۱۳۹۷ مهر ۶, جمعه

آمارهای دولتی با آشفته بازار کالاهای اساسی همخوانی ندارد


روزنامه جهان صنعت ۵/۷/۹۷ : « افزایش قیمت‌های عجیب و غریب و کاهش قدرت خرید مردم در حالی به وضوح در بازار مشاهده می‌شود که دولتمردان هیچ برنامه‌ای برای کاهش قیمت‌ها ندارند‌. نکته قابل تامل اینکه نه تنها در اظهارنظرهای مسوولان خبری از بیان اوضاع آشفته بازار کالاهای اساسی نیست بلکه هر چند وقت یک بار آمارهایی از سوی دستگاه‌های دولتی منتشر می‌شود که هیچ مطابقتی با وضعیت بازار ندارد‌.

روحانی :روحانی: اگر آمریکا بخواهد از زور استفاده کند برای تحریم نفت ایران، حتماً پاسخ مناسب خواهد دید


سایت روحانی(رژیم) ۵/۷/۹۷ : « روحانی: اولاً آمریکا در عمل آنچه در نوامبر باید انجام بدهد، پیشاپیش انجام داده است. یعنی در همین ماه سپتامبر فشارهای خودش را به همه کشورهای وارد کرده آنهایی که خریدار نفت ما هستند. بنابراین ظاهرش این است که نوامبر نرسیده است ولی در واقع در ماه سپتامبر آنچه بنا بود در نوامبر عمل شود، عمل شده است/


خلاصه نکات پخش مستقیم کنفرانس مطبوعاتی پرزیدنت ترامپ در کاخ سفید



سایت کاخ سفید ۵/۷/۹۷ : « ترجمه در جا - خلاصه پخش مستقیم کنفرانس مطبوعاتی پرزیدنت ترامپ در کاخ سفید
چین دوست داشت من در انتخابات ببازم. چین بسته است ولی ما به آنها باز هستیم. ما با پرزیدنت شی رابطه خوبی داریم. اما بلحاظ اقتصادی تریلیون ها دلار ما از دست می دادیم اما الان این متوقف شده است.


الجبیر: ایران در سوریه دست به پاکسازی نژادی می‌زند.


سایت العربیه(فارسی) ۵/۷/۹۷:«.....او ایران را کشوری توصیف کرد که حتی بدون تسلیحات اتمی نیز خطرناک است و اگر به اسلحه اتمی دست یابد، نمی‌توان جلوی آن را گرفت، زیرا که آنچه ایران را خطرناک می‌کند، رفتار این کشور است نه توانش.
از سوی دیگر شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر پادشاهی بحرین در آمریکا نیز در این نشست گفت: راه‌ حل مقابله با خطر ایران، با تغییر رژیم تهران در ارتباط است.

جیمز جفری: ما در حال کار با روسیه برای بیرون راندن ایران [از سوریه] و برکناری اسد از طریق قانون اساسی هستیم





روزنامه الشرق الاوسط(انگلیسی) ۵/۷/۹۷ : « نماینده جدید ایالات متحده [جیمز جفری] اظهار خوشبینی کرد که توافق سوچی بین ترکیه و روسیه [در مورد ادلب] میتواند استمرار داشته باشد..




تأثیر گرانی تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی



ماه مهر فرارسید و مدارس و مراکز آموزشی باز شدند. اما بسیاری از دانش آموزان که نتوانستند بخاطر گرانی سرسام آور، حداقل کتاب و نوشت افزار مورد نیازشان را تهیه کنند حتی شادی کودکانه سالهای گذشته را برای بازگشایی مدارس نداشتند.

محمود حکمیان: چرا شورای ملی مقاومت تنها آلترناتیو جدی و مؤثر؟





طی سه دهه اخیر، هرگاه مبارزات مردم ایران برای آزادی و سرنگونی رژیم پلید آخوندی اوج گرفته و شرایط انفجاری جامعه خبر از یک تحول بزرگ را در چشم انداز قرار می داد بحث آلترناتیو و جایگزینی این رژیم هم مطرح شده و همزمان جریانهای آلترناتیو ساز و همه با هم به سبک خمینی نیز، برای ورود به این عرصه بخت خود را به آزمایش می گذاشتند.

موگرینی برای دور زدن تحریم‌های ایران موفق نخواهد شد/ گزارشی از بلومبرگ


موگرینی برای دور زدن تحریم‌های ایران موفق نخواهد شد

موگرینی برای دور زدن تحریم‌های ایران موفق نخواهد شد
کارشناسان حقوقی تحریم‌ها و معامله‌گران نفت گفتند ایجاد یک راه کار پیشنهادی خاص و کانال پرداخت پول حاصل از فروش نفت برای نگه‌داشتن معاملات با ایران که این هفته توسط فدریکا موگرینی علنی شد کماکان معامله گران نفتی با رژیم ایران را در برابر اقدامات مجازاتی از جانب وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آسیب‌پذیر باقی می‌گذارد.

پیام زندانی سیاسی مجید اسدی به‌ مناسبت اول مهر، آغاز سال تحصیلی

زندانی سیاسی مجید اسدی
زندانی سیاسی مجید اسدی
مجید اسدی فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت(رجایی شهر) کرج به‌ مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، پیام داد. در این پیام وی نوشته است:

متلاشی شدن یک هسته تروریستی و دستگیری هفت عضو آن در هلند

عملیات انهدام هسته تروریستی
عملیات انهدام هسته تروریستی
وزیر دادگستری هلند اعلام کرد یک هسته تروریستی متلاشی شده است.مقامات قضایی هلند گفتند که پلیس این کشور یک هسته تروریستی که قرار داشتند با مسلسل و بمب به یک مراسم پرجمعیت حمله کنند را از بین برده است. در این رابطه ۷تن دستگیر شده‌اند.

سونامی سیاسی بر ضد رژیم و نقش اروپا

سخن روز
سخن روز
ین روزها به‌نظر می‌رسد که در بین فشارهای همه‌جانبه‌ بین‌المللی علیه رژیم و همراهی تقریباً همه کشورها با تحریمهای آمریکا، اروپا مواضع و سیاست دیگری را دنبال می‌کند.

دستگیری رانندگان اعتصابی کامیون در شهرهای مختلف/ اعتصاب گسترش می‌یابد


در پنجمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مخلتف کشور، اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان رژیم آخوندی در استان قزوین از دستگیری ۱۵نفر از اعتصابیون خبر داد. وی مدعی شد این رانندگان "با بستن جاده‌ها در عبور و مرور کامیونهای خود در جاده‌ها و محورهای استان اختلال ایجاد کرده بودند".

اعتصاب کامیونداران در شهرهای ایران ۵ مهر۹۷

واشنگتن تایمز: مریم رجوی رهبران اروپایی را به قطع شریانهای مالی رژیم آخوندها فراخواند

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
واشنگتن‌تایمز در گزارشی پیرامون گردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک با حضور شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی و بین‌المللی، نوشت:
مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران، رهبران اروپایی را به قطع شریانهای مالی رژیم آخوندها فراخواند.

۵مهر ۶۰،آنان که مرگ بر خمینی را طنین‌انداز کردند، فعالیت کانونهای شورشی در ایران


فعالیت کانونهای شورشی در شهرهای میهن

فعالیت کانونهای شورشی در شهرهای میهن
گسترش فعالیت کانونهای شورشی به‌ مناسبت سالگرد حماسه ۵مهر ۶۰، و آغاز سال تحصیلی در شهرهای میهن.

خانم مریم رجوی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و سالگرد حماسه ۵مهر ۶۰، از جمله گفته بودند:

وزیر انرژی آمریکا: بازار نفت بعد از شروع تحریم‌های ایران باثبات خواهد بود

ریک پری وزیر انرژی ایالات متحده

ريك  پری وزیر انرژی ایالات متحده
ریک پری وزیر انرژی ایالات متحده پیش‌بینی کرد بازار نفت بعد از سررسید ضرب‌الاجل ۴نوامبر جهت متوقف کردن خرید نفت از رژیم ایران، باثبات خواهد بود.

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا سخنرانی نمایندگان جوامع




 در گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران که روز شنبه با حضور شخصیت‌های برجسته آمریکایی و بین‌المللی، در نیویورک برگزار شد.

برایان هوک: رژیم ایران اصلی ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است



برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه حکومت آخوندی در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو ان.پی.آر.، رژیم را اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان نامید.

اعتصاب کامیونداران در شهرهای ایران ۵ مهر۹۷


در پنجمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مخلتف کشور، اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان رژیم آخوندی در استان قزوین از دستگیری ۱۵نفر از اعتصابیون خبر داد. وی مدعی شد این رانندگان "با بستن جاده‌ها در عبور و مرور کامیونهای خود در جاده‌ها و محورهای استان اختلال ایجاد کرده بودند".

دستگیری رانندگان اعتصابی کامیون در شهرهای مختلف/ اعتصاب گسترش می‌یابد


در پنجمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مخلتف کشور، اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان رژیم آخوندی در استان قزوین از دستگیری ۱۵نفر از اعتصابیون خبر داد. وی مدعی شد این رانندگان "با بستن جاده‌ها در عبور و مرور کامیونهای خود در جاده‌ها و محورهای استان اختلال ایجاد کرده بودند".

محمد قرائی:‌ ملا فاضل و تکیه‌کلامش



مسن‌ترها حتما بخاطردارند مدرسه‌های قرآن را که مکتب‌خانه می‌نامیدند.

کودکی بیش نبودم که روزی پدرم دستم را گرفت و برد به یکی از این مکانها. اتاقی تنگ و تاریک و پر از بچه های قدونیم‌قد. ملای آنجا، عینکی استخوانی به چشم داشت که با نخ رنگ رو رفته‌ای به گردنش آویزان بود. پیرمردی زمخت، با چوبی نتراشیده دردستان چروکیده و لرزانش که نشان از قدرت و هویتش بود!

مسیر آزادی؛ یادی از حماسه ۵مهر



حماسه ۵مهر 
مسیر آزادی مسیری بود که جوانان و نوجوانان از انقلاب ضدسلطنتی به آن پا گذاشتند؛ مسیری که بعد از مدتی کوتاه به جای این‌که به آزادی برسد به دروازه‌های رژیم ارتجاعی خمینی رسید. رژیمی که اصلی‌ترین کارش، خیانت به اعتماد مردم بود. مردم با بتی مواجه شده بودند به نام ”خمینی“.
جوانان پرشور انقلابی در روز ”۵مهر“ این بت را شکستند.
بله شعار ”مرگ بر خمینی“ سرنوشت‌سازترین شعاری بود که خمینی دجال را، از ماه به چاه کشاند.
صحبت امروز ما یادی از ۵مهر و پرستوهای خونین بال این حماسه است.

۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

البغدادی داعش به افغانستان فرار کرده است


سایت میدل ایست مانیتور ۴/۷/۹۷ : « میدل ایست مانیتور، 24 سپتامبر2018 – این هفته معلوم شده است که ابوبکر البغدادی اخیرا از طریق ایران به افغانستان فرار کرده است.

ترامپ در ملل متحد “بوروكراسی جهانی غیرپاسخگو” را مورد تحقیر قرار می‌دهد



نیویورک تایمز ۳/۷/۹۷ : «به قلم: مارک لندلر- ملل متحد- روز سه‌شنبه پرزیدنت ترامپ با ایستادن روی حرف خود تعهدش به یک سیاست خارجی “اول آمریکا” را مورد تأکید مجدد قرار داد و به دشمنانی مانند ایران حمله کرد..



ایالات متحده در گردهمایی رهبران جهان در سازمان ملل، ایران را زیر ضرب برد

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۴/۷/۹۷ : « نیویورک- پرزیدنت ترامپ و دستیاران امنیت ملی وی روز سه‌شنبه با خصومت و کینه غیرمعمولی ایران را زیر ضرب بردند و به ایران هشدار دادند که در صورت رودررویی [سرپیچی] آن از ایالات متحده با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد. سخنرانی ها توسط رئیس جمهور در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل و توسط مایک پمپئو وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی جان بولتون در هتل نیویورک سیتی یک تشدید لفاظی‌ها را رقم زد..در یک سخنرانی بسا آتشین‌تر به گروهی که مخالف توافق اتمی هستند بولتون پا را فراتر گذاشت.

سخنرانی مایك پمپئو در ”جلسه ایران 2018“ بنیاد متحد علیه ایران اتمی (اشاره به توطئه تروریستی در كهكشان)

 /

سایت یوآنی ۳/۷/۹۷ : « آقای پمپئو: پرونده رژیم ایران طی 40 سال گذشته فاش کرده است که ایران در میان بدترین نقض کنندگان منشور ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد می باشد. شاید در واقع بدترین نقض کننده است.



م. سروش:‌ بنویسید به روی دیوار

بنویسید به روی دیوار
بچه ها مِهر آمد
و شروعی تازه
در کلاسی که در آن
جای معلم خالی ست
آن معلم که الفبا به شما، می آموخت
انتهای ره آزادگی اش
به شهیدان پیوست

مهرداد هرسینی: نیویورک - آش نذری ولایت نیز افاقه نکرد!




به یقین اگر بخواهیم در یک جمله دستاورد سفر آخوند روحانی، نماینده دیکتاتوری ولی‌فقیه به هفتاد و سومین اجلاس ملل متحد در نیویورک را مورد موشکافی قرار دهیم، پاسخی به‌جز «شکست بتوان دو» برای آن نمی‌توان یافت.


تابلوی عام وضعیت حکومت آخوندها


طی دو سه روز اخیر اتفاق‌های مهمی در سازمان ملل و تهران افتاد. وقایعی که تاثیری سرفصلی در سرنوشت آخوندها دارند.
روز سه‌شنبه سوم مهر ۹۷ در نخستین روز گشایش هفتادوسومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد، این مجمع یکی از روزهای فراموش‌نشدنی خود را تجربه کرد. ابتدا رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود، با شدیدترین عباراتی که تاکنون در این مجمع بین‌المللی سابقه نداشته، دیکتاتوری حاکم بر ایران را مورد حمله قرار داد و سپس هنگامی که نوبت به روحانی رئیس‌جمهور رژیم رسید، او به‌جز چند جمله لفاظی‌های ظاهراً تند ولی در عمق مستأصلانه، برای خالی نبودن عریضه، در عمده سخنرانی خود، از یک‌سو زبان به شکوه و شکایت گشود و از سوی دیگر به التماس و درخواست برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا پرداخت.

حماسه ۵مهر و پایان «شاه سطان ولایت» مادر! من باید بروم


حماسه ۵مهر
به‌راستی آیا از خود سؤال کرده‌ایم،‌ چگونه خمینی از محبوب‌ترین شخصیت به منفورترین فرد عالم تبدیل شد؟ به‌لب آوردن این واقعیت به‌عنوان یک سؤال، شاید ساده به زبان بیاید. طرح آن ممکن است برای بسیاری از ما از تازگی افتاده باشد و تصور کنیم خمینی همیشه منفور بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است و...

هشدار عفو بین‌الملل، ممانعت از درمان زندانی سیاسی آرش صادقی

                                زندانی سیاسی آرش صادقی
سازمان عفو بین‌الملل، چهارشنبه ۴مهر ۹۶، با انتشار بیانیه‌یی گفت مقامات رژیم ایران با ممانعت از دسترسی زندانی سیاسی آرش صادقی ‌به مراقبتهای درمانی و بی‌اعتنایی به هشدارهای پزشکان، در حال شکنجه دادن این مدافع حقوق‌بشر که از سرطان رنج می‌برد، هستند.

تابلوی عام وضعیت حکومت آخوندها

سخن روز
طی دو سه روز اخیر اتفاق‌های مهمی در سازمان ملل و تهران افتاد. وقایعی که تاثیری سرفصلی در سرنوشت آخوندها دارند.
روز سه‌شنبه سوم مهر ۹۷ در نخستین روز گشایش هفتادوسومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد، این مجمع یکی از روزهای فراموش‌نشدنی خود را تجربه کرد. ابتدا رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود، با شدیدترین عباراتی که تاکنون در این مجمع بین‌المللی سابقه نداشته، دیکتاتوری حاکم بر ایران را مورد حمله قرار داد و سپس هنگامی که نوبت به روحانی رئیس‌جمهور رژیم رسید، او به‌جز چند جمله لفاظی‌های ظاهراً تند ولی در عمق مستأصلانه، برای خالی نبودن عریضه، در عمده سخنرانی خود، از یک‌سو زبان به شکوه و شکایت گشود و از سوی دیگر به التماس و درخواست برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا پرداخت.

عادل الجبیر: رژیم ایران میلیاردها دلار پول برجام را هزینه جنگ در سوریه و یمن کرد


عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها، رژیم ایران با فشار فزاینده اقتصادی و سیاسی روبه‌رو خواهند شد. وی با اشاره به انزوای رژیم ایران در منطقه، در میان کشورهای اسلامی و در سطح جهان گفت: ما در برابر رژیم ایران موفق خواهیم شد… وضعیت این ر‌ژیم پایدار نیست.

اعتصاب سراسری کامیون‌داران - پنجمین روز - ۵مهر۹۷


                                 ملایر.اعتصاب کامیونداران
این خبر به روز می‌شود.

روز پنجشنبه ۵مهر۹۷ اعتصاب سراسری کامیون‌داران وارد پنجمین روز خود شد. اعتصاب رانندگان در چهارمین روز خود به ۲۰۰شهر در ۳۱استان کشور گسترش یافت. این اعتصاب هم‌اکنون در شهرهای ارومیه، اصفهان، سبزوار، رفسنجان، شهر کرد، زرین شهر و یزد جریان دارد.

جیمز جفری: یکی از هدفهای ما در سوریه بیرون راندن رژیم ایران است


                           جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه
جیمز جفری نماینده آمریکا در سوریه روز چهارشنبه ۴مهرماه در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط در نیویورک تأکید کرد نیروهای ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند، نه به‌عنوان نیروی اشغالگر بلکه تا رسیدن به سه هدف از پیش تعیین شده که یکی از آنها بیرون راندن رژیم ایران از سوریه است.

هند به‌دنبال کره و ژاپن واردات نفت از ایران را قطع کرد

                    حریم نفتی رژیم ایران
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد هند، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران، برای ماه آبان که تحریمهای نفتی علیه رژیم ایران شروع می‌شود قصد خرید هیچ محموله نفتی از ایران را ندارد.بنا‌ به این گزارش تا کنون کره جنوبی و ژاپن به‌دلیل تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم آخوندی، خرید نفت از ایران را قطع کرده‌اند و اکنون هند نیز به صف این مشتریان می‌پیوندد.

آرژانتین از رژیم ایران خواست عاملان انفجارهای آمیا را تحویل دهد

              انفجار آمیا توسط رژیم ایران
مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری آرژانتین، از متحدان کشورش خواسته‌است از مقامهای ارشد رژیم ایران که در جریان پرونده انفجار در مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس تحت تعقیب هستند، میزبانی و حفاظت نکنند.

دادگاه فدرال بوینس آیرس تایید کرد- مرگ قاضی آلبرتو نیسمن قتل بوده است


۱۳۹۷ مهر ۴, چهارشنبه

جلسه شورای امنیت در مورد ایران به ریاست آمریکا

    شورای امنیت سازمان ملل متحد

رشد افسارگسیخته قیمت دلار در ایران،قیمت دلار از ۱۹۳۵۰تومان نیز عبور کرد

       رشد افسار گسیخته نرخ ارز

در آستانه تشکیل شورای امنیت ملل ‌متحد به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در مورد رژیم ایران قیمت دلار با رشد پله‌ای جدید از مرز ۱۹هزار و ۳۵۰تومان عبور کرد. قیمت یورو نیز بنا بر خبر تارنمای شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، با قیمت ۲۲۷۲۹تومان معامله می‌شود.

SEP 25 گفتگو با سهیلا صادق مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت ایران به‌مناسبت سال تحصیلی جدید


سهیلا صادق مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت ایران
سهیلا صادق مسئول کمیسیون آموزش شورای ملی مقامت ایران به‌ مناسبت شروع سال تحصیلی ۹۸ـ۹۷در مصاحبه‌یی با سیمای آزادی شرکت کرد.


دوراهی، یا ناامیدی از پیدا شدن هر گونه راهی

سخن روز
روز یکشنبه اول مهر ۹۷ روزنامه تایمز مالی طی مقاله‌یی نوشته بود که رژیم برای این‌که به حیاتش ادامه بدهد، بر سر یک دوراهی است، یا باید دست به اصلاحات ریشه‌یی بزند یا امتیازات کلان به آمریکا بدهد.
این که برخی از تحلیلگران خارجی بنا‌ به دلائلی قابل‌فهم تلاش می‌کنند برای رژیم ولایت فقیه که در آستانه سقوط است راه‌حل ادامه بقا ارائه بدهند بیانگر عقب بودن این منابع از شرایط عینی ایران است.

تبریز نخواهد بود اگر دریاچه ارومیه خشک شود


یک کارگزار رژیم در سازمان حفاظت محیط‌زیست اعتراف کرد: اگر دریاچه ارومیه خشک شود، دیگر شهری به‌عنوان تبریز نخواهیم داشت، نمی‌خواهیم مردم را بترسانیم؛ این واقعیت است.
مسعود تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: ‌در روزهای پایانی سال گذشته توفانی در غرب حوضه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاد که باعث شد تا دو هفته این منطقه با مشکل گرد و غبار مواجه شود به‌طوری که چشم چشم را نمی‌دید... در صورتی که دریاچه ارومیه احیا نشود (مردم این منطقه)‌ با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهند شد.

جان بولتون رژیم ایران را به تحریمهای هر چه بیشتر تهدید کرد


جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا رژیم ایران را به تحریمهای هر چه بیشتر در صورت ادامه حمایت این رژیم از تروریسم، تهدید کرد.
بولتون در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفت:‌ تحریمهای اعمال شده علیه رژیم ایران بر عملکرد بی‌ثبات کننده این کشور در منطقه تاثیر گذاشته است.
وی از سیاست ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌یی دفاع کرده و در این باره گفته است: «تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته‌یی تاثیری عمیق بر ایران و کل منطقه داشته است و با تشدید تحریمها در ماه نوامبر، ما بر این باور هستیم که فعالیت آنها در منطقه نیز مختل خواهد شد.»

مایک پمپئو، نیکی هیلی و جان بولتون: فشار بر رژیم ایران برای توقف حمایت از تروریسم


مقامات بلندپایه سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ یک روز قبل از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سخنانی بر سیاست‌های دونالد ترامپ تأکید کردند و گفتند هدف از فشار بر رژیم ایران تغییر رفتار این رژیم و توقف حمایت از تروریسم است.

نشست مشترک برجامی‌ها در نیویورک: «۱۲ بند هیچ» سهم ظریف از یک بیانیه مشترک



وزرای خارجه کشورهای ۱+۴ و محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی دوشنبه‌شب در نیویورک نشست برجامی مشترک برگزار کردند و برای چندمین بار بر لزوم حفظ توافق اتمی تاکید کردند.
ظریف بیانیه مشترک را در جمع خبرنگاران در نیویورک قرائت می‎کند



یک بانک فرانسوی آخرین امیدهای ایران برای دور زدن‌ تحریم‌ها را بر باد داد


بانک دولتی Bpifrance فرانسه برنامه‌هایش برای ایجاد سازوکار مالی جدیدی با هدف کمک به شرکت‌های فرانسوی خواهان همکاری با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را کنار گذاشت.

قیمت دلار در ایران مرز ۱۸ هزار تومان را شکست

گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارد که دلاردرصرافی‌های ایران روزچهارشنبه ۶ سپتامبر، مرز ۱۸ هزار تومان را شکست.

سهیلا دشتی: روزهای اول مهر و


روزهای اول ماه مهر و دوران تحصیل روزهائی هستند که بیش از هر چه چیز دیگر خاطراتشان در ذهن جان می گیرد.
با هر کتابی که در دست می گیریم، با هر مطلبی که می خواهیم بنوبسیم، شیطنت ها و بازی ها، هم کلاسی ها و معلمان سخت گیر و مهربان، مدیر و ناظم. بوی کتاب و دفترهای نو و چانه زدن با مادر برای خرید دفتری جلد مقوائی و داشتن خودکار و یا قلمی که دیگران داشتند و ما در آرزویش بود. همه این ها با مهر و شروع سال تحصیلی پر رنگ تر می شود و لبخندی به پهنای صورت و یا سوزش اشکی در گوشه چشم ما را به دنیای کودکی و جوانی می برد.


سعید سجادى:‌ سخنرانى رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل



سخنرانى روز ٢٥ سپتامبر رئیس جمهور امریکا، ترامپ، در مجمع عمومى سازمان ملل، نمایى کلى را از سخنرانى آتى او در شوراى امنیت ملل متحد به دست داد.
نکات حائز اهمیت در سخنرانى او از این قرارند:
- در بین تمامى کشورهایى که او در سخنرانى از آنها اسم برد، ضدیت و تقابل رئیس جمهور امریکا به نحو کیفاً متفاوتى فقط را در رابطه با رژیم آخوندى بود،

هادی مظفری:‌ شمشیر سرخ عاشورا، در قلب سیاه ارتجاع



آخوندها قرنهاست که سند عاشورا و حماسۀ کربلا را به نام خود زده اند و در تحریف فلسفۀ اصلی این قیام بزرگ، از هیچ رذالتی خودداری نکرده اند.

آنها با سوء استفاده از عظمت و شکوه این حرکت بزرگ تاریخی و انسانی که می تواند سرمشقی نجات بخش از شرّ ظلم و ستم و تبعیض نه فقط برای شیعیان و مسلمین، که برای کل جهان و انسانیت باشد، دکانی ساخته اند و از سود سرشار آن بهره ها برده اند. برای دجّالان عمامه به سر چه تجارتی پر منفعت تر از اینکه ضمن گریاندن مردم و برانگیختن احساسات و عواطف پاکِ آنها، به نان و نوایی نیز برسند.


اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در ۱۶۹ شهر در ۳۱ استان


روز سه‌شنبه ۳ مهرماه اعتصاب سراسری رانندگان زحمتکش کامیون و خوردروهای سنگین در سومین روز خود به ۱۶۹ شهر در ۳۱ استان کشور گسترش یافت.

سینا دشتی:‌ یک روحانى در نیویورک


امروز حسن روحانى، تدارکچى ولایت‌فقیه، در مجمع عمومى ملل متحد به حرافى خواهد پرداخت.
در بعد از قیام کمرشکن دی‌ماه و آتشفشان مرداد ماه در نزدیک به دویست شهر بزرگ و کوچک کشور، مشخص شد که رژیم در محاصره‌ی مردم ایران گرفتار شده و راهى جز تسلیم و یا نابودى ندارد. قدرت‌های بین‌المللی با درک شرایط داخل کشور و براى تطابق خود با مسیر تحولات و هم چنین منافع دراز مدت خود در منطقه، پرونده‌ی امدادهاى غیبى، علنى، نقدى، تسلیحاتى، نفتى، مالى و سیاسى خود را بستند. پرونده‌ی شرم‌آور که در آن بمب باران، کشتار و به بند کشیدن مقاومت ایران به نیابت از جانب رژیم بخش‌های سیاه و عمده‌ای را تشکیل میدهد که واقعا هدفى جز نابودى تام و تمام مقاومت را دنبال نمیکرد.


تظاهرات علیه حضور آخوند روحانی - نیویورک - اجلاس مجمع عمومی ملل متحد

همزمان بابرگزاری اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک، هموطنانمان روز سه شنبه سوم مهرماه و در ادامه سلسله تظاهرات و گردهماییهای قبلی، برای رساندن فریاد قیام مردم ایران و علیه حضور آخوند حسن روحانی رئیس جمهور ولایت فقیه و نماینده حکومت رکورد دار اعدام و بانکدار مرکزی تروریسم در مقر ملل متحد، دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

اجلاس مجمع عمومی ملل متحد - سخنرانی رهبران

روز سه‌شنبه ۳ مهر، اجلاس مجمع عمومی ملل متحد با سخنرانی‌های آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد و وزیر خارجه اکوادور که ریاست این دوره اجلاس را برعهده دارد، رسماً آغاز به‌کار کرد.

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا - پیامهای اعضای برجسته سنا و کنگره

پیام سناتور بن کاردین عضو برجسته کمیته روابط خارجی سنای امریکا

دوستان عزیز،
به همه آنهایی که در گردهمایی حمایت از قیام ایران در نیویورک که توسط سازمان جوامع ایرانی مقیم آمریکا برگزار شده، شرکت دارند سلام می کنم. 
موضوع برنامه امسال، مسیر آزادی – آلترناتیو دموکراتیک، نشاندهنده طرحی مشخص برای ایرانی با عدالت بیشتر است.
در دهه های اخیر، مردم ایران متحمل تجاوز به حقوق و آزادی پایه ای خود، شده اند. 
در موضوعات برجسته این برنامه، همچنانکه مردم ایران برای آزادی تلاش می کنند، هنوز کار زیادی هست که باید انجام شود. سا ستایش از تلاشهای شما، آرزومندم که مسیرتان به تحقق آزادی راه ببرد. 

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا - پیامهای اعضای برجسته سنا و کنگره


در گردهمایی جوامع ایرانیان در نیویورک که در آستانه برگزای اجلاس مجمع عمومی ملل متحد با حضور شخصیت‌های برجسته آمریکایی و بین‌المللی، در حمایت از قیام و مقاومت سازمانیافته مردم ایران برگزار شد، شماری از اعضای برجسته سنا و کنگره امریکا طی پیامهایی همبستگی خود را ابراز کردند.

ناتوانی رژیم در سرکوب به بهانه «‌امر به معروف و نهی از منکر»

گوشمالی آخوند مزاحم توسط جوانان در شرق تهران

یکی از اهرم‌های حاکمیت آخوندی برای سرکوب مردم به‌ویژه سرکوب زنان و جوانان، راه‌انداختن بساط به‌اصطلاح «امر به معروف و نهی از منکر» است.

ضرورت سرکوب مردم به این بهانه برای رژیم آن‌قدر اهمیت و جایگاه ویژه دارد که گشتهای سرکوب و نهادهای خاصی هم در این رابطه ایجاد نموده که با این بهانه فرهنگ ارتجاعی آخوندی را بر مردم تحمیل کنند.

جدال و هیاهو بر سر نقش روحانی در نیویورک

آخوند حسن روحانی در سفر به نیویورک
در حال حاضر که روحانی در نیویورک به‌سر می‌برد، دو باند حاکم او را از دو سو می‌کشند. باند دلواپسان به روحانی گوشزد می‌کنند که از هر گونه دیدار و گفتگوی اتفاقی! خودداری کند و در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی شعارهای رژیم را تکرار کند و طلبکاری کند.