۱۳۹۷ فروردین ۱۵, چهارشنبه

تابستان سوزان و جنگ سرد!!


الوطن کویت ۱۳/۱/۹۷ : « أحمد بودستور- شاعر میگوید: زیر خاکستر سوسوی آتش می‌بینم، میرود تا آتش آن شعله ور گردد
اصطلاحی هست که می‌گوید: (ردپا راه را نشان میدهد و پشکل شتر را!) نشانه‌هایی وجود دارد که منطقه شاهد تابستان سوزانی خواهد بود و این ضرب المثل (آرامش پیش از توفان) بر تحركاتی كه وجود دارد، منطبق است. مسائل بسیاری وجود دارد که خیلی طولانی شده و موجب به تحلیل رفتن قدرت كشورها گردیده است و بدلیل وجود این جنگها سرمایه گذاریهای بزرگ در منطقه ممكن نیست.

شکی نیست که دیدار اعلیحضرت ولیعهد امیر محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی از ایالات متحده امریکا که 3 هفته طول خواهد کشید ( كه از این نظر بیسابقه است) منجر به توافقات و قراردادهای زیادی خواهد گردید و در رابطه با موضوعات خاورمیانه اعم از جنگ یمن یا سوریه پیامدهایی خواهد داشت. ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با برکناری رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا ، که یک مانع جدی در موضوع توافق هسته‌یی با ایران یا بحران خلیج بود، از امیر محمد بن سلمان استقبال کرد و مایک پومپئو را به جای وی به وزارت خارجه گماشت که حامی لغو توافق هسته‌ای و ضربه زدن به ایران است همچنین تغییر بعدی، تعیین جان بولتون ـ یک جمهوریخواه تندرو ـ به سمت مشاور امنیت ملی بود که او نیز از حامیان لغو توافق هسته‌یی با ایران و تغییر رژیم ایران است. این تغییرات با دیدار امیر محمد بن سلمان از امریکا ارتباط داشته و برای آن نشانه‌های زیادی وجود دارد. در همین زمان یک جنگ دیپلماتیک بین ایالات متحده و روسیه به دلیل تلاش روسیه برای مسموم ساختن یک جاسوس دوجانبه و دخترش درگرفته است و همبستگی زیادی با انگلیس از سوی ایالات متحده امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا و پیمان ناتو وجود دارد و بیش از 100 دیپلمات روس از ایالات متحده امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا اخراج شده‌اند که هشدار دهنده باز گشت جنگ سرد میان ایالات متحده آمریكا و روسیه است. انتظاراتی درباره حمله امریکا به نیروهای بشار اسد قصاب و همچنین سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله وجود دارد و آماده‌سازیهایی انجام می‌شود که این ضربه ماه آینده زده شود و نیروهای امریکایی و اروپایی مانند انگلیس و فرانسه و همچنین ارتش اسرائیل در آن شرکت می‌كنند. همچنین این تصادفی نیست که اسرائیل حمله ای كه حدود 11سال پیش توسط هواپیماهایش علیه تاسیسات هسته ای سوریه انجام شده بود را افشاء می‌كند. در حقیقت این حمله ای به رژیم ایران بود زیرا برنامه هسته‌یی سوریه که منهدم شد با نظارت رژیم ایران و با همکاری کره شمالی متحد همیشگی رژیم ایران انجام می‌شد و این علامتی از قدرت نیروی هوایی اسرائیل برای انهدام برنامه هسته‌یی ایران است و (همچنین) اخباری پیرامون پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز شهرهای ایران درز کرده است و بنظر می‌رسد تمرینهایی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران در جریان است. ما معتقدیم که این تابستان درخاورمیانه سوزان خواهد بود و با کمک کشورهای بزرگی مانند انگلیس و فرانسه آماده سازیهایی برای تشکیل یک ائتلاف نظامی امریکایی ـ سعودی وجود دارد تا با ضربه زدن به رژیم ایران و به حرکت درآوردن اپوزسیون ایران، به جنگ سوریه و همچنین جنگ یمن پایان دهد و شکی نیست که با فروپاشی این رژیم خونریز، حزب الله در لبنان و شبه نظامیان حوثی در یمن و همچنین رژیم بشار اسد (قصاب) نیز فرو خواهد پاشید و این كار با توافق رژیم روسیه انجام خواهد شد و در مقابل تحریمهای آمریكا و اروپا از روی روسیه برداشته خواهد شد و طبعا با اجرای قطعنامه های مربوطه سازمان ملل، راه حل چه در موضوع سوریه و چه یمن آماده است.
مانند موج گرد و خاکی که این روزها کویت و منطقه را درنوردیده است، گرد و غبار زیادی وجود دارد که چشم انداز سیاسی را به طور کامل می‌پوشاند اما ما انتظار داریم که این چشم انداز با نزدیک شدن تابستان به تدریج روشن و روشنتر بشود. تابستانی که علی رغم جنگ سردی که بین روسیه و امریکا آغاز شده، داغ خواهد بود. نشانه‌هایی از رودررویی امریکا با رژیم ایران ـ حامی رسمی تروریسم بین‌المللی ـ و نوکران این رژیم سرکوبگر که برجسته‌ترین آنها حوثیها و حزب الله هستند، وجود دارد».