۱۳۹۸ اسفند ۲۲, پنجشنبه

اقدام سرکوبگرانه دستگاه قضایی رژیم در پی انتشار آمار واقعی جان‌باختگان فاجعه کرونا

کرونا در ایران
                                                 کرونا در ایران
در پی درز آمار واقعی جان‌ باختگان فاجعه کرونا، دستگاه قضایی رژیم در یک اقدام وحشت‌آلود و سرکوبگرانه دستور دستگیری انتشاردهندگان اطلاعات مربوط به‌قربانیان کرونا را صادر کرد.

در اطلاعیه قضاییه خامنه‌ای آمده است: به‌ضابطان قضایی ابلاغ شد تا فضای رسانه‌یی و مجازی را بررسی ویژه و ادعا‌های خلاف واقع در مورد شرایط اخیر کشور و شیوع ویروس کرونا را گزارش نمایند... این پرونده‌ها خارج از نوبت بررسی و برخورد قضایی لازم صورت می‌گیرد. (کیهان خامنه‌ای ۲۱اسفند)

آخوند منتظری،‌ دادستان کل رژیم روز ۲۱اسفند در این باره گفت: اظهارات تعدادی از مسئولان،‌ در مورد ‌آمار مرتبط با کرونا که موجب تشویش اذهان عمومی،‌ بر هم زدن امنیت روانی جامعه، تزلزل آفرینی در اعتماد و انسجام اجتماعی می‌شود،‌ عملی مجرمانه و مستوجب تعقیب قضایی و مجازات است.(خبرگزاری حکومتی تسنیم)

مظفری معاون قضایی رئیس قوه قضایی نیز تهدید کرد، هرکس آماری غیر از آمار رسمی منتشر کند تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. وی از دستگیری یک پرستار به‌خاطر ارائهٔ آمارهای کاذب از تعداد فوتی‌های کرونا در قم و از دستگیری یک طلبه به‌خاطر انتشار کلیپی از غسالخانه قم خبر داد. (سایت حکومتی میزان ۲۱اسفند)