۱۳۹۹ دی ۱۰, چهارشنبه

دیوان محاسبات: ۱۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به کشور بازنگشته است

 

گزارش دیوان محاسبات میگوید طی سال گذشته ۱۵میلیارد دلارارزدولتی۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یافته است تا قیمت‌ها در کشور کنترل شود.

گزارشی از آخرین وضعیت مریم اکبری منفرد در دوازدهمین سال حبس

 

مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی در زندان اوین امروز چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه وارد دوازدهمین سال از مدت محکومیت خود شد. خانم اکبری منفرد در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۸۸ و پس از حوادث عاشورای آن سال بازداشت و در خردادماه ۸۹ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او از زمان بازداشت تاکنون بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بسر برده است.

از «مستعان۱۱۰» تا «فرمول غلبه بر کرونا»!

 حسین سلامی و کرونا یاب مستعان ۱۱۰

گوبلز آبرو باختهٔ نظام، پاسدار حسین سلامی را همه می‌شناسند. مهمترین هنر و کارکرد او برای خامنه‌ای گزافه‌گویی، دروغ‌پراکنی، بزرگ‌نمایی و تولید پروپاگاندا در مقام سرکردهٔ سپاه پاسداران است، این سرپاسدار هر گاه نظام در موقعیت خطیر قرار می‌گیرد، وارد صحنه می‌شود تا با وارونه‌نمایی به نیروهای نظام روحیه بدهد

سالگرد شهید قیام دی۹۶ حمزه لشنی زند در دورود

 

       دورود لرستان.مراسم سالگرد شهید قیام دی ۹۶ حمزه لشنی زند - ۹دیماه۹۹

بستگان و دوستان شهید قیام دی۹۶ حمزه لشنی زند در سومین سالگرد شهادتش مراسمی بر سر مزار وی در دورود در استان لرستان برگزار کردند و با گذاشتن دسته‌های گل یاد این شهید قیام را گرامی داشتند

اعتراف ظفرقندی به پوشالی بودن ادعای تولید واکسن داخلی

 محمدرضا ظفرقندی

روزنامه حکومتی ایران روز ۱۰دیماه نوشت: «ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی رژیم به پوشالی بودن ادعای تولید واکسن داخلی اعتراف کرد و گفت: «مشکل عمده خط تولید داخلی واکسن است. یعنی واکسن دستگاه چاپ می‌خواهد که برای نیاز کشور در ابعاد چند میلیونی به‌سرعت باید تهیه شود؛ ما این دستگاه را نداریم و برای وارد کردن دستگاه هم همان موانع خرید واکسن وجود دارد. بنابراین در جواب سؤال شما با این فرض که واکسن در اواخر بهار آماده می‌شود پیش نیازش واردات دستگاههایی است که برای تولید انبوه واکسن لازم است».

پرواز بمب‌افکنهای بی-۵۲ آمریکایی بر فراز خلیج‌فارس برای هشدار به رژیم ایران

             پرواز بمب‌افکنهای بی-۵۲ آمریکایی بر فراز خلیج‌فارس

بمب‌افکنهای آمریکا روز چهارشنبه ۱۰دی‌ماه، برای دومین بار طی یک ماه گذشته بر فراز خلیج‌فارس به پرواز در آمدند، اقدامی که هدف از آن هشدار و بازداشتن رژیم ایران از هر گونه حمله احتمالی به اهداف آمریکایی در خاورمیانه تعبیر شده است.

پیام ریزش‌ها و اعترافها

 

                                   سخن روز

سه‌شنبه ۹آذر، پاسدار قالیباف در صحن مجلس و در حالی که رسانه‌های رژیم صحبت‌های او را زنده بازتاب می‌دادند، دربارهٔ وضعیت داخلی نظام ولایت گفت: «بسیاری از افراد به اطاعت از خامنه‌ای باور دارند ولی ترس و ضعف نفس و شجاع نبودن آنها، باعث می‌شود که نتوانند در عمل مطیع وی بمانند».

دادگاه بلژیک – آنتورپ؛ مجموعهٔ دستگاهها و تجهیزات جاسوسی در خانهٔ عارفانی ترفندهای وزارت اطلاعات را برملا می‌کند

 

              دادگاه بلژیک – آنتورپ؛ مجموعه دستگاهها و تجهیزات جاسوسی

                                        دادگاه بلژیک - آنتورپ

تهاجم و به‌آتش کشیدن پایگاههای بسیج سرکوبگر در شهرهای تهران و سبز وار و عکس قاسم سلیمانی در همدان

 

   فعالیت کانونهای شورشی درشهرهای میهن--تهران-کانون  شورشی۶۸0 تهاجم به پایگاه بسیج سپاه پاسداران

بیست و پنجمین برنامه همیاری با سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران

 

بیست وپنجمین برنامه همیاری باسیمای آزادی تلویزیون ملی ایران روزهای جمعه، شنبه ویکشنبه ۱۹و۲۰و۲۱دیماه ۱۳۹۹مصادف با ۸ و۹ و۱۰ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

​​​​​​​بالا‌گرفتن فضیحت تعلل مجرمانه حکومت آخوندی در تهیه واکسن؛ دجالبازی و نعل وارونه روحانی پس از شکست تبلیغات نفرت‌انگیر رژیم

 نمایش‌ رسوای واکسن داخلی ازسوی رژیم آخوندی- آخوند روحانی: یکی می‌گوید آقا واکسن داخلی اصلاً ارزش ندارد اصلاً بیخودی هست، حالا یک تعبیر‌هایی می‌کنند من نمی‌خواهم بگویم این واکسنی که امروز شروع کردیم هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چند ماه طول م‌کشد، ممکن است شش ماه دیگر طول بکشد هفت ما طول بکشد.

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۴هزار و ۴۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران

فاجعه کرونا درایران:آمارجانگدازقربانیان در۴۷۸شهر از۱۹۴هزار و ۴۰۰نفر گذشت

پاسدار ذوالقدر: عملیات نیروی قدس مستقیماً تحت فرماندهی خامنه‌ای اداره می‌شود

 

پاسدار ذوالقدر از معاونان دژخیم رئیسی در قضاییه جلادان روز سه‌شنبه ۹دی گفت: «عملیات نیروی قدس دراختیارسپاه نیست، عملیات درواقع مستقیماً تحت فرماندهی خامنه‌ ای اداره می‌شود، از ابتدا هم به همین ترتیب بود».

۱۳۹۹ دی ۹, سه‌شنبه

حسن نصرالله: سلیمانی پوتین را به دخالت در سوریه و حمایت از اسد قانع کرد

 حسن نصرالله رهبر شبه نظامیان حزب الله لبنان روزیکشنبه ۲۸ دسامبردرمصاحبه‌ای با تلویزیون المیادین گفته  که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس درسال۲۰۱۵باقانع کردن پوتین به دخالت درسوریه وحمایت از رژیم اسد از سقوط دیگر شهرهای این کشور به دست مخالفان، جلوگیری کرد.

مقام حماس درباره دریافت «۲۲ میلیون دلار» پول نقد از قاسم سلیمانی؛ «چمدان‌هایمان دیگر جا نداشت»


یک مقام ارشد جنبش فلسطینی «حماس» در تقدیر از قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران که در حمله پهپادی آمریکا کشته شد، جزئیاتی از تحویل ۲۲ میلیون دلار پول نقد به حماس در سفر هیئتی از این جنبش فلسطینی به تهران بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی: دولت برای اینکه بتواند سرپا بایستد، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کردکسری بودجه دولت ۳۲۰هزارمیلیارد  تومان رسیده است. فضای مجلس در این مسیر پیش میرود که بودجه در داخل مجلس اصلاح شودونه به دست خود دولت، چنانکه معمولاً رول کار بوده است.

۱۳۹۹ دی ۸, دوشنبه

ترامپ پیش‌نویس قانون بسته حمایتی900 میلیارد دلاری ویژه پاندمی کرونا را امضا کرد

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه یکشنبه 27 دسامبر 2020 تحت فشار نمایندگان کنگره طرح جدید تشویقی 900 میلیارد دلاری برای رونق‌بخشی به اقتصاد ایالات متحده که طبق آن کمک‌هایی مالی به هر کدام از خانواده‌های آمریکایی و شرکت‌های کوچک آسیب دیده از کووید- 19 اختصاص داده می‌شود را امضا کرد.

ترور سلیمانی با سه پهپاد از «عین الاسد» انجام شد


 ا«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند الوطنی» در پارلمان عراق در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) که از شبکه تلویزیونی العهد عراق پخش شد،

خبرهایی از فرار سخنگوی حزب‌الله عراق پس از صدور حکم بازداشتش از سوی مقام‌های قضایی

 

در اوج‌گیری مجدد بحران میان دولت عراق به رهبری مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور و شبه نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران، مقام‌های قضایی عراق حکم بازداشت «ابوعلی العسکری»، سخنگوی نظامی شبه نظامیان حزب الله عراق را صادر کردند.

یک مرکز تحقیقاتی بریتانیایی: چین برنده بحران بیماری کرونا خواهد بود

 

گزارشی منتشره توسط مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی (CEBR) در بریتانیا نشان می‌دهد چین به دلیل اثرات همه‌گیری کرونا پنج سال زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد از ایالات متحده سبقت می‌گیرد و مقام نخست اقتصاد جهان را در سال 2028 به خود اختصاص خواهد داد.

هشدار سنتکام درباره عواقب حملات گروه‌های نیابتی‌ رژیم ایران به نیروهای آمریکایی در عراق

 

                                  کاپیتان بیل اوربان،‌سخنگوی سنتکام

سخنگوی سنتکام تاکید کرد ایالات متحده، ایران را بابت مرگ هر نیروی آمریکایی که از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران کشته شود، پاسخگو نگاه خواهد داشت.

جنگ و بی‌ثباتی، چالش‌هایی بزرگ فراروی واکسیناسیون در کشورهای فقیر


خبرگزاری اسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی چالش‌های موجود بر سر راه واکسیناسیون همگانی در بسیاری از کشورهای فقیر پرداخته است. 

برپایی تندیس یادبود نخستین سیاهپوستی که در آمریکا به مقام ریاست دانشگاه رسید

 

تندیس مارتین هِنری فریمن، نخستین سیاه‌پوستی که به مقام ریاست یک دانشگاه در آمریکا رسید، در شهر راتلند ایالت ورمانت - ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰

شورای امنیت ملی کاخ سفید از توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا استقبال کرد

 

                       باغ گل سرخ کاخ سفید

شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور پیامی از اعلام خبر توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا برای دوران پسا «برگزیت» استقبال کرد.

عملکرد زهر برجام و چشم‌اندازهای تاریک

 

                                 جام زهر اتمی

باند مغلوب نظام با مشخص‌شدن نتایج انتخابات آمریکا، هم‌چنان در رویای برگشت برجام در هم شکسته با همان ماهیت ۲۰۱۵ و مشخصاً برداشته شدن تحریم‌ها به سر می‌برد. یک قلم در نظر گرفتن فروش ۲میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت در روز در بودجه ۱۴۰۰عمق این توهم را نشان می‌دهد توهمی که جدا از حملات عناصر باند مقابل، خودی‌های باند روحانی نیز آن را با طعنه و کنایه و حتی تمسخر زیر ضرب گرفته‌اند.

جای خالی ۹۹درصد جامعه در بودجه ۱۴۰۰ - مروری بر رسانه‌ها

 

                       گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی روز یکشنبه هفتم دیماه، عرصهٔ جدال باندها بر سر خرید واکسن کرونا و تناقض‌گوییهای باند روحانی از یک‌سو و موضوع بودجه سال آینده از سوی دیگر است.

بودجهٔ ۱۴۰۰ زیر ذره‌بین (۵)

 

                     بودجه ۱۴۰۰ زیر ذره‌بین (۵)

در بخش‌های قبلی، کلیات بودجه، منابع و هزینه‌های اعلام شده آن مورد بررسی قرار گرفتند.

فریب همسان‌سازی در حقوق بازنشستگان

 

                          فریب همسان‌سازی در حقوق بازنشستگان

دولت روحانی در لایحه بودجه سال۱۴۰۰ بودجه‌یی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته که برخلاف مطالبات و خواسته اصلی بازنشستگان ـ در صورت اجرا ـ تماماً در راستای منافع بازنشستگان وابسته به حاکمیت است که حقوق بالایی می‌گیرند.

شمار کوهنوردانی که روز جمعه گذشته جان خود را در ارتفاعات تهران از دست دادند به ۱۲ تن رسید

 

                                   قربانیاان حادثه ریزش بهمن

شمار کوهنوردانی که روز جمعه گذشته جان خود را در ارتفاعات تهران از دست دادند به ۱۲ تن رسید. هفت تن نیز در بیمارستان بستری هستند.

مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در ۶۰ثانیه – یکشنبه۷دی

    مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در ۶۰ثانیه – یکشنبه۷دی

«مُرکب بوریدان» بر سر دوراهی مرگ

 

                                      دوراهی مرگ و زندگی

نظام ولایت فقیه در شرایطی به‌سر می‌برد که در هر موضوع و واقعه‌یی، چنان در مخمصه انتخاب بین گزینه‌ها قرار می‌گیرد که آخرالامر یادآور آن ضرب‌المثل ایرانی می‌گردد که «نه راه پس دارد نه راه پیش» اما شبیه این حکایت در تاریخ ادبیات، علم و فلسفه، ماجرای الاغ بوریدان است که در مغرب زمین بسیار معروف و زبان‌زد است.

بزرگداشت قهرمان ملی، اسطوره مقاومت و پایداری، علی صارمی در زندان اوین

 

                     شهید قهرمان علی صارمی

نمای روز ـ وحشت از آتشفشان گرسنگان

 گسترش نفرت عمومی و شعله‌ور شدن آتش خشم گرسنگان ارکان نظام را به لرزه انداخته است

اعتراف به پرداخت میلیونها دلار پول به شبه‌نظامیان توسط پاسدار سلیمانی

                          چمدان پر از پول

به اعتراف رسانه‌های حکومتی محمود الزهار یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان حماس در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم رژیم گفت: در سال۲۰۰۶ دیدار با احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری وقت مثبت بود که از وی درخواستهایی داشتیم که من را به قاسم سلیمانی ارجاع دادند.

مزدور غلامعلی میرزایی سه سال خدمتگذاری برای وزارت اطلاعات و دریافت جواز بازگشت به زیر قبای ملایان

 

               کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

ضرب ‌و شتم یک زندانی سیاسی در زندان اوین تا سرحد مرگ

 

                        شورای ملی مقاومت ایران

ضرب و شتم یک زندانی سیاسی در زندان اوین تا سرحد مرگ

برایان بینلی، از حامیان برجسته مقاومت ایران در لندن در گذشت - پیام خانم مریم رجوی

 

                     برایان بینلی عضو سابق مجلس عوام انگلستان

برایان بینلی که به مدت ده سال عضو پارلمان انگلستان و از حامیان برجسته مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی بود، روز ۲۶دسامبر (۶دی۹۹) در سن ۷۸سالگی، در لندن درگذشت.

به‌آتش کشیدن پایگاههای بسیج سرکوبگر در بهارستان تهران

 

                   فعالیت کانون‌های شورشی در تهران

بهارستان (تهـران) - کانون شورشی ۳۸۰---به‌آتش کشیدن پایگاه بسیج سرکوبگر سپاه پاسداران

۱۳۹۹ دی ۷, یکشنبه

تجمع اعتراضی پرستاران مقابل مجلس آخوندی

 

                  تهران.تجمع اعتراضی پرستاران مقابل مجلس آخوندی

به‌آتش کشیدن نمادهای فریب و سرکوب رژیم در همدان و اصفهان و شعارنویسی در شهرهامیهن؛ برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه بپا خیزید

 

فعالیت کانونهای شورشی درشهرهای میهن همدان - کانون شورشی ۷۱۰

 به آتش کشیدن پایگاه بسیج سپاه پاسداران

دادگاه بلژیک – آنتورپ؛ به‌رغم پنهان‌کاری شدید وزارت اطلاعات، ارتباطات عارفانی با اسدی و نقش او در توطئه برملا می‌شود

 

دادگاه بلژیک - آنتورپ - برملاشدن اسناد و مدارک جرم

دادگاه بلژیک – آنتورپ؛

رحمان کریمی: ما اهانت به ارزش‌های والای مقاومت و میهنمان را برنمی تابیم

هشدار که خیانت چاه ویلی ست

که در راهش اسفل السافلین هم هست

  جدال سیاسی قلمی نیست
نهایت هرزه نویسی ست
البته آنکه زرد می کند

«دریچه» ذوق و اندیشه اش هم
زرد می شود.


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۵ شهر از ۱۹۲ هزار و ۲۰۰ نفر گذشت

 

فاجعه کرونادرایران:آمارجانگدازقربانیان در۴۷۵ شهراز۱۹۲هزار و۲۰۰ نفر گذشت

اعدام جنایتکارانه یک زندانی سیاسی در زندان زاهدان

 

فراخون مجدد به بازدید هیات بین المللی اززندانهای ایران بویژه درسیستان وبلوچستان

اروپای پسابرگزیت: طلاق خبرخوشآیندی نیست

 

اتحادیه اروپا از دوشنبه آینده، مراحل امضا و اجرای توافق نامه تجاری را که پنجشنبه 24 دسامبر با لندن منعقد گردید، آغاز خواهد کرد که روز جمعه 25 دسامبر، که نسخه انگلیسی آن از سوی میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به اتحادیه اروپا ارائه گردید.

2020 سالی زیان‌بار برای ایران؛ ترور چهره‌های شاخص و فشار حداکثری

 

بی‌تردید می‌توان سال 2020 را به عنوان بدترین سال برای ایران توصیف کرد، زیرا علاوه بر تشدید سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ که شامل تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های سفر دیپلمات‌های ارشد ایرانی در سازمان ملل شد، ترور قاسم سلیمانی، مهمترین شخصیت نظامی ایران و فرمانده سپاه قدس بازوی دخالت خارجی ایران و در پی آن ترور محسن فخری‌زاده مقام برجسته هسته‌ای نیز رخ داد.

سنت ردیابی مسیر بابانوئل از سوی ارتش آمریکا امسال هم با هدف شادی کودکان انجام شد

 

بخش انگلیسی صدای آمریکا-ارتش آمریکا روزپنجشنبه مسیرحرکت پیرمردی با ریش سفید و شکم بزرگ را که سنت نیکولاس نام داشت، ردیابی کرد.

سرکوب اقلیت‌های مذهبی در ایران| ۸ شهروند بهایی ساکن بندرعباس مجموعا به ۱۴ سال زندان محکوم شدند

 

بالا از راست:‌ آرش راسخی، مهناز جان نثار، ادیب حق‌پژوه و امید افاقی / پایین از راست:‌ فرهاد امری، نسیم قنواتیان،‌ مهرالله افشار و مارال راستی


نتایج کالبدشکافی مارادونا؛ او مشروبات الکلی ‌و موادمخدر مصرف نکرده بود

 

دیگو مارادونابخش 

انگلیسی صدای آمریکا- انتشار گزارش رسمی کالبدشکافی دیگو مارادونا، ستاره فقید آرژانتینی فوتبال جهان نشان می‌دهد که او پیش از مرگ، مشروبات الکلی و یا مواد مخدر مصرف نکرده بود.

پرزیدنت ترامپ و بانوی اول در پیام تبریک کریسمس از تلاش‌های مردم آمریکا در دوران پاندمی کرونا تشکر کردند

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و بانوی اول ملانیا ترامپ با انتشار پیام تبریک فرا رسیدن کریسمس، از خدمات مردم، تلاش‌های کادر درمانی و دانشمندانی که واکسن کرونا را ساختند، تقدیر و تشکر کردند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید از توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا استقبال کرد


شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور پیامی از اعلام خبر توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا برای دوران پسا «برگزیت» استقبال کرد.

۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

وحشت رژیم از توفان توئیتری «واکسن بخرید»

 

                              واکسن بخرید

کشورهای جهان تاکنون بیش از ۷میلیارد واکسن کرونا خریداری کرده‌اند؛ زیرا سیاست آنها در مقابله با ویروس کوید ۱۹، منبعث از استراتژی حفظ سلامت و جان مردم است.

ماهیت و خاستگاه قانون‌گذاری در نظام ولایی

 

              شمایی از رباتهای خامنه‌ای در مجلس ارتجاع

                                      مجلسی، آلت دست استبداد دینی