۱۳۹۶ بهمن ۳۰, دوشنبه

‌كباب‌خوری به هر مقدار در ناهارخوری مجلس!


روزنامه جوان(رژیم) ۲۹/۱۱/۹۶ : « دیروز در مجلس شورای اسلامی ناهار دعوت بودم، هنوز نماز عصر را نخوانده بودم كه وارد سالن غذاخوری شدم و میزها تقریباً پر بود و هنوز باورم نمی‌شود كه ناهار مجلس سلف سرویس با چند نوع كباب، خورشت، جوجه، كشك بادمجان (كه ظاهراً دیر رسیده بودم و تقریباً تمام شده بود)، چند نوع سالاد، دلستر، دوغ و میوه باشد!
واقعیت این است كه نماینده‌ای جلوی من رد شد كه بشقابش پر از كباب بدون برنج بود و سالاد، سس و مخلفات؛ من لحظه‌به‌لحظه یاد زن حاج اسماعیل می‌افتادم كه هفته پیش وقتی گفتم گوشت می‌خورید؟ با خشم و تمسخر گفت: گوشت؟!.. یعنی ما نان خالی هم نداریم..! من نمی‌دانم از چه زمانی این رویه ناهارخوری در مجلس باب شده است‌؟! نمی‌دانم كه در چه ارگان‌های دیگری هم این غذا‌خوردن‌ها باب شده است؟! ... بعد از خواندن این مطلب خاطرم آمد كه حس و حال این بنده خدا را همزمان با سفر برخی مقامات در جریان زلزله كرمانشاه در صفحه مجازی یكی از عكاسان خبری خواندم كه با نوشته‌ای خطاب به همان مقام دولتی به خوی اشرافی وی در سفر به كرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده گلایه كرد و نوشته بود: وقتی رسیدم پشت میز ایشان در حال صحبت با آشپزخانه بود و سفارش غذای ظهر را می‌دادند. وقتی گفت برای اتاق.. همسر آقای.. میگوی سرخ كرده با سس.. سالن دور سرم چرخید. كسی كه سفارش غذای همسرش در یك استان بحران زده میگوی سرخ كرده باشد چه انتظاری باید برای حل بدبختی مردم داشت؟! خاطرم آمد بنده خدایی همین چند روز پیش تعریف می‌كرد، رفتم مسجد، یكی از خانم‌هایی كه هر روز برای نماز شركت می‌كند دل درد شدیدی داشت، بعد از تلاش برای پیگیری خیلی بی‌سر و صدا آمد در گوشم گفت فلانی خیلی خودتو اذیت نكن، چند روزی میشه كه غذا نخوردم! ...