۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

بولتون: رژیم ایران باید بهای گزافی برای حمایت مداوم‌اش از تروریسم بپردازد


جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریكا روز دوشنبه ۳۰دسامبر گفت كه حملات آمریكا به گروه‌های شبه نظامی شیعه برخوردار از حمایت ایران درعراق و سوریه، با تاخیر انجام گرفت.

: سرکوب تنها تاکتیک و استراتژی رژیم محمد هادی


با گرامیداشت یاد یار وفادار مقاومت و مشتاق آزادی مردم ایران، مریم حجازی که هفته قبل در آمریکا با درگذشت خود، بیشمار دوستان و آشنایان خود را در غمی جان گداز باقی گذاشت!
وحشت اصلی رژیم از تداوم و گسترش تظاهرات هاست تا خود اعتراضات!

روحانی: تحریم نبود ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتی


روحانی این روزها در هر فرصتی از عملکرد دولت خود دفاع می‌کند. او در پاسخ به کسانی که می‌گویند تحریم‌ها چه کرده است از یک سو می‌گوید «امروز بدترین دوران تحریم را می‌گذرانیم» و از سوی دیگر می‌گوید «چرا مردم را مأیوس و نگران می‌کنید». او مانور مشترک ایران، روسیه و چین را عامل عصبانی شدن آمریکا دانست.


کشته شدن ۴۱ ایرانی و ۲۵ تن از حشد الشعبی در حمله هوایی آمریکا به مواضع حزب الله عراق


خبرنگار «العربیه» در عراق بامداد دوشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ از افزایش آمار کشته شدگان حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های حزب الله عراق مورد حمایت ایران خبر داد و گفت ۴۱ جنگجوی ایرانی و ۲۵ تن از افراد «حشد الشعبی» مورد حمایت ایران در این حملات کشته شدند.

تاریخ جمهوری اسلامی همراه با جنایات بسیار بوده است، در زیر فهرست برخی از جنایات رژیم آورده شده است:

جنایت وکشتاروافراط خلخالی دراول انقلاب،جنایت وکشتارافراط گیلانی دراول انقلاب
                     -جنایت و کشتار در دهه شصت،

اپوزیسیون ایران شورای ملی مقاومت گفته است 1500نفر از اعتراض کنندگان در خیابانهای ایران بخاطر اعتراضات علیه این رژیم کشتار شده و قتل عام شده اند


تلویزیون فاکس نیوز ۹/۱۰/۹۸ : « اریک شاون(مجری) با نزدیک شدن پایان سال، در 2020 شماری از چالشها هست که پرزیدنت ترامپ با آنها مواجه است. تنشها با ایران در حال افزایش بوده اند و این در حالیست که ایران مانور جنگی مشترکی را با چین و روسیه در اقیانوس هند برگزار می کند، کره شمالی است که در آن کیم جونگ اون هنوز از تسلیحات اتمی اش دست برنداشته است و مذاکرات متوقف شده است.

سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران: یکی ازژیمیها افشا میکند-شاهد خشونت علیه زنان به خصوص زندانیان سیاسی در زندان هستیم


سایت اعتماد آنلاین(رژیم) ۹/۱۰/۹۸ : « شاهد خشونت علیه زنان به خصوص زندانیان سیاسی در زندان هستیم/ نرگس محمدی برانداز نیست/ افراد را به خاطر بیان برخی حرف‌ها محکوم می‌کنیم بعد همان حرف را مسئولان می‌زنند سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

تلویزیون سعودی 24 ۹/۱۰/۹۸ : « انورمالک: قیام مردم عراق که به نقطه ای که پیش بینی میشد رسیده است بطوریکه تصاویر خمینی وخامنه ای و پرچم رژیم ایران در خبابانها به آتش کشیده میشود


با شروع قیام در عراق عوامل رژیم ایران نیز شروع به تحرکاتی کردند و کمر به قتل تظاهر کنندگان بستند. براساس گزارشهای مختلف، سپاه پاسداران ایران وسپاه موسوم به قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی تروریست که نفوذ زیادی درعراق داشته و بر مؤسسات امنیتی کنترل دارد و شبه نظامیان طائفه گرای آن نیز در تمام تاریخ پیدایش خود اعمال خشونت میکنند وتا بحال نیز جنایات زیادی مرتکب شده است این نیروها با اسامی مختلف شناخته میشوند ومتهم به قتل تظاهر کنندگان عراقی هستند

هادی مظفری: قیام و اثبات یک شعار استراتژیک

هادی مظفری: قیام و اثبات یک شعار استراتژیک

با وجود جو ملتهب و رو به انفجار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در فضای جامعۀ میهن، هیچکس نمی دانست اواخر آبان نود و هشت آبستن حوادثی خواهد بود که عواقبِ آن همچون لکۀ ننگی پاک نشدنی، گریبان حکومتِ جهل و جنایت و فساد و غارت را خواهد گرفت و رو سیاهتر و درمانده تر و رسواتر از همیشه اش، خواهد نمود.

سخنگوی مجاهدین: مرکزسپاه تروریستی ولایت فقیه باید با خاک یکسان شود


 سخنگوی مجاهدین: مرکزسپاه تروریستی ولایت فقیه باید با خاک یکسان شود



سخنگوی مجاهدین گفت: سپاه پاسداران خامنه ای در نقش پدرخوانده مزدوران عراقی کتائب حزب الشیطان با وقاحت بی مانند از «حق انتقام و پاسخ دهی» دم زده است.

۱۳۹۸ دی ۹, دوشنبه

کشته شدن ۴۱ ایرانی و ۲۵ تن از حشد الشعبی در حمله هوایی آمریکا به مواضع حزب الله عراق


۴۱ جنگجوی ایرانی و ۲۵ تن از شبه نظامیان «حشد الشعبی» در حملات هوایی آمریکا به مواضع حزب‌الله عراق کشته شدند.

فرماندهان ارتش شاه درخواست آمریکا برای به گلوله بستن معترضان را نپذیرفتند


نیویورک تایمز با انتشار اسناد بانک چیس منتهن مربوط به «پروژه عقاب» که تاکنون در اختیار دانشگاه ییل بوده است، افشا کرد در جریان انقلاب ایران ژنرال رابرت هایزر،‌ فرستاده ویژه کارتر به تهران در یک ضیافت نهار در کلوپ کینکر یانکر در نیویورک به اعضای تیم پروژه عقاب گفت از فرماندهان ارتش خواسته بود که برای حفظ سلطنت شاه به سوی معترضان شلیک کنند. اقدامی که از سوی ارتش پذیرفته نشد.

سپیده قلیان: گزارشگر صدا و سیما اقرار کرد که پرونده‌ام در روزهای بازجویی و شکنجه‌، در دست او بود


سپیده قلیان، فعال مدنی، شامگاه شنبه پس از آنکه صفحه توییترش با گذشت چند روز خارج شدن از دسترس، بار دیگر فعال شد، با اشاره به اینکه «ذبیح‌پور» گزارشگر صدا و سیما تایید کرد «پرونده‌‌ام، که حتی برای دفاع در اختیار وکیلم قرار نمی‌گرفت، در روزهای بازجویی و شکنجه‌ من در دست او بوده است»،

روحانی: در شرایط صلح آن قول‌ها را دادیم، حالا شرایط جنگی است

حسن روحانی در اظهارات تازه‌ای درباره اجرا نشدن وعده‌های دولت گفت آن قول‌ها در شرایط صلح داده شد، اکنون اما شرایط جنگی است. او اوضاع اقتصادی کشور را چندان بد ندانست و گفت مردم در تأمین نیازهای ضروری خود مشکلی ندارند.
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دوشنبه ۹ دی در مراسم «روز ملی صنعت پتروشیمی» ـ عکس از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

وزیر نیروی دریایی ارتش آمریکا: چیزی کمتر از تغییر رژیم باعث تغییر لحن رهبران ایران نمی‌‌شود


برگزاری رزمایش مشترک دریایی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین در دریای عمان و شمال اقیانوس هند با واکنش یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا روبرو شده است.
توماس مادلی وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا

پنتاگون: حمله به مواضع کتائب حزب‌الله، پاسخی اولیه به حملات مکرر علیه نیروهای آمریکایی در خاک عراق است



در پی حمله ارتش آمریکا به مواضع کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه در پاسخ به کشته شدن یک آمریکایی در جریان حمله دو روز قبل به یک پایگاه محل استقرار نیروی‌های ایالات متحده در استان الانبار، گزارش‌ها از کشته شدن ۲۵ نفر از جمله سه فرمانده ایرانی در جریان این حملات حکایت دارد.

رحمان کریمی: هنوز بند ناف این حرامزاده را قطع نکرده اند




گزارش و شرح وقایع سیاسی با تحلیل سیاسی متفاوت است، هرچند زمینه تحلیل چگونگی رخداده هاست.


هلند - لاهه - گرامیداشت شهیدان قیام ایران

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لاهه
مراسم بزرگداشت چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران با شرکت هموطنان آزاده و هواداران مجاهدین در کلیسای مرکزی شهر لاهه در هلند برگزارشد.

آینده فروشی با «اوراق بدهی»


بحران اقتصادی
                                              بحران اقتصادی
روحانی برای تأمین درآمد بودجهٔ ۴۸۴هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ که در مجلس رژیم تحت بررسی قرار دارد، با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. ارقامی که برای تأمین چنین درآمدی در حوزه‌های مختلف داده شده چنان غیرواقعی است که مرکز پژوهش‌های مجلس هم در تاریخ ۴دی طی مقاله‌یی ضمن اشاره به صوری بودن بودجه اعتراف کرد: «توازن بودجه صرفاً تا حدود زیادی روی کاغذ انجام شده و بودجه در فرایند اجرا با کسری قابل توجهی مواجه خواهد شد.» این گزارش می‌افزاید: «تلاش دولت برای توازن بودجه، عمدتاً به استفاده از استقراض از طریق انتشار اوراق قرضه یا صندوق توسعه ملی محدود شده و با وجود این، باز هم این هدف محقق نشده است و معادل نصف بودجه و بیشتر، کسری است که به‌طوری صوری (به‌رغم استقراض) تراز شده است.»

خلاصه‌ای از دست‌آوردهای قیام آبان ۹۸


قیام ایران
                                                  قیام ایران
مبارزه با رژیم در حوزه‌های مختلف، باعث شد تا شرایط برای تبهکاران روزبه‌روز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.
در هفته آخر آبان ماه سال جاری، کسری بودجه به‌خاطر تحریم‌ها چنان رژیم را در تنگنا قرار داد که مجبور شد اقدام به افزایش ۳۰۰درصدی قیمت بنزین بزند.

نه دنیا دیگر آن دنیا


به یاد شهیدان و قیام آفرینان ـ اسلو
                              به یاد شهیدان و قیام آفرینان ـ اسلو
در این روزها نه مردم دیگر آن مردمند، نه ایران دیگر آن ایران است و نه دنیا دیگر آن دنیا.

نبض شهر- عینک آفتابی

قیام سراسری آبان ماه


                                            قیام سراسری آبان ماه
تشبث مفتضح
راننده وانت تماس گرفته و عصبانی است. با پرخاش می‌گوید این چه محلیه شما دارید! این اسکولا تو محله تون چیکار می‌کنن؟ گیج می‌شوم و نمی‌فهمم چه می‌گوید. او آدم مؤدبی بود و هیچوقت ندیدم پرخاش کند. قرار بوده باری را به جایی ببرد و من هم در محل نیستم. خواستم آرام باشد و توضیح دهد چه خبر است. معلوم می‌شود اراذل بسیج مأمور به شلوغی و راه‌بندان شده‌اند. او هم حوصله ایستادن و امر و نهی نداشته و درگیر شده است. این صرفاً نمونه‌ای است از تشبث مفتضح خامنه‌ای برای بر گرداندن آب و آبروی نداشته. حقارت گوشمالی و فرار اذیتشان کرده و حالا در پناه کشتار خواسته‌اند خودی نشان بدهند و راننده هم کف دستشان گذاشته است.

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۹دیماه ۹۸

مروری بر رسانه‌های حکومتی
مروری بر رسانه‌های حکومتی
روزنامه‌های حکومتی امروز ۹ دی ۹۸ کم‌ و بیش آینهٔ بحرانهای نظام و چالشهایی هستند که این بحرانها در درون رژیم ایجاد کرده.

اعتراف نماینده مجلس ارتجاع به کشتار قیام کنندگان

قیام مردم ایران - آبان۹۸
قیام مردم ایران - آبان۹۸
به گزارش خبرگزاری پاسداران موسوم به فارس، اخیراً یکی از نمایندگان رژیم در مجلس ارتجاع به اسم شهاب‌الدین بی‌مقدار در جلسه مجلس، گناه کشتار مردم در قیام را به گردن باند رقیب انداخت و گفت:

نهمین سالگرد شهادت مجاهد قهرمان علی صارمی

نهمین سالگرد شهادت مجاهد قهرمان علی صارمی                    نهمین سالگرد شهادت مجاهد قهرمان علی صارمی
نهمین سالگرد شهادت قهرمان خلق علی صارمی برجسته‌ترین زندانی سیاسی تاریخ ایران، روز پنجشنبه ۵دی ۹۸ در مزار وی در امیرآباد از توابع بروجرد توسط خانواده و دوستانش برگزار شد..

هشدار آمریکا به مزدوران رژیم ایران در عراق: اقدامات دفاعی بیشتر در صورت لزوم


وزرای خارجه، دفاع و رئیس ستاد ارتش آمریکا
                          وزرای خارجه، دفاع و رئیس ستاد ارتش آمریکا
در پی بمباران مقر مزدوران رژیم ایران در عراق موسوم به کتائب حزب‌الله وزرای خارجه و دفاع آمریکا و رئیس ستاد این کشور با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بر لزوم واکنش‌های دفاعی بیشتر در صورت لزوم تأکید کردند.

آخوند علم‌الهدی: نگذارید خسته‌های از انقلاب و اینهایی که با رهبری زاویه دارند، بروند توی مجلس


آخوند علم الهدی

آخوند علم الهدی
آخوند علم‌الهدی، امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در مشهد، روز دوشنبه ۹ دی ۹۸ به سران حکومت آخوندی هشدار داد شرایطی را فراهم نکنند که «جریان موج‌سوار دشمن» وارد عمل شوند.

«به‌هم ریختن معادلات» رژیم در عراق


سخن روز

سخن روز
پس از گذشت ۳ماه از آغاز قیام مردم عراق که شعار محوری آن اخراج رژیم آخوندی از عراق می‌باشد، روز یکشنبه ۸دی یک تحول مهم در این کشور رخ داد که می‌تواند تأثیری تعیین‌کننده بر روند و آهنگ تحولات این کشور و به تبع آن تحولات مربوط به ایران داشته باشد.

بزرگداشت چهلم شهیدان قیام در کشورهای مختلف جهان

آرهوس دانمارک
                                         آرهوس دانمارک
خروش ایرانیان در کشورهای مختلف جهان در حمایت از قیام مردم ایران و بزرگداشت شهیدان
استکهلم-۷دی ۹۸ - بزرگداشت چهلم شهیدان قیام

قیام ایران – شماره ۶۶ اسامی ۱۴تن دیگر از شهیدان قیام سراسری مردم ایران-شکنجه بازداشت‌ شدگان برای شرکت در شوهای تلویزیونی

شورای ملی مقاومت
شورای ملی مقاومت
سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی ۱۴تن دیگر از شهیدان قیام سراسری مردم ایران را منتشر کرد. به این ترتیب تاکنون اسامی ۶۱۵تن از شهیدان سرفراز قیام آبان منتشر شده است. این در حالیست که رژیم آخوندی در وحشت از عواقب بین‌المللی و داخلی جنایت علیه بشریت به تلاشهای خود برای پنهان کردن شمار واقعی شهیدان، مجروحان و دستگیر ‌شدگان ادامه می‌دهد.

اسامی و تصاویر شهیدان قیام سراسری مردم ایران در آبان ۹۸ - اسامی حدود ۶۱۵ شهید

اسامی و تصاویر شهیدان قیام سراسری مردم ایران
                  اسامی و تصاویر شهیدان قیام سراسری مردم ایران

بمباران مقر شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله عراق در شهر قائم توسط آمریکا - موضع سخنگوی مجاهدین



سخنگوی مجاهدین
                                          سخنگوی مجاهدین
وزارت دفاع آمریکا – پنتاگون اعلام کرد مقر شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله عراق در شهر قائم توسط جتهای جنگنده آمریکایی بمباران شد

۱۳۹۸ دی ۷, شنبه

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون اصلاح‌ طلبان مجلس
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اعلام نشدن آمار اعتراض‌های آبان ماه می‌گوید مردم عادی دنبال این آمار نیستند. یک وکیل دادگستری گفته بازداشت‌شدگان عمدتا وضع معیشتی بسیار بدی دارند و قادر به تامین وثیقه‌های کلان نیستند.

هزاران شهروند ایرانی بازداشت شده در معرض بد‌رفتاری و شکنجه



با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از سرکوب گسترده شهروندان معترض در ایران، تنها اعلام رسمی در مورد آمار بازداشت شدگان مربوط به حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس است که از بازداشت هفت هزار نفر خبر داده بود.

وثیقه میلیاردی، تاوان اعتراض به بنزین ۳ هزار تومانی


هنوز تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند. به گفته یک وکیل دادگستری، اغلب بازداشت‌شدگان با پرونده‌سازی پس از دستگیری مواجه هستند، به وکیل دسترسی ندارند و به دلیل فقر و محرومیت، نمی‌توانند وثیقه‌های سنگینی که برایشان تعیین شده، فراهم کنند.

سازمان ملل: ۲۳۵ هزار نفر از ادلب فرار کرد‌ه‌اند


                        آوارگان سوری از سرمای زمستان رنج می‌کشند
در پی حملات جنگنده‌های روسیه و سوریه و “نیروهای ایرانی” به منطقه ادلب ۲۳۵ هزار نفر از ساکنان برای نجات جان خود از این منطقه گریخته‌اند. سازمان ملل متحد زنگ خطر را به صدا در آورده است.

مهرداد هرسینی:‌ حضرت آقا در دوراهی مرگ یا خودکشی


مهرداد هرسینی:‌ حضرت آقا در دوراهی مرگ یا خودکشی


مجموعه بحران های داخلی، منطقه ای و بین المللی که دیکتاتوری ولی فقیه را محاصره کرده اند، اکنون در منطق خود خامنه ای را بعنوان «عمود و خیمه نظام» در دوراهی «مرگ یا خودکشی» قرارداده است.

دیدار خانم مریم رجوی با آسیب‌دیدگان زلزله در آلبانی


دیدار خانم مریم رجوی با آسیب دیدگان زلزله در آلبانی
در آستانه سال نو میلادی، مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقامت، با شماری از شهروندان آلبانی در مناطق زلزله‌زده در مانز و دورس دیدار کرد.

گرامیداشت شهیدان قیام ایران در لندن و سوئیس



 

 
جمعی از ایرانیان آزاده در لندن و سوئیس روز شنبه ۸ دیماه با برگزاری یک تجمع و تظاهرات، چهلم شهیدان قیام ایران را گرامی داشتند.

۱۳۹۸ دی ۶, جمعه

بیانیه جمعی از مستندسازان به مناسبت چهلم کشته شدگان اعتراضات آبان ماه؛ چهل روز است که داغدار و زخمی و بهت‌زده‌ایم



چهل روز است که داغدار و زخمی و بهت‌زده در برابر فجایع آبان‌ ماه، آن‌چه بر ما مردم این سرزمین‌ گذشت را به سوگ نشسته‌ایم.
فجایعی که هرگز از خاطره و روح جمعی‌مان پاک نخواهد شد.

قلیان از نقش مجری صدا و سیما در بازجویی‌ها پرده برداشت- توییتر او مسدود شد



سپیده قلیان، دانشجویی که به خاطر حمایت‌هایش از کارگران نیشکر هفت‌تپه دستگیر و وادار به اعتراف اجباری شد در شبکه توئیتر نوشت که آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار برنامه امنیتی ۲۰:۳۰ در صداوسیما در جریان بازجویی از او حضور و مشارکت داشته است. حساب کاربری توییتر او مسدود شد.


انتقاد طرفداران ایران از رئیس‌جمهوری عراق و روزه‌گیری سیستانی از سیاست



بلافاصله پس از استعفای برهام صالح رئیس جمهوری عراق، تندباد حملات گروه‌ها و فراکسیون‌های پارلمانی نزدیک به ایران در انتقاد از او وزیدن گرفت و صالح را متهم به خیانت کردند.

قیام ایران – شماره ۶۵-برگزاری مراسم چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران برغم تدابیر امنیتی بیسابقه


 قیام ایران – شماره ۶۵-برگزاری مراسم چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران برغم تدابیر امنیتی بیسابقه



قیام ایران – شماره ۶۵-برگزاری مراسم چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران برغم تدابیر امنیتی بیسابقه



در وحشت از خیزش سراسری مردم خشمگین در چهلمین روز شهیدان قیام آبان، رژیم آخوندی علاوه بر قطع اینترنت، با بسیج کلیه نیروهای سرکوبگر اعم از پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج، لباس شخصی ها، اطلاعات آخوندی و یگانهای ضد شورش پیاده و موتورسوار در نقاط مختلف تهران و سایر شهرها تلاش کرد از برگزاری یادبود شهیدان ممانعت کند.

بيانيه های انجمنها و جوامع ایرانی هوادارمجاهدین و مقاومت ایران در کشورهای مختلف حمایت از قیام و گرامیداشت چهلم شهیدان

بيانيه های انجمنها و جوامع ایرانی هوادارمجاهدین و مقاومت ایران  در کشورهای مختلف حمایت از قیام و گرامیداشت چهلم شهیدان
بيانيه های انجمنها و جوامع ایرانی هوادارمجاهدین و مقاومت ایران در کشورهای مختلف حمایت از قیام و گرامیداشت چهلم شهیدان

کاظم مصطفوی: خرناسه های یک گراز زخمی و طرح یک پرسش دربارة آخرین دعاوی خسرو خوبان نظام روح الله حسینیان



در مهم ترین تفاوت خوک با گراز نوشته اند که نژاد خوک اصلاح یافتة گراز است.
در شرح شمایل و سکنات گراز هم آمده است که سری بزرگ و دراز، گردنی کوتاه، گوشی بزرگ و نوک دار، بدنی حجیم و سنگین و چشمانی نسبتا کوچکی دارد، پوزة او دراز و استوانه ای شکل و موهایش ربز، ضخیم و بلند است. از عجایب خلقت این حیوان شناگری ماهرانة اوست که می تواند به راحتی از رودخانه عبور کند. دربارة‌ سایر خصائل و مشخصه های او نوشته اند که حمله به انسانها و یا ویرانی مزارع توسط دندان های نیش بسیار قوی او صورت می پذیرد و هنگام خطر خرناس بلند می کشد. ولی بیشترین خطر این حیوان وحشی انتقال عفونتهای انگلی به انسانها است.

سرنگونی؛ پیام قیام مردم ایران

قیام آبانماه ۹۸
                                             قیام آبانماه ۹۸
تحلیل‌گران مسائل ایران می‌گویند رژیم آخوندی برای برون‌رفت از خفگی اقتصادی خود حساب کرده بود می‌تواند با نمایشهای انتخابات و ادعای تغییر از یک‌سو و مماشات و مذاکره از سوی دیگر با دست کردن در جیب مردم، به‌طور موقت هم که شده بقای خود را تضمین کند.

صحبت‌های روحانی آیینه تمام‌نمای یک نظام درهم‌شکسته


روباه بنفش و یک نظام درهم‌شکسته

روباه بنفش و یک نظام درهم‌شکسته
روحانی روز ۴دی ۹۸ در جلسه هیات دولت یک بار دیگر بن‌بست مرگ‌آور و آینده تیره و تار رژیم را به نمایش گذاشت. سخنان وی کلکسیونی از دجالیت و فریب و ریا با همان مضامین «وعده‌درمانی» و «دروغ‌درمانی» بود. او برای هیچ‌کدام از بحرانهای سیاسی اجتماعی اقتصادی کشور راه‌حلی نداد و مثل همیشه تکیه‌کلامش استفاده از کلمه «باید» بود که او آن را ۱۴بار تکرار کرد.

سیل خوزستان و هراس از «سیل بحرانهای بزرگ‌تر»!

سیل خوزستان
                                                سیل خوزستان
۸ماه بعد از سیل ویرانگری که بیش از ۲۵استان میهن اسیر را درهم‌نوردید و ۳استان اصلی گلستان، لرستان و خوزستان را با خسارات بسیار سنگین درهم‌پیچید، بار دیگر خوزستان، این قدیمی‌ترین و زرخیزترین استان ایران که بر دریایی از نفت نشسته است، بر اثر بارش یک باران ۳ساعته در چنان گردابی فروغلطید که کاملاً فلج شد.

پیامی که ۵دی به ایران و جهان مخابره کرد

گلهای سرخ لاله

                               گلهای سرخ لاله
«زور از ادراک پیوند میان بشر و دمکراسی عاجز است و نمی‌تواند به شرافت شکست‌ناپذیر انسانی که از همین پیوند سرچشمه می‌گیرد، پی برد.» (توماس مان، پیروزی آینده دمکراسی، ص ۶۸)

قیام آبان ۹۸، نقطهٔ عطف تعیین‌کننده – مهدی خدایی صفت

قیام آبان ۹۸، نقطهٔ عطف تعیین‌کننده
                              قیام آبان ۹۸، نقطهٔ عطف تعیین‌کننده
قیام آبان همه چیز را دگرگون کرد. نقطهٔ عطف سلسله اعتراضات و قیامهای دیماه ۹۶ تا امروز و سکوی پرش به سوی سرنگونی. در آستانهٔ چهلمین روز قیام و شهیدانش، دریایی از خون جوانان رشید میهن در اعتراضی به حق و مشروع، مهر پایان بر دودمان لعنت شدهٔ خمینی کوبید و سرنگونی محتوم آن را تضمین نمود.

سیل بنیان‌کن خون شهیدان


سخن روز

سخن روز
پنجم دیماه چهلم شهیدان قیام ظفرنمون مردم ایران برای رسیدن به آزادی است و خون شهیدانش پشتوانه و بیمه‌نامهٔ رسیدن به این مهم است. قیامی که آن‌چنان ارکان رژیم پوسیدهٔ ولایت‌ فقیه را به لرزه درآورد که از روزهای پیش از چهلم شهیدان مجبور شده است دیوانه‌وار پاسداران و بسیجی‌هایش را راهی خیابان‌ها بکند.

گرداب بحرانهای پس از قیام و نزدیک شدن رژیم به ضرب‌الاجل اف.ای.تی.اف

سازمان جهانی ضدپولشویی و تأمین مالی تروریسم(اف.ای.تی.اف)
           سازمان جهانی ضدپولشویی و تأمین مالی تروریسم(اف.ای.تی.اف)
در حالیکه رژیم آخوندی در گرداب بحرانهای پس از قیام، دچار آشفتگی است، نزدیک شدن ضرب‌الاجل اف.ای.تی.اف برای برگرداندن رژیم به لیست سیاه، این بحرانها را تشدید کرده است.