۱۳۹۸ اسفند ۲۲, پنجشنبه

ویروس کرونا در ایران - سازمان مجاهدین خلق ایران: شمار جانباختگان کرونا در ۱۴۹شهر در ۳۱ استان به ۳۳۰۰تن افزایش یافته است/ توئیت مریم رجوی

کرونا در ایران
                             کرونا در ایران
سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز ۲۱اسفند۹۸ اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۴۹شهر در ۳۱ استان به ۳۳۰۰تن افزایش یافته است. شمار قربانیان در قم ۵۲۰نفر، گیلان ۵۱۰نفر، تهران بزرگ ۵۰۰نفر، البرز ۱۴۰نفر، قزوین ۱۰۴نفر، مازندران لااقل ۲۰۰نفر، خراسان رضوی۳۰۲نفر، گلستان ۲۷۶نفر، کرمانشاه ۱۱۰نفر، خوزستان ۱۰۸نفر، استان فارس ۱۰۶نفر، لرستان ۸۲نفر، آذربایجان شرقی ۲۶نفر و در یزد ۲۳نفر است.

مریم رجوی: شورای امنیت، دبیرکل ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد باید رژیم آخوندی را به‌خاطر پنهان‌کاری مجرمانه و ادامه‌دار در مورد شیوع کرونا و به‌خطر انداختن جان مردم ایران و دیگر کشورها محکوم کنند.

خبرگزاری رویتر خبر داد روز چهارشنبه ۲۱اسفند وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد:‌ از ۱۶۵فردی که توسط این وزارتخانه با یک پرواز اختصاصی از ایران تخلیه شدند، ۷۷تن مبتلا به کرونا بودند و بقیه باید قرنطینه شوند.
آسوشیتدپرس روز ۲۱اسفند نوشت: شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد به‌منظور مقابله با ویروس کرونا، ورود مسافران از بخشهایی از ایران که شاهد افزایش جدی این ویروس است از روز چهارشنبه ممنوع می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی رسماً اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است.

آمار رسمی قطره‌ چکانی رژیم - شمار مبتلایان و جانباختگان در اثر کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت رژیم:
از ظهر دیروز تا امروز ۹۵۸مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
کل مبتلایان در کشور به ۹۰۰۰نفر افزایش یافت.
در طول ۲۴ساعت گذشته، ۶۳نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴مورد رسید.
 روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۲۱اسفند با طرح ابراز وحشت‌ها و هشدارها در مورد پیامدهای فاجعه کرونا و لاپوشانی کردن آمار، و همچین پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن، در کنار بن‌بست نظام در برجام و رابطه با اروپا، ناخواسته تصویر روشنی از نظام غرقه در بحران و بدون راه‌حل ارائه داده‌اند. در روزنامه‌های هم‌سو با ولی‌فقیه ارتجاع ضمن سوزوگداز از افشای آمار واقعی و پیامدهای لاپوشانی شیوع کرونا در روزهای اول، افشا کنندگان را با چنگ و دندان قضاییه آخوندی تهدید کرده و تلاش کرده‌اند تقصیر لاپوشانی و ناکارآمدی را به گردن باند روحانی بیندازند.

کیهان خامنه‌ای: برخی اظهارنظرهای غیرمستند و غیرمسئولانه داخلی از سوی برخی افراد و حتی مسئولان در شرایط فعلی است که تعجب‌برانگیز و مشکوک است... رئیس ‌قوه قضاییه نیز خواستار برخورد با عناصر شایعه‎پراکن در جامعه شد و گفت: برخی افراد از روی غفلت یا مغرضانه نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‎کنند... می‌طلبد دستگاههای مسئول امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی با جدیت بیشتری وارد میدان شوند.

روزنامه حکومتی فرهیختگان: مسئولان مسیری متفاوت از آنچه را نیاز مبرم این روزهای کشور است طی می‌کنند و آن‌قدر هم پیش رفته‌اند که حالا صدای همه درآمده است، از رسانه‌ها و کارشناسان گرفته تا صفحات شبکه‌های اجتماعی مردم عادی، عموماً انتقادها از وضعیت بی‌دولتی حکایت دارد و ذیل آن مصادیق متعددی از مدیریت بی‌انضباط دولت به‌وضوح دیده می‌شود...اگر فقط ۲۰روز دیگر این وضعیت ادامه یابد صرف‌نظر از فرو ریختن افکار عمومی و تشدید بی‌اعتمادی به مسئولان، باید شاهد بی‌سابقه‌ترین آمار تلفات هم باشیم.

روزنامه حکومتی ایران: آیا بهتر نبود شهر قم از ابتدا قرنطینه می‌شد؟ چرا در کشور وضعیت اضطراری حاکم نشده است؟ چگونه با وجود تعطیل نکردن مراکز و نهادهای حاکمیتی، مدام توصیه می‌شود که مردم از خانه بیرون نروند؟ چرا اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در دسترس نیست؟ این همه کالاهای بهداشتی که گفته می‌شود کشف و ضبط شده کجاست؟ در کنار این سؤال‌ها و انتقادها این واقعیت هم انکار شدنی نیست که مجموعه حوادث و رویدادهای سال‌جاری از سیل و زلزله گرفته تا حوادث آبان ماه و حاشیه‌های انتخابات مجلس همزمان که برخی نارضایتی‌ها را دامن زده، چه بسا «تاب آوری» جامعه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده به‌خصوص که حالا کرونای وارداتی کسب و کارها و معیشت مردم را نیز دچار تنگناهایی کرده و قاعدتاً این دغدغه هم به نگرانی‌های موجود مردم اضافه می‌شود.

روزنامه حکومتی اعتماد: خوردن چوب و پیاز: فرماندار کاشان آماری را می‌گوید که با آمار رسمی تفاوت بسیار زیادی دارد. مشاهدات مردم در گیلان بسیار متفاوت از آمار رسمی است. واقعیت چیست؟...وزارت بهداشت به‌شدت می‌ترسد که آمار مرگ و میر غیر ثبت رسمی بیمار را اضافه کند، از سوی دیگر نمی‌تواند مخرج کسر که مبتلایان به بیماری هستند را تخمینی اعلام کند. به‌علاوه می‌ترسد بگوید که کیت‌های تشخیص به اندازه کافی در دسترس ندارد. در نتیجه سکوت می‌کند و به انتشار آمار رسمی قناعت می‌کند؛ آماری که خودشان هم می‌دانند با واقعیت تطبیق ندارد.

روزنامه حکومتی مستقل: مسئولان پس از «اعتراض‌های آبان» و سرنگونی «هواپیمای اوکراینی» چرا هنوز به این تجربه دست نیافته‌اند که در دنیای امروز نمی‌توان جلوی چرخش آزاد هر گونه اطلاعاتی را گرفت؟...جالب اینجاست که این روزها اهالی مطبوعات هم با عسرتهایی بابت انتشار اخبار روبه‌رو هستند...نکته و پرسش بعدی اینجاست که وقتی این پرستار و آن طلبه به فوریت شناسایی و دستگیر می‌شوند چرا محتکران ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده یعنی کالاهایی که این روزها از نان شب واجب‌تر است و به جان مردم بستگی دارد هنوز شناسایی نشده و راست راست در حال گشتن هستند؟

روزنامه حکومتی آرمان: کرونا روز مزدها را آچمز کرده است: با این‌که از نظر بهداشتی توصیه شده تا جای ممکن کسی از خانه خارج نشود، اما با این حال بسیاری از کارگران به‌خصوص بخش غیررسمی و روز مزدها امکانات اقتصادی لازم را برای اجرای این دستورالعمل ندارند.

... بسیاری از کارگران تحت هیچ‌چتر حمایتی نیستند. در صورت بیمار شدن هم هیچ حمایت بیمه‌ای ندارند. این نوع روابط کاری که برخی از همین نیروهای قراردادی به آن قرارداد ترکمنچای می‌گویند در بسیاری از دستگاههای دولتی هم وجود دارد، تعداد این کارکنان مشخص نیست، اما در اردیبهشت ۱۳۹۶، علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۱۰میلیون کارگر غیررسمی در کشور داریم.
روزنامه حکومتی همدلی: جامعه ایرانی قبل از ویروس کرونا، به ویروس مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد مبتلا شده‌است؛ ویروسی که هزار برابر بیش از کرونا کشنده و ویران‌گر است و دردمندانه باید گفت که ویروس ضعف حکمرانی و ناتوانی در مدیریت بحرانها، هم‌چنان بر درد و رنج شهروندان شریف ایرانی می‌افزاید. ضعف مدیریت و حکمرانی بحرانها از بزرگترین چالشهای کشور است، چالشی‌که به موجب آن برنامه و فرماندهی واحد به‌رسمیت شناخته نشده، نقش‌ها و مأموریتها تعریف نمی‌شود. نقش‌آفرینان در مسیر یک نقشه راه واحد حرکت نمی‌کنند... کشور ما هر ساله بستر بروز حوادث و بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله و...است، بحران‌هایی که طی آن هزاران شهروند شریف ایرانی قربانی شده و خسارات عظیم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بر جای می‌گذارد.

گزارش  یک هموطن از تهران: جنازه‌ها را با هلیکوپتر دارند جابه‌جا می‌کنند
روز سه‌شنبه ۲۰اسفند ۹۸ یک هموطن از تهران گفت: «جنازه‌ها را با هلیکوپتر دارند جابه‌جا می‌کنند، همه جای ایران تعطیل شده از مدرسه دانشگاه همه کارها دارد تعطیل می‌شود.

قسم می‌خورم کرونا کل ایران را فراگرفته، ولی هیچ‌کس خبرها را دقیق نمی‌گویند. اونهایی که ندارند از کجا باید تهیه کنند، در عوض پیاز شده کیلویی ۱۲۰۰۰تومان، همه قیمتها بالا رفته، مردم به چشم می‌بینند.

الآن جناره‌ها با هیکوپتر جابه‌جا می‌شود. بعد هم یک چاله می‌کنند، یعنی نمی‌خواهند مردم بفهمند. مردم باید خودشان بخواهند، آن‌چه که من دیدم شک ندارم، ایرانی وجود نخواهد داشت. تمام مردم می‌گیرند.

قسم می‌خورم کرونا کل ایران را فرا گرفته، روزانه جان صد هزاران نفر را می‌گیرند. کسی نمی‌تواند کاری بکند، ما که در خانه حبس شدیم.

تو جاده شمال جنوب کندوان درگیر شدند ولی اینها را به کسی نمی‌گویند و در اخبار هم نمی‌گویند. باید همه یک صدا بلند شوند، اگر مردم غیرت داشته باشند باید بلند شوند و همه با هم قیمت دهند.»
علی مطهری: باید مشخص شود چه کسانی و با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. مسئولیت جان مردم با مخالفان قرنطینه قم است.
طفره رفتن از کار کوچکی که می‌توانستند با قرنطینه قم انجام دهند، هزینه چندبرابری جانی و مالی به کشور تحمیل کرد.
مداخله‌کنندگان قمی در امور پزشکی باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.
قرنطینه شهرهای آلوده لازم و نیازمند همکاری مردم است.
فرماندار رژیم در قم: ۵۱۵نفر اتباع خارجی در قم حضور دارند
دقیقا ۵۱۵نفر مهمان به‌عنوان اتباع در قم داریم. بیش از ۱۰۰هزار نفر طلبه، دانشجو و... از سراسر دنیا همیشه در قم زندگی می‌کردند و می‌کنند و ممکن است الآن به اماکن عمومی مثل درمانگاهها مراجعه کنند.
 تست کرونای عباسعلی رضایی فرماندار رژیم در ساری مثبت اعلام شد 
پزشکیان نایب رئیس مجلس ارتجاع: [در رابطه با کرونا] برخورد صادقانه تلخ هم باشه بهتر از برخورد منافقانه‌ای است که بعد گندش بیاد بالا.
مقر سازمان ملل در نیویورک بسته شد
سازمان ملل اعلام کرد، به‌دلیل انتشار و شیوع ویروس کرونا مقر این سازمان در نیویورک به روی عموم بسته شده است.

 نماینده مجلس: کرونا در همه شهرها شایع شده، قرنطینه دیگر فایده‌ای ندارد
احمد همتی،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا اظهار داشته قرنطینه کردن شهرها در ایران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی دیر شده و دیگر فایده‌ای ندارد.

او بدون اشاره مستقیم به شهر قم گفته: «وقتی منشأ آن نقطه خاصی است آنجا باید قرنطینه می‌شد تا این اتفاق نمی‌افتاد.» همتی همچنین اضافه کرده چین چندین هفته انتشار ویروس کرونا در این کشور را گزارش داده بود اما در این شرایط در مراودات ایران با چین ملاحظه‌ای صورت نگرفته است. این نماینده مجلس گفته انجام آزمایش بایستی در همان ابتدا روی موارد مشکوک انجام می‌شده که این امر "به هر دلیل یا تعمدا یا سهوا خیلی دیر افتاد."

او یکی از چالش‌های اصلی وزارت بهداشت در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را " دخالت‌های غیرتخصصی " خوانده و گفته: «مباحث غیرپزشکی را نباید در مسائل تخصصی پزشکی دخالت داد که چند روز اول در برخی جاها این اتفاق افتاد و بر خلاف تصمیمات وزارت بهداشت اقداماتی شد که نباید می‌شد.»

کرونا
سرتیتر خبرهای مربوط به کرونا:
محمد علوی تبار از نزدیکان خامنه‌ای و نماینده پیشین مجلس ارتجاع بر اثر ابتلا به کرونا مرد.
 درگذشت ۱۴کارمند بانکی در اثر کرونا
مشاور وزیر بهداشت رژیم آخوندی خبر داد که تاکنون ۱۴نفر از کارمندان بانکها بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
کرونا جان حجت الله حسن‌زاده معاون فرماندار رژیم در فیروزکوه را گرفت.
دکتر کورش گودرزی‌پور به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان مفید تهران درگذشت.
کوروش گودرزی‌پور، فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی کودکان بیمارستان مفید تهران عصر امروز به‌علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
روزنامه حکومتی جهان صنعت: محمدرضا نجفی عضو مجلس ارتجاع: این بلا خطرش بیش از همه، جامعه پرریسک ما را درگیر می‌کند. ما حدوداً ۱۰درصد جمعیت‌مان بالای ۶۰سال است و تقریباً همین حدود هم بیمار زمینه‌ای داریم. با احتساب همپوشانی این آمارها، دست‌کم ۱۰میلیون نفر در ریسک بالا داریم.

روزنامه حکومتی فرهیختگان: اگر فقط ۲۰روز دیگر این وضعیت ادامه یابد صرف‌نظر از فرو ریختن افکار عمومی و تشدید بی‌اعتمادی به مسئولان، باید شاهد بی‌سابقه‌ترین آمار تلفات هم باشیم.

روزنامه حکومتی همدلی: این ادعا را مطرح کرده‌اند که دو نوع ویروس در کشور وجود دارد، یک ویروس، کرونا است و دیگری، ویروس بیو تروریستی هنوز هم یک عده در سطح کمیسیون امنیت ملی مجلس، سپاه و پدافند غیرعامل دچار این توهمات هستند و هم‌چنان واقعیات را باور نمی‌کنند. رئیس ستاد بحران کشور خود دچار کروناست، واقعاً خنده‌دار است.

روزنامه حکومتی همدلی: چطور می‌شود کشور میلیاردی هند در همسایگی چین بتواند این‌قدر خوب، کرونا را مدیریت یا مهار کند، یا همین عراق که بغل دست ماست بتواند این‌قدر مناسب، مسائل مرتبط با کرونا را کنترل کند و ما نتوانیم. این ناکامی‌ها همه نشان‌دهنده عنادورزی‌هایی است که باعث شده آن اتفاقی که نباید بیفتد، افتاد.

برایت بارت - ویروس ملا - اعتراض کنندگان ایرانی رژیم ایران را به‌خاطر شکست در واکنش به کرونا محکوم کردند.
گروهی از مخالفان ایرانی در اصفهان بنری را روز یکشنبه نشان دادند که روی آن نوشته بود ویروس ملا جوانان را از بین می‌برد. آنها اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران هستند که فیلم این واقعه راهم منتشر کردند.

روزنامه حکومتی همدلی: افسوس که جامعه ایرانی قبل از ویروس کرونا، به ویروس مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد مبتلا شده‌است؛ ویروسی که هزار برابر بیش از کرونا کشنده و ویران‌گر است و دردمندانه باید گفت که ویروس ضعف حکمرانی و ناتوانی در مدیریت بحرانها، هم‌چنان بر درد و رنج شهروندان شریف ایرانی می‌افزاید.

خبرگزاری رویترز: در روز سه‌شنبه، بیش از ۹۹٪ موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۹۰٪ از قربانی‌های جدید آن در خارج از چین گزارش شده اند.
مایک پمپئو: در حالی‌که ویروس کرونا در زندانهای ایران منتشر می‌شود، محبوس بودن زندانیان ناقض حق بنیادین انسانی است.
خامنه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد شخصی که بر اثر ویروس کرونا فوت کند، بار دیگر رودرروی تمامی توصیه‌های پزشکی، با شیادی تأکید کرد: باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.
علی عسگری، رئیس رادیو تلویزیون رژیم درباره گسترش فاجعهٔ کرونا گفت: آقای وزیر (بهداشت) در شورای عالی امنیت ملی توضیح داد که اگر همه چیز خوب پیش برود ۲۰فروردین به قلهٔ می‌رسیم و شروع می‌کنیم به افت کردن و دو ماه بعد هم هنوز درگیر ویروس هستیم.
قضاییهٔ خامنه‌ای: مقابله با اخبار جعلی و کذب (دربارهٔ‌ کرونا) و منتشرکنندگان آن‌که امنیت روحی و سلامت روانی جامعه را به‌خطر می‌اندازند، باید با جدیت در دستور کار ضابطان قضایی قرار گیرد.
سازمان مجاهدین اعلام کرد: شمار جان‌ باختگان در برخی استانها از این قرار است: گیلان۵۰۰نفر، استان مرکزی ۸۰نفر، استان اصفهان ۳۵۰نفر، خراسان رضوی ۲۶۶نفر، گلستان ۲۵۴نفر، مازندران ۱۸۲نفر، فارس ۸۶نفر، خوزستان ۸۴نفر، کردستان ۸۱نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴نفر و استان زنجان ۳۲نفر.

سازمان مجاهدین خلق ایران: آمار قربانیان در استان البرز به ۱۲۰نفر رسیده است. برخی از اعضای کانون‌های‌شورشی و هواداران مجاهدین که به کمک مبتلایان شتافته بودند در میان جانباختگان هستند.
نگار سیاه منصوری، محرمعلی اسماعیلی و حسن نیری در کرج و سرخه‌حصار در شمار این مجاهدان صدیق هستند.
صدراعظم آلمان گفته است ویروس کرونا ۶۰درصد آلمانیها را در بر خواهد گرفت
آنگلا مرکل: با گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا احتمالاً ۵۸میلیون نفر از آلمانیها به این ویروس مبتلا خواهند شد. هر چند به‌گفته وزیر بهداشت کابینه مرکل حدود ۸۰درصد از این مبتلایان هیچ نشانه‌ای از این ابتلا بروز نخواهند داد و شاید اصلاً متوجه آن هم نشوند.
یک مقام دیگر بریتانیایی کرونا مثبت شد

نادین دوریس از معاونان وزارت بهداشت و نماینده پارلمان بریتانیا خبر داد که تست کرونایش مثبت اعلام شده و خود را قرنطینه کرده است. خانم دوریس در هفته گذشته به مراکز دولتی و پارلمان رفت و آمد داشته است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۰۰نفر رسید

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا اکنون به ۱۰۰۰نفر رسیده است.
اولین مورد ابتلا به کرونا در ترکیه

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه روز سه‌شنبه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.