۱۴۰۰ شهریور ۱۰, چهارشنبه

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری «امیدیه» برای چهارمین روز پیاپی


کارگران شهرداری امیدیه به عدم پرداخت دستمزد خود در ۴ ماه گذشته اعتراض کردند

شماری از کارگران شهرداری‌ «امیدیه» خوزستان، امروز سه‌شنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰، برای چهارمین روز پیاپی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند.

به گفته‌ کارگران، در حال حاضر جدا از ۴ ماه حقوق معوقه، به‌دلیل تعلل دو ماهه اعضای منتخب شورای شهر در انتخاب شهردار جدید وضعیت شغلی آنها مشخص نیست.

در روزهای گذشته، یکی از کارگران در این تجمعات اعتراضی با نشان دادن بدن فرزند بیمارش گفته بود «از ابتدای سال جاری به دلیل عدم دریافت دستمزد خود توانایی مالی تامین هزینه‌های درمانی فرزندش را ندارد.»

در میاندوآب آذربایجان غربی نیز امروز، گروهی از کارگران، مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

این کارگران خواستار پرداخت دستمزد معوقه خود در ۶ ماه اخیر شدند، آن‌ها همچنین به عدم پرداخت حق بیمه خود اعتراض کردند.

امروز همچنین جمعی از صنعتگران و کارگران پروژه‌ای شهرستان ایذه همزمان با هفتاد و سومین روز اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت مقابل فرمانداری شهرستان ایذه تجمع کرده و حمایت خود را از اعتصابات کارگری در ایران نشان دادند.

حمایت از اعتراضات کارگری

اعتصابات گسترده کارگری در ایران با اعتراض کارگران بخش نفت و گاز و پتروشیمی از ۲۹ خرداد سال جاری آغاز و پس از آن دست‌کم ۱۰۵ واحد صنعتی در استان‌های مختلف این کشور دست از کار کشیده و به اعتصابات پیوسته‌اند.

اعتراضات کارگری در ایران مورد حمایت‌های بین‌المللی قرار گرفت و «شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه» که متشکل از اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های کارگری از سراسر دنیاست، دوشنبه، ۷ تیرماه ۱۴۰۰ با انتشار یک بیانیه همبستگی خود را با اعتصاب کارگران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در ایران و سازمان‌دهندگان آن اعلام و از این اعتصابات حمایت کرد.

این ارگان جهانی در بیانیه خود نوشت: «شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه از کارگران اعتصاب‌گر و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، که سازماندهی این حرکت را برعهده دارد، پشتیبانی می‌کند.»