۱۴۰۲ دی ۱۴, پنجشنبه

وزارت خارجه ایران: ترور العاروری انگیزه «مقاومت» برای جنگ با اسرائیل را تقویت می‌كند

 رسانه‌های رسمی ایران اعلام کردند که کشته شدن صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در لبنان بر اثر حمله پهپادی اسرائیل انگیزه «مقاومت» برای جنگ در رویارویی با اسرائیل را تقویت می‌کند.


ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه ۱۲ دی در این‌باره گفت که کشته شدن العاروری بدون شک جهشی در «مقاومت» ایجاد کرده و انگیزه‌های آن برای نبرد علیه اسرائیل را نه تنها در فلسطین بلکه در منطقه و در بین آزادی‌خواهان جهان تقویت خواهد کرد.کنعانی همچنین «اقدام تجاوزکارانه اسرائیل» در نقض حاکمیت لبنان و تمامیت ارضی آن را محکوم کرد.

واکنش حزب‌الله

در همین راستا گروه حزب‌الله در لبنان ترور صالح العاروری در الضاحیه (حومه) جنوبی بیروت را در تکمیل ترور رضی موسوی در جبهه‌ای دیگر دانست.

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران در لبنان، نیز ترور العاروری را باعث بروز تحولی خطرناک در رویارویی با اسرائیل توصیف کرد.

حزب‌الله همچنین ترور العاروری و همراهان وی را اقدام تجاوزکارانه خطرناکی از سوی اسرائیل علیه لبنان و حاکمیت و «مقاومت» آن دانسته که بنا به اعلام این حزب بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بنا به اعلام رسانه‌های لبنان در حمله پهپادی اسرائیل به دفتر جنبش حماس در ساختمانی در الضاحیه جنوبی بیروت ۶ نفر کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.جنبش فلسطینی حماس ضمن تایید کشته شدن صالح العاروری و «سمیر فندی ابوعامر» و «عزام الاقرع ابو عمار» دو تن دیگر از فرماندهان این گروه در حمله پهپادی اسرائیل به الضاحیه جنوبی بیروت، به میانجی‌گران اطلاع داد که هر گونه گفت‌وگو درباره آتش‌بس و تبادل اسرا با اسرائیل را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند.

اسرائیل در پاسخ به تلاش‌های میانجی‌گران برای جلوگیری از تشدید تنش‌های احتمالی گسترده‌‌تر و در جواب تماسی که با مقامات تل‌آویو انجام شده، تاکید کرد که انجام ترورهای دیگری را متوقف نمی‌کند و پیش‌شرط توقف چنین عملیاتی در ازای دست‌یابی به آتش‌بس در غزه را نمی‌پذیرد.