۱۴۰۲ تیر ۳۰, جمعه

کنفرانس پارلمانی در انگلستان با شرکت اعضای هر دو مجلس عوام و اعیان و جاوید رحمان گزارشگر ویژه ملل متحد

                                پارلمان انگلستان

انگلستان-سالگرد قتل‌عام

توئیتر لرد دیوید آلتون: سخنرانی در پارلمان در مورد مصونیت از مجازات در ایران در جریان بحثی که توسط پروفسور جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران اداره شد.

کنفرانس پارلمانی در انگلستان با شرکت اعضای هر دو مجلس عوام و اعیان و جاوید رحمان گزارشگر ویژه ملل متحد برای ایران در سی و پنجمین سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ به حکم خمینی.

محکومیت مصونیت سران جنایتکار رژیم ایران از مجازات و تأکید بر محاکمه آنها به‌ویژه رئیسی جلاد در کنفرانس پارلمانی.

فراخوان به تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام۶۷ توسط جاوید رحمان.

سخنرانی‌های نمایندگان مجلس اعیان انگلستان لرد دیوید آلتون، لرد استیوارت پولاک، لرد سینگ و بارونس هلیک و نمایندگان مجلس عوام هنری اسمیت عضو ارشد کمیته خارجی پارلمان، باب بلکمن رئیس کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران آزاد و دموکراتیک، الکس سوبل وزیر کابینه سایه حزب کارگر، مارتین دی نماینده حزب ملی اسکاتلند و جیم شانون نماینده و سخنگوی حزب اتحاد ملی ایرلند شمالی.

جاوید رحمان: عزم دولت ایران برای پنهان کردن این کشتارها از طریق روایات و اظهارات نادرست و تحریف داده‌های تاریخی و آزار و اذیت فعال بازماندگان و اعضای خانواده‌های قربانیان استمرار جنایت علیه بشریت است.

نمایندگان مجلسین انگلستان از احزاب مختلف از درخواست گزارشگر ویژه برای پاسخگو کردن رژیم در قبال این جنایات حمایت و رژیم آخوندی را به‌دلیل تضعیف و امتناع از همکاری با مأموریت جاوید رحمان محکوم کردند.

لرد دیوید آلتون: اعتراضات سراسری ایران نشان داد که مردم خواهان تغییرات بنیادین و برقراری یک جمهوری دموکراتیک هستند.

باب بلکمن: یکی از تصمیم‌گیرندگان قتل‌عام سال۶۷ اکنون رئیس‌جمهور رژیم ایران است. ابراهیم رئیسی پیش از این در زمانی که مقامات رژیم ایران یک قیام مردمی را در آبان۹۸ با کشتار۱۵۰۰ نفر سرکوب کردند، رئیس قوه قضاییه بود.

طاهر بومدرا: طبق گفته گروه کاری سازمان ملل در مورد ناپدید شدگان اجباری قتل‌عام۶۷ به‌عنوان «ناپدید شدن اجباری» محسوب می شوند و به همین دلیل این یک جنایت مستمر علیه بشریت است.

جیم شانون: من از دولت انگلستان می‌خواهم که رژیم ایران را با کاهش یا حتی پایان دادن به روابط دیپلماتیک، منزوی کند و هر گونه رابطه‌یی را با تعهد روشن برای پایان دادن به استفاده از مجازات اعدام و بهبود قابل راستی‌آزمایی حقوق‌بشر مشروط کند.