۱۴۰۲ بهمن ۱۱, چهارشنبه

جلسه پارلمانی در سالن ویکتور هوگوی مجلس ملی فرانسه با حضور خانم مریم رجوی

     جلسه کمیته پارلمانی فرانسه با حضور خانم مریم رجوی

».روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه، به دعوت کمیته پارلمانی ایران دموکراتیک، خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سالن ویکتور هوگوی مجلس ملی فرانسه حضور یافت و در جمع گروهی از نمایندگان مجلس و شخصیتهای سیاسی سخنرانی کرد. در این جلسه علاوه بر نمایندگان مجلس ملی شخصیتهای برجسته‌یی مانند آقای گی فرهوفشتاد نخست‌وزیر سابق بلژیک و نماینده پارلمان اروپا و خانم اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا شرکت داشتند.

نمایندگان مجلس ملی فرانسه که در این جلسه سخنرانی کردند عبارت بودند از: سسیل ریهاک – آندره شاسین – یانیک فاونک – پاتریک هتزل – هروه سولینیاک – فیلیپ گوسلن و همچنین ژان پیر برار و فرانسوا لوگاره

خانم سسیل ریهاک رئیس کمیته ایران دموکراتیک در مجلس فرانسه ضمن خوش‌آمد گویی به خانم رجوی نسخه‌ای از بیانیه حمایت اکثریت نمایندگان مجلس فرانسه از قیام و مقاومت مردم ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی را به ایشان تقدیم کرد.

خانم ریهاک گفت این بیانیه مورد حمایت ۲۹۵نماینده یعنی اکثریت مطلق مجلس از جمله ۵رئیس گروه پارلمانی و۳رئیس حزب قرار گرفته است.

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود گفت: ما امروز در شرایطی جمع شده‌ایم که رژیم آخوندی از یک‌سو محرک اصلی یک جنگ خونین در خاورمیانه است و از سوی دیگر به موج روزافزون اعدامها ادامه می‌دهد.

خانم رجوی افزود: یک ابتکار شامل چهار اقدام عملی را در مورد بحرانی که چهار دهه است تمام منطقه را فراگرفته پیشنهاد می‌کنم: اول- نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیستهای تروریستی، دوم فعال کردن مجدد قطعنامه‌های تحریم شورای امنیت علیه پروژه‌های اتمی رژیم، سوم-قرار دادن رژیم ایران به‌عنوان یک تهدید قابل توجه برای صلح و امنیت بین‌المللی در ذیل فصل۷ منشور ملل متحد و بالاخره چهارم به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی

بحران سرنگونی علت اصلی رو آوردن خامنه‌ای به جنگ در خاورمیانه است. او می‌خواهد بحران را به خارج صادر کند. اما قیام و مقاومت ایران هیچ شانسی به این رژیم نخواهند داد.

نباید برای ایستادگی در مقابل این رژیم تأخیر کرد. پاسخی که از نظر ما مناسب است این است: به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم و برقراری یک جایگزین دموکراتیک که به جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد، خودمختاری ملیت‌ها، لغو حکم اعدام و یک ایران غیراتمی و یک جمهوری در صلح و دوستی با جهان احترام می‌گذارد.