۱۴۰۲ تیر ۲۲, پنجشنبه

بیانیه آمریکا در حمایت از ایران آزاد- اهدای بیانیه با امضای ۲۸مقام دولتی و نظامی پیشین آمریکا در اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران


اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲

-بیانیه آمریکا در حمایت از ایران آزاد

بیانیه آمریکا در حمایت از ایران آزاد-ژوئن۲۰۲۳

اهدای بیانیه با امضای ۲۸مقام دولتی و نظامی پیشین آمریکا

در اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

 ما به گردهمایی جهانی امسال ملحق می‌شویم با این باور که مردم ایران بیش از هر زمان دیگری به هدفشان برای ایران آزاد نزدیک شده‌اند. ایرانیان در سراسر کشور در خیابان‌ها هستند و شجاعانه جان خود را به خطر می‌اندازند تا به رژیمی منفور و در حال شکست «نه» بگویند. آنها خواستار حقوق سیاسی خود و آزادی از استبداد هستند، درست همان‌طور که نسل قبلی در سال۱۹۷۹ (انقلاب ضدسلطنتی سال۱۳۵۷)، انجام دادند، و درست همان کاری که شهروندان ایرانی بارها - در سالهای ۱۹۹۹، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ (قیامهای ۱۳۷۸، ۱۳۸۸و۱۳۹۶) که بنیادگرایان افراطی به انتظارات به حق مردم برای حق حاکمیت مشروع خودشان خیانت کردند، به آن دست زدند.

در حالی‌که ما آینده روشن‌تری را در ایران تصور می‌کنیم، درس‌هایی از گذشته می‌تواند بهتر به ایالات متحده و کشورهای همفکر این امکان را بدهد که به‌طور متحد در همبستگی با مردم ایران بایستند.

 نزدیک به ۴۴سال از زمانی که حامیان خمینی سفارت آمریکا را اشغال کردند و فرستادگان ما را به مدت ۴۴۴روز گروگان گرفتند، مقامات آمریکایی بارها سعی کرده‌اند نقطه مشترکی با دیکتاتوری آخوندی در تهران پیدا کنند. حتی پس از این‌که حزب‌الله لبنان، مسلح شده و آموزش دیده توسط رژیم ایران، که آمریکایی‌ها را گروگان گرفته بود، دو بار علیه سفارت آمریکا بمبگذاری کرد و ۲۴۱نظامی آمریکایی را در فرودگاه بیروت کشت، واشنگتن به رژیم پیشنهاد اسلحه کرد تا انگیزه‌ای برای بازگرداندن گروگانهای ما باشد.

یک دهه بعد، درست پس از سازماندهی حمله رژیم ایران به برج‌های خوبر که منجر به کشته شدن ۱۹تن از افراد نیروی هوایی آمریکا شد، و علی‌رغم این واقعیت که حکومت وحشت خمینی دهها هزار نفر از تحصیل کرده‌ترین مردان و زنان و جوانان ایران را -که بیش از ۳۰۰۰۰تن از آنها در سال۱۹۸۸ – فقط به این دلیل که استفاده انحرافی او از اسلام را به‌عنوان مبنایی برای اقتدار سیاسی توتالیتر تأیید نمی‌کردند- به‌قتل رساند؛ واشنگتن روایات نادرست رژیم تهران را پذیرفت و سازمان مقاومت مجاهدین خلق را به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کرد و برای حامیان آن در سراسر جهان مانع ایجاد کرد و اعضای را آن به مدت ۱۵سال در خطر مرگ قرار داد.

 پس از افشای فعالیت‌های مخفیانه غنی‌سازی هسته‌یی رژیم تهران توسط سازمان مجاهدین خلق در سال۲۰۰۲، و هر چند تهران مکرراً به دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی که به‌دنبال جلوگیری از گسترش تسلیحات و تشدید تنش در منطقه بودند، دروغ گفت؛ ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش موافقت کردند که وجوه مسدود شده را به این کشور همراه با بهره آن بازگردانند و ممنوعیتهای شورای امنیت سازمان ملل در زمینه توسعه موشکهای بالستیک و انتقال تسلیحات را حذف کنند. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برنامه هسته‌یی ایران را کند کرد، اما رژیم تهران هرگز قصد نداشت توانایی آینده خود برای تولید سلاح هسته‌یی را سلب کند.

هیچ یک از امتیازات فراوانی که غرب به ایران داده است، تهدیدی را که برای صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، کاهش نداده است. رژیم ایران بیش از هر کشور دیگری نسبت به جمعیت، شهروندان خود را بدون روند قانونی اعدام کرده است. این حکومت از طریق شبکه‌یی از نیروهای نیابتی شیعه مسلح و همآهنگ شده توسط نیروی قدس، جنگ خاکستری را علیه کشورهای همسایه به راه انداخته است. به‌گفته وزارت دفاع ایالات متحده، سپاه پاسداران مسئول مستقیم کشته شدن بیش از ۶۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی مستقر در عراق است. و حملات مرگبار سپاه پاسداران در سوریه تهدیدی مستمر برای پرسنل نظامی و پیمانکاران آمریکایی است. کشتیرانی بین‌المللی در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس بارها مورد حمله قرار گرفته است. بسیاری از کشتی‌های سپاه مملو از تفنگ و مواد منفجره در مسیر یمن توقیف شده‌اند.

در تلاش رژیم ایران برای آزادی اسدالله اسدی، جاسوس محکوم شده اش- که در حال برنامه‌ریزی برای کشتار جمعی و بمبگذاری تروریستی در گردهمایی مقاومت ایران در سال۲۰۱۸ در پاریس دستگیر شده بود-گروگانهای کشورهای غربی دستگیر شدند و از جمله امدادگر بلژیکی توسط این رژیم به ۴۰سال زندان محکوم شد.

این فعالیت‌های غیرقانونی حتی زمانی که توافق هسته‌یی برجام اجرا می‌شد، هم‌چنان ادامه داشته است. رژیم ایران هم‌چنان جایگاه ننگین خود به‌عنوان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان را برای نزدیک به چهار دهه پیوسته حفظ کرده است. هرازگاهی، مقامات سیاست آمریکا توصیه کرده‌اند که اگر رژیم ایران خواهان پذیرفته شدن در جهان است، باید به تجاوزات خود به نظم بین‌المللی پایان دهد. اما حکومت تهران این پیامها را نادیده گرفته و بدون کاهش فعالیت‌های بدخیم خود خواستار پذیرش بین‌المللی شده است. اما زمان آن فرا رسیده که در بین کشورهای مسئول جهان از جمله دولتهای آنها یک صف متحد ایجاد شود. بیایید همه قبول کنیم که سابقه طولانی خصومت و فریب ایران غیرقابل قبول است و نباید آن را تحمل کرد. هیچ مذاکره قبلی با رژیم ایران، جهان را از تروریسم بین‌المللی، جنگ نیابتی، تجاوز پنهان، گروگان‌گیری یا نادیده گرفتن آشکار هنجارهای بین‌المللی ایمن‌نکرده است و هیچ توافق جدیدی با این رژیم چنین نخواهد کرد.

 برای حمایت از آرمانهای مردان و زنان دلیر ایران، از دولت خودمان در آمریکا و از سایر دولتها می‌خواهیم در مورد جنایات رژیم آخوندها و سران آن تحقیق کنند و حسابرسی از بازیگران اصلی یعنی علی خامنه‌ای (ولی‌فقیه) و رئیس‌جمهور این رژیم ابراهیم رئیسی، فرماندهان سپاه، نیروی قدس و وزارت اطلاعات و هم‌چنین حلقه توانمندسازی آنها در شورای نگهبان و مجلس خبرگان را پی بگیرند.

ما از دولت خود و سایرین می‌خواهیم عوامل نفوذ رژیم ایران، کارشناسان مدعی سیاست‌گذاری را که به نفع رژیم ایران از موقعیت یا پرستیژ خود در جوامع آزاد ما استفاده می‌کنند، بررسی و افشا کنند.

و ما از رسانه‌های غربی می‌خواهیم که از تکرار روایت‌های دروغین آشکار درباره رژیم و مقاومت سازمان‌یافته در مقابل آن، شورای ملی مقاومت ایران دست بردارند.



پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک

سخنرانیهای

ژنرال وسلی کلارک - کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا (۲۰۰۴)

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا (۲۰۰۰)

لویی فری – رئیس پیشین ادارهٴ تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)

مایکل موکیزی - وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۹)

لویی فری – رئیس پیشین ادارهٴ تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)

شما این‌جا روی سن شاهد چند صد سال تجربه در امور دولتی هستید

نظامی، سیاسی، انتظامی، قضایی

خانم رجوی، ما به‌دلایل بسیار زیادی در کنار شما ایستاده‌ایم

شما برای ما یک قهرمان و الهام‌بخش بوده‌اید

و انگیزه‌یی برای ما بوده‌اید که عمل کنیم و مبارزه کنیم

رژیم ایران شبیه چیزی است که ما آن‌را اصطلاحاً

یک «مؤسسهٔ جنایی ادامه‌دار» می‌نامیم

که توسط گانگسترها اداره می‌شود

در برخی مواقع این مؤسسه زیر بار اعمال شیطانی خود

پوک می‌شود و فرو می‌ریزد

به‌این دلیل که رژیم اعتماد مردم ایران را از دست داده است

اعتماد سیاسی، اعتماد اقتصادی و اعتماد اخلاقی

مایکل موکیزی-وزیر دادگستری آمریکا (۲۰۰۹)

این نامه بیانگر قوی‌ترین حمایتهای مردم آمریکا

از تظاهر کنندگان در پاریس، ساکنان اشرف۳

و مردمی است که درگیر مبارزه در داخل ایران هستند

ژنرال وسلی کلارک

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا (۲۰۰۴)

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا (۲۰۰۰)

عجب اجلاس جهانی باور نکردنی و شگفتی است

حمایتی که شما، از جانب سران کشورها، نمایندگان پارلمان

و آن دسته از ما که این مدت طولانی این موضوع را دنبال می‌کنیم دارید

شگفت‌انگیز است

من قویاً تحت‌تأثیر قدرت جنبش مقاومت ایران قرار گرفتم

شما در حال کسب حمایت فزاینده از مردم در داخل ایران

و تحسین میلیون‌ها نفر در غرب به‌خاطر مبارزه شجاعانهٔ خود هستید

و در دل کسانی که مرتکب ترور در ایران می‌شوند

ترس ایجاد می‌کنید

شما در حال مبارزه با دشمنی با سلاح و فنّاوری برتر هستید

اما شما ابزار برتر را در اختیار دارید

زیرا شما دارای اصول بالاتر عزم و مهربانی و فداکاری

و فراتر از هر چیز شجاعت پایدار هستید

خانم رجوی، می‌خواهم به‌شما به‌خاطر رهبری‌تان تبریک بگویم

آنچه شما انجام می‌دهید

و آنچه در آینده محقق خواهید کرد باور نکردنی است

فقط سازمانی مانند سازمان شما می‌تواند

در چنین مبارزه‌یی دوام بیاورد و به‌پیروزی برسد

این‌یک سازمان الهام‌بخش باور نکردنی است

و حضور در اینجا و دیدن آن، یک هدیهٔ غیرقابل باور است

کاش می‌توانستیم آن‌را به‌همهٔ دوستانم در ایالات‌متحده

و همهٔ کسانی بدهیم که در سراسر جهان ادعای اعتقاد به آزادی را دارند

آنها باید بفهمند که شما چه‌کاری انجام می‌دهید

پایان رژیم نزدیک است

و دیگر بازگشتی به‌دیکتاتورهای گذشته نیز نخواهد بود

این یک اصل مهم است

شما آینده ایران و آینده پرامید برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستید

که آنها هم برای آزادی خود مبارزه می‌کنند