۱۴۰۲ آبان ۲۱, یکشنبه

سی و هفتمین روز جنگ در غزه - هزاران نفر در بیمارستانهای غزه گرفتار شده‌اند

          خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی از جنگ در غزه نوشت:
درگیریهای شدید بین نیروهای اسراییلی و حماس روز یکشنبه هزاران نفر را در بیمارستانهای غزه گرفتار کرد و پزشکان و امدادگران هشدار دادند که بیماران در این مراکز فلج شده خواهند مرد مگر این‌که در نبرد وقفه ایجاد شود.

ارتش اسراییل: جنگنده‌های اسراییلی به سایت‌های زیرساخت تروریستی در سوریه حمله کردند
ارتش اسراییل در تلگرام اعلام کرد: اندکی پیش، در واکنش به حمله روز گذشته (شنبه) به سمت بلندی‌های جولان، جنگنده‌های ارتش اسراییل پایگاههای زیرساخت تروریستی در سوریه را مورد حمله قرار دادند.

بنیامین نتانیاهو، روز شنبه نقش دولت فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه را پس از پایان جنگ بین اسراییل و حماس رد کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تشکیلات خودگردان فلسطین که کنترل اداری جزیی در کرانه باختری اشغالی را در اختیار دارد، ممکن است پس از جنگ غزه را اداره کند، گفت: باید چیز دیگری در آنجا وجود داشته باشد.
یک مقام غیرنظامی وجود نخواهد داشت که فرزندان خود را آموزش دهد که از اسراییل متنفر باشند، اسرائیلی‌ها را بکشند و کشور اسراییل را از بین ببرند».

چندین هزار نفر روز شنبه در پاریس با شعار «قتل‌عام در غزه را متوقف کنید» تظاهرات کردند.
سازمان‌دهندگان جناح چپ از فرانسه خواستند که «تقاضای آتش‌بس فوری» بین اسراییل و شبه‌نظامیان حماس را داشته باشد.

انتظار می‌رود که دهها هزار نفر روز یکشنبه در پاریس علیه یهودی‌ستیزی راهپیمایی کنند. جرالد دارونین، وزیر کشور، بیش از ۳۰۰۰پلیس و ژاندارم برای حفظ امنیت در «راهپیمایی بزرگ مدنی» در پایتخت مستقر خواهند شد.

رهبران عرب و مسلمان روز شنبه اقدامات وحشیانه نیروهای اسراییلی در غزه را محکوم کردند اما از تأیید اقدامات تنبیهی اقتصادی و سیاسی علیه این کشور به‌دلیل جنگ با حماس خودداری کردند.
نتیجه نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در پایتخت عربستان، اختلافات منطقه‌یی را در مورد نحوه پاسخگویی به جنگ، حتی در شرایطی که نگرانی‌ها از این جنگ در کشورهای دیگر افزایش یافته است، برجسته کرد.
اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، یک بلوک ۵۷عضوی که رژیم ایران را نیز در بر می‌گیرد، در ابتدا قرار بود به‌طور جداگانه با یکدیگر دیدار کنند.
دیپلمات‌های عرب به خبرگزاری فرانسه گفتند که تصمیم برای ادغام جلسات پس از آن اتخاذ شد که هیئت‌های اتحادیه عرب نتوانستند درباره بیانیه نهایی به توافق برسند.
این دیپلماتها گفتند که برخی کشورها از جمله الجزایر و لبنان، پاسخ به ویرانی غزه را با تهدید به اختلال در عرضه نفت به اسراییل و متحدانش و هم‌چنین قطع روابط اقتصادی و دیپلماتیک برخی کشورهای اتحادیه عرب با اسراییل پیشنهاد کردند.

اسکای نیوز - یکشنبه ۲۱آبان نوشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ارتباط خود با بیمارستان الشفا در شهر غزه را از دست داده است.
سازمان جهانی بهداشت در پستی در صفحه ایکس خود گفت: «در حالی که گزارشهای هولناکی مبنی بر مواجهه با حملات مکرر بیمارستان ادامه دارد، فرض ما بر این است که مرتبطان ما به دهها هزار آواره پیوسته و در حال فرار از منطقه هستند».

رویترز- یکشنبه ۲۱آبان نوشت: ساکنان غزه گفتند که سربازان اسراییلی تمام شب را در شهر غزه و اطراف آن، جایی که بیمارستان الشفا، بزرگترین بیمارستان غزه، واقع شده، با افراد مسلح حماس در حال درگیری بوده‌اند.
اشرف القدره که نماینده وزارت بهداشت در غزه، گفت که بیمارستان پس از اتمام سوخت، فعالیت خود را متوقف کرد. او گفت که در نتیجه دو نوزاد جان باختند. او گفت که در مجموع ۴۵نوزاد وجود دارد.
او گفت که گلوله‌بارانهای اسراییلی باعث مرگ یک بیمار تحت مراقبتهای ویژه شد و تک تیراندازهای اسراییلی بر روی پشت‌بامها هرازگاهی به سمت مجتمع پزشکی شلیک می‌کردند که توانایی مردم برای حرکت را محدود می‌کرد.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به ایمنی همه افرادی که در این بیمارستان گرفتار شده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت که ارتباط خود و تماسهای خود با آنرا از دست داده است.

 رویترز- یکشنبه ۲۱آبان نوشت: حماس اعلام کرد که بیش از ۱۶۰هدف نظامی اسراییل را در غزه به‌طور کامل یا جزیی منهدم کرده است، از جمله بیش از ۲۵ خودرو در ۴۸ ساعت گذشته. یک سخنگوی ارتش اسراییل گفت که حماس کنترل شمال غزه را از دست داده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل اواخر روز شنبه در یک کنفرانس خبری از کشته شدن پنج سرباز دیگر اسراییلی در غزه خبر داد. ارتش اسراییل اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی خود در آنجا، ۴۶نفر کشته شده‌اند...
اسرائیل گفته است که موشکها هم‌چنان از غزه به سمت جنوب اسراییل شلیک می‌شوند.

 سایت سی.ان.ان - یکشنبه ۲۱آبان نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل روز شنبه درخواستهای فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه را رد کرد و گفت که نبرد اسراییل علیه حماس ادامه خواهد یافت. او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «با تمام نیرو، با تمام توانمان، تا پیروزی ادامه خواهیم داد»...
نتانیاهو در پاسخ به سؤالات خبرنگاران نقش دولت فعلی فلسطین که کنترل کرانه باختری اشغالی را در اختیار دارد در اداره غزه پس از پایان جنگ را رد کرد