۱۳۹۶ بهمن ۱۶, دوشنبه

اسناد پرونده سعید طوسی: سبب حفاظت قوه قضائیه از او چیست؟


سایت رادیو فرانسه ۱۴/۱۱/۹۶ : « سعید طوسی، قاری و مربی صوت و لحن. ماجرای سعید طوسی (نام واقعی محمد گندم نژاد طوسی) قاری معروف قرآن و مربی صوت و لحن که به عمل منافی عفت با کودکان و از جمله با قاریان ممتاز نوجوان متهم شده، از جمله مواردی است که پرسش های بسیاری را در باره کارکرد دستگاه قضائی و مقامات مسئول آن پیش رو می گذارد.
سعید طوسی، چنانکه هرانا ارگان مجموعه مدافعان حقوق بشر در ایران، می نویسد با مداخله های بیرونی و مقامات عالی قضائی در فرایند دادرسی تبرئه شده است. اسناد پرونده وی از اینگونه مداخلات پرده برمی دارد. افشای اسناد گوناگونی از پرونده سعید طوسی توسط محمود صادقی نماینده مجلس، نشان می دهد که نه تنها معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، در این باره اطلاعات خلاف واقع در اختیار افکار عمومی نهاده، بلکه دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، بر خلاف آئین نامه دادرسی کیفری، با خلع ید از بازپرسان و قضات مختلف که تن به مداخلات و دستوراتِ مقامات عالی این قوه نداده اند، حکم برائت متهم سعید طوسی را صادر کرده است. شاکیان خصوصی پرونده که در پی این اعلام برائت از دستگاه قضائی ناامید شده اند به برخی نمایندگان مجلس مراجعه کرده و از آنان استمداد جسته اند. در پاسخ به این درخواست ها است که محمود صادقی نماینده تهران شماری از اسناد این پرونده را انتشار داده است. این اسناد نشان می دهد که بر خلاف اظهارات غلامحسین محسنی اژه ای که از اساس وجود شکایات را رد کرده و آنها را تنها نامه ای به دادستان خوانده که در سالِ ۹۲ نوشته شده است، بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه ۲۸ تهران در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۱ با عنایت به اوراق پرونده و تحقیقات بعمل آمده و اقاریر مکتوب متهم در پذیرش ارتباطات ناسالم با قاریان ممتاز نوجوان قرار مجرمیت سعید طوسی را برای دو مورد اتهام صادر و اتهام سوم را در صلاحیت دادگاه کیفری دانسته است. قرار مجرمیت متهم روز ۲۲ مهرماه به تائید دادیار دادسرای تهران رسیده است.... محمد گندم نژاد طوسی معروف به سعید طوسی از قاریان بین المللی قرآن، عضو شورای عالی قرآن، عضو گروه ملی تواشیح پیامبر اعظم، از وابستگان سازمان تبلیغات اسلامی و آموزگار کلاس های قرآن با تخصص آموزش به نوجوانان است. او که ۴۷ سال دارد موذن مصوب سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز هست. وی خود گفته است که از ۲۵ سال پیش به اینسو نخست حداقل سالی یکبار و از هنگام عضویت در شورای عالی قرآن هر دو یا سه ماه یکبار با آیت الله علی خامنه ای دیدار داشته است».
پرونده اين عنصرپليد با خامنه يي ملعون، ورابطه او با بيت ولي فقيه را ازمدتها قبل آقاي فلاحتي درتلويزيون صداي آمريكا افشا كرده وميكند