۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۴, شنبه

پائین آمدن قیمت نفت برخلاف انتظار و تبلیغات رژیم

بر خلاف انتظار و تبلیغات رژیم، همزمان با اجرایی شدن تحریم کامل نفتی، قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت.

کاهش قیمت نفت در شرایطی است که بحران در ونزوئلا هم که از صادرکنندگان اصلی است، بالا گرفته است.

خبرگزاری بلومبرگ روز ۱۳ اردیبهشت گزارش داد: برغم اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه رژیم ایران، بازار نفت شاهد بیشترین سقوط قیمت نفت در عرض یکماه بوده است. ایالات متحده، روسیه و عربستان، همگی بالقوه در حال پر کردن کمبود نفت در بازار بین‌المللی هستند.
بلومبرگ نوشت: همزمان با لغو معافیتهای خرید نفت از رژیم ایران در روز پنجشنبه .قیمت نفت برنت یک دلار و ۴۳ سنت کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. این، پایین ترین سطح قیمت نفت در یک ماه گذشته است.

همزمان با شروع تحریمهای کامل نفتی علیه دیکتاتوری آخوندی، خبرگزاری رویترز از توقف یک قرار داد نفتی رژیم با چین خبرداد.
رویترز نوشت:روز پنجشنبه یک مقام نفتی رژیم ایران گفت که یک قرارداد بین رژیم و چین برای توسعه میدان نفتی یادآوران متوقف شده است، و اضافه کرد که دو کشور در حال مذاکره در خصوص این موضوع هستند.
معاون مدیر شرکت نفت رژیم ایران گفت هرچند این قرار داد طوری تنظیم شده بود که شرکت چینی سینوپک طرح توسعه را ادامه دهد ولی این طرح متوقف شده است.

هفته گذشته مایکل پریجنت از کارشناسان امور خاورمیانه گفت: چین از تباه کردن پول خود (برای رژیم) ایران خسته شده و برخلاف گذشته انگیزه ای برای سرمایه گذاری در ایران ندارد زیرا اقتصاد این رژیم در حال فروپاشی است و انگیزه هایی که برای سرمایه گذاری در اقتصاد رژیم ایران وجود داشت، دیگر از بین رفته است.

به گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا بعد از تحریم نفتی رژیم، تحریم سایر منابع رژیم ایران نظیر صادرات پتروشیمی را بررسی می کند.
وال استریت ژورنال روز ۱۲اردیبهشت نوشت: مقامات آمریکایی گفتند که دولت ترامپ اعمال تهاجمی‌تر تحریم‌های اقتصادی‌اش علیه رژیم ایران را با هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای مالی دیگری که با این رژیم تجارت می‌کنند، بررسی می کند تا منابع پردرآمد دلاری آن را قطع کند.
یک مقام آمریکایی گفت تحریم‌هایی که مد نظر هستند شامل هدف قرار دادن شبکه‌های مالی است که دلار آمریکا را به شرکت‌های رژیم ایران در ازای صادرات پتروشیمی که دومین منبع بزرگ درآمد رژیم ایران بعد از نفت است، منتقل می‌کنند.
مطلعین می گویند فروش محصولات پتروشیمی “بیشترین سود را(برای رژیم ایران) تولید می‌کنند.” و شبکه‌های مالی که آمریکا هدف قرار خواهد داد در سنگاپور، مالزی، امارات متحدة عربی و ارمنستان فعالیت دارند.
سیگال مندلکر، معاون خزانه‌داری آمریکا در تروریسم و اطلاعات مالی، طی سفرش به جنوب آسیا در اواخر مارس، سنگاپور، مالزی و هند را مطلع نموده که هر شرکتی را که به رژیم ایران در دور زدن فشار آمریکا کمک کند، تحریم خواهد کرد.
فروش محصولات پتروشیمی بخشی کلیدی از تولید ناخالص داخلی در ایران است.
بیژن زنگنه، وزیر نفت رژیم آخوندی روز چهارشنبه در کنفرانسی بر سر نفت و گاز در تهران گفت نظام امیدوار است که تا سال ۲۰۲۱ فروشی سالانه به میزان ۳۶ میلیارد دلار از پتروشیمی بدست آورد که در سال ۲۰۱۵ به ارزش ۱۹ میلیارد دلار بود.
مقامات آمریکایی گفتند تحریم‌های تهاجمی‌تری را علیه تجارت طلا و دیگر فلزات قیمتی، خرید دلار توسط این رژیم و صنایع خودروسازی آن را در دست بررسی دارند که در اواخر ماه اوت اجرایی خواهند شد.