۱۴۰۰ شهریور ۲۱, یکشنبه

رییس سازمان نظام پزشکی : در تولید دارو مردم را موش آزمایشگاهی کردیم

رییس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: از اردیبهشت سال ۹۹ میتوانید نظرات من را ببینید، من همراه با تعدادی از کارشناسان درخواست کردم، به صراحت گفتیم در تولید واکسن خارجی مشارکت کنید.

مشارکت در واکسن خارجی با کشور خاصی مدنظر نبوده و هر کشوری که تولید میکند. اما این اتفاق نیفتاد و به جای واکسن در دارو‌ها مطالعه شد و ما هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم. او در ادامه گفت: در بحث واکسن گفتیم مردم را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم، اما در دارو کردیم.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ رییس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه از طرح پزشکان خارج کشور در آینده رونمایی خواهیم کرد، گفت: انتظاری از رسانه به جز وظایف ساختاری نداریم و تمامی شکایات از رسانه ها باطل می‌شود.

مووید علویان در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۰ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: سازمان نظام پزشکی یک تشکل صنفی بزرگ در کشور است و مطابق قوانین و مقررات و قانون نظام پزشکی اهداف و وظایفی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط سختی را ملت ایران و کادر درمان دارند و روزانه ارقامی را از فوتی‌های کرونا می‌شنویم، ادامه داد: تلاش‌های کادر درمان بسیار چشمگیر بوده، باید کمک کنیم از این صنف خدمتگزار حراست و حفاطت شود و ما به عنوان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ اولین پیام را به وزارت بهداشت داریم.

رییس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از خواسته های جدی ما در بحث کرونا است، تصریح کرد: ما در ستاد کرونا حضور نداریم و نظام پزشکی اعلام آمادگی حضور در ستاد کرونا دارد. نظام پزشکی و انجمن های علمی، متشکل از اساتید دانشگاه ها و بدنه علمی کشور هستند.