۱۴۰۰ شهریور ۱۴, یکشنبه

آمریکا یک مهره ارشد وزارت اطلاعات رژیم و ۳ مأمور دیگر را به خاطر آدم ربایی و هدف قرار دادن مخالفان ایرانی و پولشویی لیست گذاری و تحریم کرد


وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد:چهارعامل اطلاعاتی ایران را نامگذاری و تحریم می‌کند.

علیرضا فراهانی، مقام ارشد اطلاعاتی مستقر در ایران، هدایت شبکه‌ای از عوامل اطلاعاتی رژیم ایران شامل محمود خزاین، کیا صادقی و امید نوری را بر عهده دارد که مأموریت آنها هدف قراردادن مخالفان ایرانی از جمله در ایالات متحده، انگلستان، کانادا و امارات متحده عربی و همچنین پولشویی و کلاهبرداریهای بانکی است. آنها به دلیل اقدام مستقیم یا غیرمستقیم در رابطه با وزارت اطلاعات لیست گذاری و تحریم می شوند.

نقش مخرب دستگاه اطلاعاتی ایران علاوه بر سرکوب داخلی، هدف قراردادن ایرانیان در خارج از کشور است که شامل تلاشهای گستاخانه برای بازگرداندن مخالفان به ایران می‌شود.اطلاعات و امنیت ایران نقش اساسی در نقض وحشیانه حقوق‌بشر دولت ایران علیه ایرانیان داشته است. سرکوب در ایران، که غالباً به دست وزارت اطلاعات صورت می‌گیرد، با مجموعه‌یی از توطئه‌های مشابه در اروپا و جاهای دیگر به فراتر از مرزهای ایران نیز گسترش یافته است.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا در باره مقام ارشد و مأموران تحریم شده گفت: این شبکه موظف به طراحی آدم‌ربایی در خاک آمریکا و هم‌چنین هدف قرار دادن مخالفان ایرانی در انگلستان، کانادا و امارات متحده عربی بود. بلینکن افزوده است: آمریکا به حسابرسی از دولتهایی که به سرکوب فراملی متوسل می‌شوند، ادامه خواهد داد.