۱۳۹۸ آبان ۹, پنجشنبه

یک کشته در پی تلاش معترضان عراقی برای رسیدن به سفارت ایران در بغداد

منابع امنیتی عراق روز پنج شنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ از کشته شدن یک تظاهر کننده و زخمی شدن ده‌ها تن از معترضانی که بعد از ظهر چهارشنبه برای رسیدن به سفارت ایران در بغداد تلاش می‌کردند، خبر دادند

ترکیدن بادکنک ادعای رشد اقتصادی توسط رژیم آخوندی

صندوق بین المللی پول در اردیبهشت ماه گذشته پیش بینی کرد نرخ رشد اقتصاد ایران که در سال ۲۰۱۸ میلادی منفی ۳.۹ درصد بوده برای سال ۲۰۱۹ به منفی ۶ درصد سقوط خواهد کرد.

نصب پارازیت انداز و خط شکن قوی در زندان گوهردشت کرج


رژیم آخوندی به منظور فشار بر زندانیان در زندان گوهردشت کرج اقدام به نصب چند دستگاه پارازیت انداز و خط شکن قوی در این زندان کرده است.

گفتگوهای آمریکا با شورای امنیت درباره پاسخ به حملات رژیم ایران به آرامکو

                                                برایان هوک
برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه گفت: رژیم ایران با حمله به تأسیسات آرامکو قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی را به‌طور آشکار نقض کرده است. ما با شورای امنیت در مورد چگونگی پاسخگویی به این حملات در حال گفتگو هستیم.

آموزش و پرورش غارت شده!

                                   دانش آموزان بی کتاب و بی معلم
در حالی که بیش از یک‌ماه از آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس میهن گذشته است رسانه‌های حکومتی هم‌چنان از بحران کمبود معلم در مدارس به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین بحرانهای آموزشی در کشور یاد می‌کنند و ضمن اعتراف به کمبود ۱۰۸هزار معلم در سال تحصیلی جدید(۹۸_۹۹) تصویر به‌غایت درهم‌شکسته وزرات آموزش و پرورش رژیم آخوندی را با عنوان «کمبود معلم در مدارس وارد وضعیت قرمز شد» این‌چنین به نمایش می‌گذارند:

آرزوهای ایرانی (۴) توسعه صنعتی در برنامه‌ریزی‌های ولایت ‌فقیه

                                        

                                           انقلاب صنعتی چهارم
در قسمت‌های پیشین این نوشته، خرافه پیشرفت ایران زیر سایه دیکتاتوری آخوند‌های مرتجع، دروغهای رژیم و حامیان ماشات‌گرشان مرور شد، در این قسمت از زاویه‌ای دیگر به بحث توسعه صنعتی و مشکلات آن در دیکتاتوری ولایت‌ فقیه پرداخته می‌شود.

رژیم آخوندی و سرکوب قیام عراق و لبنان

                                            قیام مردم عراق
رژیم آخوندی از همان روز که قیام مردم عراق و بعد از آن قیام مردم لبنان شروع شد، احساس کرد آنچه را که عمق استراتژیک خود می‌دانست به‌لرزه درآمده و در وحشت از جارو شدن، نیروهای سرکوبگرش را برای خاموش کردن قیامها گسیل کرد. البته این نیروها در لباس مزدوران محلی رژیم به مقابله با قیام‌کنندگان رفتند ولی این اقدام زبونانه رژیم از چشم قیام‌کنندگان و رسانه‌های منطقه پنهان نماند. نشریات و رسانه‌های عربی گوشه‌هایی از اقدامات سرکوبگرانه رژیم را افشا کردند

سرمایه‌های در حال از بین رفتن!

فرار سرمایه ها
وضعیت اقتصاد درهم‌شکسته رژیم باعث وحشت بسیاری از کارشناسان اقتصادی حکومتی شده تا جایی‌که یکی از آنها در سایت خبرآنلاین ۵آبان ۹۸ این سؤال را مطرح کرده است: «حال و روز آشفته و سردرگم این روزهای اقتصاد ایران، این سؤال را برای بسیاری ایرانیان به‌وجود آورد که به راستی مملکت در این روزها و هفته‌ها و ماه‌ها در دست چه کسانی است»؟

خیزشی دیگر در عراق - ابراز خشم عراقیان نسبت به بنرهای خامنه‌ای و قاسم سلیمانی در میدان تحریر + فیلم

        تخریف بنرهای خامنه‌ای و قاسم سلیمانی در میدان تحریر بغداد - ۹آبان۹۸
                                 میدان تحریر بغداد: ابراز خشم بی‌سابقه مردم عراق نسبت به خامنه‌ای و سلیمانی

پاسخ مردم عراق به خامنه‌ای:‌ خودت و دم و دنبالچه‌هایت را از عراق جمع کن + فیلم

میدان تحریر بغداد -پیامی به خامنه‌ای - ۸ آبان۹۸
تلویزیون العربیه در مورد سخنان روز چهارشنبه خامنه‌ای در مورد قیامهای لبنان و عراق گفت:‌ این سخنان دیگر کسی را نمی‌فریبد.

خبرگزاری رویترز: تصاویر شهیدان مجاهد خلق در قتل‌عام سال ۶۷ در پاریس

           رویترز - تصاویر شهیدان مجاهد خلق در قتل‌عام سال ۶۷ در پاریس
خبرگزاری رویترز با مخابره تصاویری از شهیدان مجاهد خلق در قتل‌عام ۶۷در امتداد میدان انولید در پاریس نوشت: نمایشگاه یادبود ویژه زندانیان سیاسی که توسط اپوزیسیون، سازمان مجاهدین خلق ایران، در ۲۹اکتبر ۲۰۱۹ ترتیب داده شد، در اسپلاناد دز انولید پاریس، فرانسه، مشاهده می‌شود.

کمیته اول مجمع عمومی - هشدار نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلستان در مورد تهدیدهای رژیم ایران

                                         کمیته اول مجمع عمومی
       نماینده اتحادیه اروپا در کمیته اول مجمع عمومی ملل ‌متحد طی سخنانی گفت:
«اتحادیه اروپا مصمم است که به کار با جامعه جهانی برای حفظ برجام ادامه دهد... ما از رژیم ایران مصرانه می‌خواهیم که به پایبندی کامل به برجام بازگردد. مضافا بر این، ما از رژیم ایران می‌خواهیم به‌طور مشخص دست به هیچ فعالیتی در رابطه با طراحی موشک بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌یی نزند و همه قطعنامه‌های شورای امنیت ملل ‌متحد مربوط به انتقال موشک و فن‌آوری را کاملاً رعایت کند... متأسفانه تنشهای جدیدی در منطقه‌یی که هم‌اکنون تحت تأثیر بی‌ثباتی و درگیری بیش از حد قرار گرفته است، ظهور کرده است.»

مریم رجوی در نمایشگاه جنایت علیه بشریت در پاریس

مریم رجوی درنمایشگاه جنایت علیه بشریت درپاریس -۷آبان۹۸به نام آزادی و به نام شهیدان آزادی به‌ویژه شهیدان قتل‌عام۶۷،

فعالیت‌های تبلیعی هواداران مجاهدین در شهرهای میهن -آبان ۹۸

                      فعالیت تبلیغی هواداران مجاهدین در شهر های میهن - تهران
       نصب تراکت کوروش با شعار: مرگ بر استبداد- مرگ بر ارتجاع- درود بر کوروش- درود بر مصدق - آبان۹۸
       نصب دست نوشته با شعار: مریم رجوی: می‌توان و باید این زیباترین وطن را از یوغ آخوندها پاک کرد

۱۳۹۸ آبان ۸, چهارشنبه

رژیم آخوندی – ۶۰ درصد کارتن‌خواب‌ها متخصص و فارغ‌التحصیل هستند

ابعاد روبه رشد بیکاری و به تبع آن فقر و فلاکت در دیکتاتوری ولی‌فقیه اکنون چهره کریه خود را در آمار و ارقام حکومتی به‌خوبی به نمایش گذاشته است.

توافق با یک جنایت کار علیه جنایت کاری دیگر,توطئه‌ای علیه مردم بپا خاسته عراق:محمد حسین توتونچیان


مقتدا صدر که از اول اعتراضات مردم عراق تلاش بر موج سواری دارد روز سه شنبه با هواپیما از ایران به عراق وارد شد او با رهنمود هایی که از رژیم ایران دریافت کرده بود در همین روز با ماشین در تظاهرات مردم نجف شرکت کرد و در همین روز بنا بر فرموده از جنایت کاری به اسم هادی عامری دبیرکل سازمان نظامی‌سیاسی بدر که افراد تحت فرمانش تظاهر کنندگان را با شلیک بر سر, به خاک و خون میکشند خواست برای تغییر دولت با او متحد شود

متحدان ایران در عراق و لبنان نمی‌توانند مملکت‌داری کند”


اعتراض‌های مردمی عراق و لبنان رو به گسترش است. احزاب مورد حمایت ایران در این دو کشور در قدرت سهیم هستند. کارشناسان می‌گوید ایران به شدت نگران کاهش نفوذ خود در عراق و لبنان است.

توافق عامری و صدر برای برکناری عبدالمهدی از نخست وزیری عراق
هادی عامری، رهبر ائتلاف انتخاباتی فتح و دبیرکل سازمان نظامی-سیاسی بدر روز سه‌شنبه و در پاسخ به درخواست مقتدی صدر برای تغییر دولت اعلام کرد با هدف «تحقق مصالح ملت عراق و نجات کشور در چارچوب منافع ملی» آماده همکاری با جریان سائرون است.

روایت‌هایی از بغداد: اعتراضات خودجوش ماه اکتبر


عراق صحنه اعتراض‌های خشونت‌بار است. مقام‌های عراقی مقررات منع آمد و شد نامحدود در بغداد برقرار کرده‌اند. تظاهرات ماه اکتبر در سراسر عراق تا کنون بیش از ۲۰۰ کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ایران: انتقال نیروی نظامی به سوریه با هواپیماهای ماهان ایر انجام می‌شد


یکی از فرماندهان سپاه قدس ایران فاش کرد که این کشور از هواپیماهای غول‌پیکر شرکت هوایی ماهان‌ایر برای انتقال نیروی نظامی به سوریه استفاده می‌کند.



آمریکا و شش کشور خلیج فارس ۲۵ نهاد و شخص را در ارتباط با ایران تحریم کردند


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه هشتم آبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده همراه با شش کشور دیگر ۲۵ بانک، شرکت تجاری و شخصیت حقیقی را به دلیل نقش آنها در حمایت‌ ایران از گروه‌های شبه‌نظامی مانند حزب‌الله لبنان تحریم کرده‌اند.

خلاصه مهمترین اخبار ایران و جهان – شامگاهی ۷آبان ۹۸



                             سیزدهمین روز قیام مردم لبنان

در سیزدهمین روز قیام مردم لبنان جوانان دلیر هم‌چنان مرکز شهر بیروت را ۲۴ساعته در تسخیر خود دارند و با موانعی که ایجاد کردند، از این کانون انقلاب حفاظت می‌کنند.

نابودی فضای کسب‌وکار در نظام آخوندی

                                          کسادی کسب‌وکار
بانک جهانی در گزارش اخیر خود در مورد انجام کسب‌وکار، ایران تحت حاکمیت آخوندی را در رده ۱۲۷ قرار داده که رده بسیاری پایینی در میان کشورهای جهان است.

اوجگیری مخاصمات در همبستگی بحرانها

                            اوجگیری مخاصمات و همبستگی بحرانها
رژیم آخوندی از یک‌طرف در اثر خفگی اقتصادی به‌دنبال باز کردن راه مذاکره با اروپا و آمریکا برای شل کردن طناب تحریم‌ها از گلوی خود است و از سوی دیگر در مقابل جامعهٔ جهانی برای پذیرش لوایح FATF مقاومت می‌کند. در سمت خامنه‌ای، مذاکره و پذیرش لوایح را تسلیم و ذلت نظام توصیف می‌کنند و در باند روحانی مدعی پذیرفتن این لوایح توسط خود خامنه‌ای شده‌اند.

پایان کار سرکرده داعش و آنچه که گفته نشد.افشاي موارد پشت پرده

محل کشته شدن ابوبکر البغدادی   سرکرده داعش کشته شد.    اما داعش از کجا آمد؟

سازنده و پردازنده آن‌ که بود؟     ساختار تشکیلاتی آن از چه تاریخی وسعت گرفت

علائم سقوط اقتصادی، به‌رغم دروغ‌درمانی

                                                   سقوط اقتصادی
در حالی که هر روز دهها تظاهرات از طرف کارگران و کارکنان به‌جان آمده برای دریافت حقوقشان صورت می‌گیرد و هم‌چنین هر روز شاهد تعطیلی بخشهای دیگری از تولید رو به انهدام هستیم، در عین‌حال آخوندهای حاکم مدعی شده‌اند که تحریم‌ها کمرشکن شده و از این به بعد شاخصها به سمت مثبت شدن حرکت خواهد کرد. فاصلهٔ این ادعا تا واقعیتهای موجود چقدر است؟

مافیای اقتصادی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ـ شستا (۱)

                        شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)

شهدای لیبرتی، مشعل‌های نورانی و راهگشای مقاومت

   مریم رجوی و شهدای هفتم آبان ۹۴                 خطاب به‌ این شهیدان می‌گوییم:
«ای سمبلهای شرف و آزادی که جان و هستی خود را نثار کرده‌اید، ببینید که یارانتان چگونه پرچم شما را به‌دست گرفته و برای ادامه راه پرافتخار شما، سوگند خورده‌اند. ببینید که با چه عزمی به‌ دوران تازه‌یی پا گذاشته و عهد کرده‌اند که به‌رغم هر توطئه و هر ابتلا و حمله و هجومی، راه سرخ‌فام شما را به‌سوی قله پیروزی ادامه دهند.»

خامنه‌ای وحشت‌زده، قیام مردم عراق و لبنان را «آشوب» و «بدترین لطمه» و »برهم زدن امنیت» توصیف کرد

خامنه ای ملعون در تهران
به‌دنبال بالا گرفتن قیامهای عراق و لبنان علیه فساد حکومتی و دست‌نشاندگان رژیم آخوندی، که در لبنان به استعفای کامل دولت برخلاف خواسته حزب‌الشیطان منجرشد، و در عراق به‌رغم جنایات بسیجیان و وحوش رژیم در کربلا، با شعارهای اخراج رژیم آخوندی، اوج می‌گیرد، خامنه‌ای سکوت مرگبارش را شکست و وحشت‌زده از آخرین تحولات لبنان و عراق، قیامهای مردم این کشورها را «آشوب» و «بدترین لطمه» و «برهم زدن امنیت» توصیف کرد و گفت وقتی این‌طور بشود هیچ کاری نمی‌شود، کرد.

سخنان ادی راما نخست وزیرآلبانی درباره استقبال از حضور مجاهدین در این کشور و فعالیت‌های خصمانه حکومت آخوندی

                      
                                  ادی راما نخست وزیر آلبانی
آلبانی -سایت دریتار نت- ۷آبان۹۸: ادی راما از مجاهدین سخن می‌گوید و خاطرنشان می‌کند که امنیت ملی آلبانی از جانب رژیم ایران در معرض خطر قرار دارد.

خلاصه مهمترین اخبار ایران و جهان – نیمروزی ۸آبان ۹۸


آمریکا به خریداران نفت خام تحریم شده ایران: ما شما را زیر نظر داریم
بلومبرگ: مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا: سیاست ما این است که صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم، تحریم‌ها در حال گزش هستند.

نظارت سخت‌تر بر برنامه اتمی رژیم ایران با انتخاب رافائل گروسی

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
روزنامه وال استریت ژورنال درباره انتخاب رافائل گروسی به‌عنوان مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت:‌

راه‌پیمایی بزرگ آزادی به‌سوی پاسارگاد

سخن روز
روز ۷آبان، روز بزرگداشت کورش کبیر، بار دیگر و طبق معمول سالهای اخیر به هماوردی میان مردم ایران و دیو استبداد و ارتجاع، نظام منفور ولایت‌فقیه تبدیل شد. رژیم امسال بیش از سالهای گذشته، از یک هفتهٔ پیش، آنچه را که در توان داشت، به‌عمل آورد تا مانع رسیدن مردمی که از سراسر ایران، آهنگ پاسارگاد را کرده بودند، شود و جلو تجمع مردم آزادیخواه و ضدارتجاع پیرامون آرامگاه کورش را بگیرد.

میدان تحریر بغداد: دانشجویان و دانش آموزان در حمایت از قیام مردم عراق بسوی میدان تحریر تظاهرات کردند + فیلم و عکس



                 تظاهرات دانش آموزان و دانشجویان در بغداد
دانشجویان دانشگاهها عراق و دانش آموزان مدارس متوسطه برای پشتیبانی از قیام مردم عراق از صبح امروز  چهارشنبه ۸آبان بسوی میدان تحریر بغداد تظاهرات کردند. در همین رابطه دانشجویان دانشکده پزشکی استان دیوانه با خواست تغییر حکومت و دور کردن دخالتهای خارجی در امور عراق، تظاهرات کردند..

۱۳۹۸ آبان ۷, سه‌شنبه

خلاصه مهمترین اخبار ایران و جهان – شامگاهی ۷آبان ۹۸



سیزدهمین روز قیام مردم لبنان
در سیزدهمین روز قیام مردم لبنان جوانان دلیر هم‌چنان مرکز شهر بیروت را ۲۴ساعته در تسخیر خود دارند و با موانعی که ایجاد کردند، از این کانون انقلاب حفاظت می‌کنند.

مریم رجوی: سیاست اروپا و فرانسه باید در طرف مردم ایران و خواست‌های مشروع آنان برای آزادی باشد

سخنرانی مریم رجوی در پارلمان فرانسه
نمایندگان محترم مجلس،
دوستان عزیز
با تشکر از تلاش‌های ارزشمند شما علیه فاشیسم دینی و در حمایت از مردم و مقاومت ایران، تلاش‌هایی که هرگز فراموش نخواهد شد.

استمرار قیام عراق، تظاهرات گسترده شبانه در میدان تحریر بغداد و کربلا + فیلم و عکس

              قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - ۶ آبان ۹۸                        تظاهرات کربلا همین الان سه شنبه ۷ آبان:

کاردار سفارت آمریکا در آلبانی: رژیم ایران از حضور دپیلماتیک در تیرانا سوء‌استفاده کرده است

کنفرانس سیاست آمریکا در قبال بالکان غربی با حضور ادی راما نخست‌وزیر آلبانی
کاردار سفارت آمریکا در آلبانی در کنفرانس سیاست آمریکا در قبال بالکان غربی که با حضور ادی راما نخست‌وزیر آلبانی برگزار شد گفت:

فعالیتهای تبلیغی هواداران مجاهدین در شهرهای میهن به‌مناسبت ۷ آبان سالروز کوروش کبیر / نه شاه، نه شیخ - مرگ بر ارتجاع، مرگ بر استبداد + فیلم

فعالیتهای هواداران مجاهدین  به‌مناسبت ۷ آبان سالروز کوروش کبیر
 فعالیتهای تبلیغی هواداران مجاهدین  به‌مناسبت ۷ آبان سالروز کوروش کبیر  - با شعارهای نه شاه، نه شیخ - مرگ بر ارتجاع، مرگ بر استبداد در شهرهای میهن.

حسرت و سخافت رژیم آخوندی به عنوان پدرخوانده داعش پس از ضربه دریافتی و کشته شدن بغدادی

رژیم آخوندی با حسرت و سخافت بخاطر ضربه دریافتی اعلام کرد، عملیات آمریکا علیه داعش در حالی صورت گرفته است که ارتش سوریه قصد گرفتن ادلب و امکان بازداشت و بازجویی از البغدادی را داشته است!.

کشاکش رأس نظام بحران‌زده آخوندی برسر ضرب الاجل اف‌ای‌تی‌اف


در تنگنای ضرب‌الاجل اف‌.ای‌.تی‌.اف تا بهمن‌ماه به رژیم ‌آخوندی، سپاه پاسداران در خبرگزاری خود با انتشار سندی فاش ساخت که دولت روحانی در ۲۱مهرماه در آستانه برگزاری اجلاس اف.ای.تی.اف، بی‌سر و صدا، آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴الحاقی قانون مبارزه با پولشویی را تصویب و اسحاق جهانگیری آن را به نهادهای اجرایی ابلاغ کرده است.

وحشت رژیم از برگزاری سالگرد روز کورش


رژیم آخوندی در وحشت از شکل‌گیری هرگونه تجمع و اعتراضات مردمی در روز هفتم آبان در پاسارگاد، از بیش از یک هفته پیش، به شکل بی سابقه‌ای انبوه مزدوران بسیجی و پاسداران‌اش را به این منطقه گسیل کرد.

سالانه ۴۰ هزار تحصیل‌کرده ایرانی مهاجرت می‌کنند/در فرار مغزها کلاه گشادی سر کشور رفت


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند. این یک حرکت سازمان‌دهی شده است و شبکه‌ای دارد این موضوع را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.


نوشته ای از گلرخ ایرایی


باید واهمه از حضور را کنار گذاشت و درد را فریاد کرد. بی جهت پشت نقابِ فعالیت های مدنی، حقوق بشری یا صنفی پناه نگیریم. این تضادی که هویت مبارزه مان را به بیراهه کشانده کنار بگذاریم.

شب خونین عراق؛ ۱۴ کشته و نزدیک به ۹۰۰ زخمی در کربلا

چهارمین روز متوالی از موج دوم اعتراض‌ها در عراق در مجموع ۱۷ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.
در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی عراق به‌سوی معترضان در کربلا دست‌کم ۱۴ نفر و ۸۶۵ تن زخمی کشته شدند. خبرگزاری رویترز این آمار را به نقل از مقامات امنیتی و بهداشتی عراق گزارش کرده است.

ناراضیان عراق خواستار سقوط رژیم و تغییر قانون اساسی هستند


به گفتۀ کمیسیون دولتی حقوق بشر عراق در ناآرامی های امروز بغداد دست کم پنج تظاهرکننده کشته شدند. همزمان ارتش عراق با انتشار بیانیه ای مقررات منع رفت و آمد در پایتخت اعلام کرد. به موجب این تصمیم عبور و مرور در بغداد از نیمه شب تا شش صبح ممنوع اعلام شده، در حالی که مردم ناراضی در میدان التحریر بغداد دست به تحصن زده اند.

سعد الحریری : در پاسخ به خواسته ملت لبنان از سمت خود استعفا می‌کنم

سعد الحریری نخست وزیر لبنان بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۹ اکتبر طی سخنانی کوتاه از استعفای خود از سمت نخست وزیری خبر داد.
الحریری گفت: «از اغاز اعتراضات تاکنون تلاش کردم تا راه حلی برای خروج از این بحران و پاسخ به خواسته‌های تظاهرکنندگان پیدا کنیم اما متاسفانه نتوانستیم راه حلی پیدا کنیم به همین دلیل من به این نتیجه رسیدم که به بن بست رسیدیم».

۱۳۹۸ آبان ۶, دوشنبه

جنبش تنباکو حاصل قیام مردم و نقش برجسته زنان!--قسمت اول

                                             جنبش نتباکو
مقدمه
قرارداد رژی و پیآمد آن‌ که به یک حرکت اجتماعی به اسم «جنبش تنباکو» در تاریخ ایران تبدیل شد، اهمیت خاصی در تاریخ معاصر ایران دارد، چرا که تقریباً عموم پژوهش‌گران تاریخ معاصر، آن واقعه و آن جنبش را یکی از مقدمات انقلاب مشروطه می‌دانند.

جنبش تنباکو حاصل قیام مردم و نقش برجسته زنان! --قسمت دوم


     خیزش زنان شیرازی
جان فوران در کتاب مقاومت شکننده(تاریخ تحولات اجتماعی ایران ۱۳۸۶) از تظاهرات زنان و مردان در شیراز خبر داده و این‌که در شیراز یک زن و دختربچه‌ای به‌ضرب گلوله پلیس شاه جان‌ باخته‌اند، در تهران نیز زنان در رویداد‌های ژانویه ۱۸۹۲(دی و بهمن ۱۲۷۰ خورشیدی) دخالت مؤثر داشتند.

کوروش بزرگ منادی آزادی و حقوق انسان

                                            کوروش بزرگ
کوروش پادشاه بزرگ ایران باستان در میان فرمانروایان تاریخ از ویژ‌گی خاصی برخوردار است

اهمیت کتاب ۵هزار...

                              معرفی کتاب اسامی ۵۰۰۰‌شهید قتل‌عام ۶۷
روز چهارشنبه اول آبانماه ۹۸ خانم مریم رجوی در پارلمان اروپا ضمن ارائه کتاب جدیدی که حاوی اسناد مربوط به بیش از ۵هزار زندانی قتل‌عام شده در سال ۶۷ است، گفت: «این فقط کتابی نیست که شامل اسامی قربانیان باشد، بلکه شهادت تاریخی در مورد چگونگی گروگان گرفتن ایران توسط فاشیسم مذهبی آخوندها است».

اجماع علیه رژیم در صحنه بین‌المللی

سخن روز
پس از اجلاس مجمع عمومی ملل ‌متحد در اوایل مهرماه گذشته، اکنون کمیته‌های تخصصی مجمع عمومی نیز به صحنهٔ دیگری از نمایش انزوای مرگبار و فزایندهٔ رژیم در صحنهٔ بین‌المللی تبدیل شده است. برخلاف سالهای گذشته که موضوع رژیم تنها در کمیتهٴ سوم ملل ‌متحد ویژهٔ مسائل اجتماعی اقتصادی و به‌خصوص حقوق‌بشر مطرح می‌شد، امسال سیاست و عملکرد رژیم در کمیتهٴ اول این مجمع نیز که ویژهٔ «خلع سلاح و امنیت جهانی» است، وسیعاً توسط نمایندگان کشورهای مختلف مطرح شد و مورد تقبیح و محکومیت قرار گرفت.

نگرانی خامنه‌ای از قیام مردم عراق، تلویزیون رژیم: حجم توطئه خیلی بزرگ است!

                              قیام مردم عراق - بغداد - پل جمهوری
تلویزیون رژیم آخوندی، وحشت ولایت پوسیده خامنه‌ای را از کلان ضربه قیام عراق و این‌که تظاهرات مردم به ستوه آمده با کشتار وحشیانه متوقف نشده و با آتش زدن مراکز غارتگری و وزارتخانه‌های فاسد و با شعار سرنگونی نظام ادامه دارد، برملا کرد و با ترس و نگرانی گفت: حجم توطئه خیلی بزرگ است!

نگرانی پاسداران از درهم کوبیدن مراکز و دژخیمان عصائب و وحوش نیروی تروریستی قدس در عراق

                    به آتش کشیدن شورای استان دیوانیه توسط مردم عراق
پاسدار سعدالله زارعی از سرکردگان سپاه و مهره ویژه خامنه‌ای، هراس خلیفه ارتجاع را از درهم کوبیدن مراکز و دژخیمان عصائب و سایر وحوش نیروی تروریستی قدس در عراق و فوران خشم شیعیان در عراق و لبنان علیه دست‌نشاندگان آخوندهای دجال و دین‌فروش را برملا کرد و گفت: شاهد ادامه این ماجرا طی هفته‌ها و ماههای آینده خواهیم بود.