۱۳۹۶ بهمن ۱۹, پنجشنبه

شمار قربانیان حملات جنایتکارانه رژیم اسد به غوطه شرقی به ۱۱۲تن رسید


شمار قربانیان حملات نظامیان جنایتکار اسد در غوطه شرقی طی دو روز گذشته به 112تن رسید. در این حمله وحشیانه همچنین 200تن مجروح شدند.
به گزارش ناظران حقوق‌بشر   سوریه جنگنده‌های ارتش سوریه روز چهارشنبه‌ عملیات خود را از سرگرفتند که حملات سنگین آنها باعث کشته شدن ۳۲غیرنظامی شد که شماری از قربانیان کودک هستند.. روز سه‌شنبه  نیز غوطه شرقی شاهد حملات سنگینی بود که ۸۰غیرنظامی در آن کشته شدند.


رامی عبدالرحمان، رئیس ناظران حقوق‌بشر در سوریه گفت در این حملات ۱۹کودک و ۲۰زن کشته شدند و نزدیک به ۲۰۰تن هم زخمی شده‌اند.بیت سوا و حموریه دو نقطه‌ای بودند که بیشترین تلفات را داشته‌اند. در همین حال، نگرانی‌ها پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بیشتر شده است. ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، روز چهارشنبه گفت: «تمامی شواهد حاکی از این است که نظام حاکم سوریه از گاز کلرین استفاده می‌کند. پیش از این گزارش‌شده بود که در هفته‌های اخیر و فقط در غوطه شرقی، نیروهای دولتی دو بار با گاز کلرین حمله کرده‌اند. وزارت‌خارجه آمریکا هم روز دوشنبه گفته بود شواهد نشان می‌دهد ظرف یک ماه گذشته شش تن در سوریه قربانی حمله سلاح شیمیایی شده‌اند.