۱۳۹۹ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

نگرانی گریفتیس از حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها به سوی سعودی


گریفیتس سه شنبه 16مارس،دراظهارات خود با بیان اینکه ادامه حمله شبه نظامیان حوثی به مارب، جان هزاران یمنی را تهدید می‌کند، از ادامه منع ورود سوخت و کمک‌ها به حدیده خبر داد.

این در حالی است که پیش نویس بیانیه شورای امنیت، «تلاش حوثی‌ها برای هدف قرار دادن سعودی» را محکوم کرده است.

ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن، سه شنبه 16 مارس توانست، پهپاد انفجاری را که توسط شبه نظامیان حوثی به سمت شهر خمیس مشیط پرتاب شد، رهگیری و منهدم کند.

پیش نویس بیانیه شورای امنیت، «حوثی‌ها را به عنوان مسئول آوارگی یک میلیون یمنی در نتیجه افزایش تنش‌های نظامی» قلمداد کرده است.

در همین راستا، « «دیدبان حقوق بشر»سه شنبه 16 مارس، تصریح کرد که ده‌ها مهاجر در 7 مارس در یمن در پی اقدام شبه نظامیان حوثی به پرتاپ مواد منفجره ناشناس به سوی مراکز نگهداری مهاجران در صنعا و بروز آتش سوزی، جان باختند.

در متن پیش نویس شورای امنیت، «حوثی‌ها به متوقف کردن حمله به مارب»، فراخوانده شده‌اند.

در این پیش نویس آمده كه شورای امنیت بر ضرورت تسهیل «بازرسی سریع و بدون قید و شرط نفت‌کش صافر» از سوی حوثی‌ها، تأكید دارد.

این نفتکش حامل 1.14 میلیون بشکه نفت است و به دلیل کهنگی و توقف عملیات نگهداری از سال 2015، درمعرض غرق شدن یا انفجار قرار دارد..

این نفتکش، یک واحد ذخیره سازی و تخلیه شناور است که در سواحل غربی یمن در 60 کیلومتری شمال بندر حدیده، لنگر انداخته و برای ذخیره و صادرات نفت میادین نفت استان مأرب، مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار العربیه، «اعضای شورای امنیت، ممکن است پیش نویس بیانیه در مورد یمن را ویرایش کنند.»