۱۳۹۸ اسفند ۱۸, یکشنبه

کرونا، شمار بیشتری را در سراسر جهان درو کرده و شهرها را در قرنطینه قرار داده است


ویروس کرونا همچنان در حال قربانی گرفتن در کشورهای مختلف و قرار دادن مناطق در قرنطینه است تا جایی که ایتالیا به بزرگترین کانون شیوع ویروس کرونا در خارج از چین تبدیل شده و مناطق تازه‌ای را هدف یورش خود قرار داده که آخرین آنها، امریکای لاتین است که نخستین مورد مرگ در این منطقه، ثبت گردید.

در چین، کمیسیون بهداشت ملی اعلام کرد، ویروس جدید کرونا، منجر به کشته شدن 27 نفر در روز یکشنبه 8 مارس شد که شمار مرگ و میر در این کشور را به 3097 نفر رساند.

همچنین 44 مورد جدید ازکرونا تشخیص داده شده که بیشتر آنها در استان مرکزی هوبی، کانون اولیه انتشار کرونا در ماه دسامبر گذشته ثبت شده است.

طبق گفته مقامات بهداشتی پکن سه مورد ابتلای جدید در خارج از استان هوبی ثبت شده که همه آنها از خارج وارد شده و دو مورد از این سه مورد در پکن شناسایی شدند که از ایتالیا و اسپانیا بازگشته بودند.

به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از مقامات بهداشتی ‌در کره جنوبی، 93 مورد جدید از ابتلاء به کرونا امروز یکشنبه 8 مارس، تا اواخر شنبه شب شناسائی شدند. مجموع موارد ابتلاء در این کشور به 7134 مورد رسید. این میزان افزایش شمار موارد کمتر از مدت مشابه روز جمعه بود.

طبق بخشنامه رسمی كه شب يكشنبه از سوی جوزپه كنته، نخست وزير ايتاليا، به امضا رسيد، در تلاش برای مهار ويروس جديد كرونا، ميليون‌ها نفر در شمال كشور در قرنطينه قرار گرفتند.

کونته در توییتر اعلام کرد، امضای این بخشنامه در روز یکشنبه 8 مارس به معنای اعمال محدودیت‌های قاطعانه‌ای در ورود و خروج به منطقه بزرگی در شمال ایتالیا از جمله ونیز و میلان خواهد بود.

مسئولان دست اندرکار اعلام کردند که قرنطینه تمام عیاری را در تمامی منطقه لومباردیا اعمال خواهند کرد که شامل شهر میلان، پایتخت اقتصادی این کشور و همچنین ونیز، منطقه شمالی امیلیا، رومانیا و شرق پیمونت می‌شود.

مقامات دست اندرکارتا زمان پایان مدت قرنطینه در تاریخ 3 آوریل، محدودیت‌های سفت و سختی را برای ورود و خروج در این مناطق اعمال خواهند کرد. تصمیم دولت شامل شهرهای پارما و ریمینی در منطقه امیلیا رومانا و بخش‌هایی از منطقه ونتو می‌گردد که ونیز را نیز در بر می‌گیرد. جمعیت این سه شهر حدود 540 هزار نفر است.

در آرژانتین، وزارت بهداشت در بیانیه‌ای، خبر از مرگ یک مبتلا داد که در روز شنبه 7 مارس، شناسایی شده بود. بدین ترتیب اولین مورد ابتلاء به کرونا در آمریکای لاتین درگذشت.

پاراگوئه، کلمبیا، شیلی و پرو نیز اولین موارد تأیید شده کرونا را در روزهای اخیر گزارش کرده و مواردی نیز در برزیل، تأیید شده است.

تئودور کانتاردگیف مدیر مرکز بیماری های اپیدمیک بلغارستان روز شنبه 7 مارس اعلام کرد: «در بلغارستان ، دو مورد جدید از بیماری کروناویروس در یک مرد 27 ساله و یک زن 75 ساله که به خارج از کشور سفر نکرده بودند، تشخیص داده شد.»

کاناردجیف در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت ابتلای این دو فرد به کورو ویروس جدید، تائید شده است. یک مورد ابتلاء، مرد جوانی است که در منطقه پلون (شمال) زندگی می کند و دیگری زنی است که در گابروو (مرکز) سکونت دارد. کاناردجیف افزود: افرادی که با این دو بیمار در تماس بوده اند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

از طرفی، پروفسور ونتیسلاو متاویچسکی، رئیس واحد ملی پیشگیری از ویروس کرونا، گفت که این دو بیمار، خارج از کشور نبودند و با افرادی که به خارج سفر کرده بودند نیز در تماس نبودند.

در یونان، شنبه 7 مارس، 21 مورد جدید از بیماری کرونا ویروس ثبت شد که مجموع موارد ابتلاء در داخل کشور را به 66 مورد رساند. وزارت بهداشت در بیانیه‌ای اعلام كرد كه بیشتر موارد، مربوط به افراد گروهی است كه به اسرائیل و مصر سفر كرده بودند و در تاریخ 27 فوریه به یونان بازگشتند.

یکی از مسافران، مردی 66 ساله است که هم اکنون در بیمارستانی در پاتراس، در منطقه ای در غرب یونان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. این وزارتخانه گفت که بیشتر موارد در قرنطینه خانگی و 22 مورد در بیمارستان بستری شده و وضعیت آنها، پایدار است. یونان اولین مورد ابتلاء به کرونا را در تاریخ 26 فوریه، اعلام کرد.

براساس آمار گرد آوری شده از سوی خبرگزاری فرانسه از منابع رسمی، تا بعد از ظهر شنبه 7 مارس، از زمان ظهور ویروس جدید کرونا در دسامبر گذشته ، 104.901 مورد در 95 کشور و منطقه ثبت شده و 3556 نفر جان باخته‌اند.

طی بیست و چهار ساعت ، 4،059 مورد تازه ابتلاء و 100 مورد مرگ در سرزمین اصلی چین (به استثنای هنگ کنگ و ماکائو) رخ داده که کانون ظهور ویروس است. مجموع موارد ابتلاء در چین ، 80651 مورد گزارش شده که 3.070 مورد به مرگ منتهی شده است. در فاصله ساعت 17:00 بوقت گرینویچ روز جمعه 6 مارس تا ساعت 17:00 بوقت گرینویچ درروز شنبه 7 مارس، 99 مورد ابتلاء و 28 مورد مرگ جدید در کشور، گزارش شده است.

در سایر نقاط جهان ، تا ساعت 17:00 بوقت گرینویچ، 24 هزار و 250 مورد ابتلاء (3960 مورد جدید) وجود داشته که شامل 486 مورد فوت (72 مورد جدید) می‌شود.

کشورهائی که متحمل بیشترین آسیب از کرونا پس از چین شده اند عبارتند از : کره جنوبی (6،767 مورد ، از این تعداد 483 مورد جدید ، 44 مورد فوت)، ایتالیا (5،883 مورد شامل1،247 مورد جدید و 233 فوت)، ایران (5 هزار و 823 مورد شامل 1076 مورد جدید و 145 مورد مرگ) و آلمان (795 مورد شامل 251 مورد جدید، بدون مرگ و میر)

از روز جمعه ساعت 17 (به وقت گرینویچ) ، موارد تاز ای از ابتلاء به کرونا در چین، ایتالیا، ایران، کره جنوبی، ایالات متحده، فرانسه، اسپانیا، انگلستان وعراق گزارش شده است. روز شنبه ، کلمبیا ، کاستاریکا و مالدیو اولین موارد ابتلاء را در خاک خود ثبت کردند.

از ساعت 17:00 (بوقت گرینویچ) روز شنبه شنبه ، مجموع آمار موارد در آسیا، 89444 مورد ابتلاء (3131 کشته)، اروپا، 9274 مورد(258 فوت)، خاورمیانه، 6147 مورد (149 فوت)، ایالات متحده و کانادا، 264 مورد (16 فوت)، اقیانوسیه ،76 مورد (2 فوت)، آمریكای لاتین و كارائیب، 51 مورد و آفریقا، 45 مورد ثبت شده است.