد سرمایه داری بایستند و مهره‌های دست نشانده تو را از پای درآورند. آن روز دور از انتظار نیست که در میان آوارهای خشم این کارگران و خانواده هایشان برای همیشه مدفون شوی.
از طرف زنان حق خواه و زنان آگاه سرزمین شکر»

تجمع اعتراضی خانواده های قربانیان نفتکش سانچی مقابل مجلس ارتجاع
صبح امروز دوشنبه ۱۶ بهمن خانواده های قربانیان نفتکش سانچی مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهان تحویل پیکر عزیران خود شدند.

جمعی از خانواده های قربانیان کشتی نفتکش سانچی روز یکشنبه نیز مقابل شرکت نفت در آبادان تجمع کردند و خواستار شفافیت در این موضوع شدند.