۱۳۹۷ فروردین ۱۵, چهارشنبه

بستن تلگرام توسط رژیم و مصاحبه با سنابرق زاهدی


تلویزیون اسکای نیوز(عربی) ۱۴/۱/۹۷ : « تظاهرات و جوشش جامعه در ایران بنظر می رسد که توقفی ندارد ولی مقامات ایرانی عمد دارند که این فعالیت ها را سرکوب کنند و دست به دستگیری گسترده بزنند و همچنین خدمات انترنت را محدود کنند در همین رابطه مقامات ایرانی اعلام کردند که برنامه جدیدی وارد سایت های اجتماعی کرده اند تا اینکه جای تلگرام را بگیرد. رژیم ایران تلگرام را تخریب کننده طی اعتراضات اخیر توصیف کرد و برنامه جدیدی وارد کردند تا اینکه باصطلاح امنیت کشورشان را تامین کنند...





مجری: تعویض تلگرام با برنامه های محلی توسط ایران آیا ممکن است بر روی اعتراضات و تظاهراتی تاثیر بگذارد که آهنگش بیشتر شده است؟
سنابرق زاهدی رئیس کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران از پاریس: ابتدا باید دو موضوع بستن تلگرام با جایگزین کردن برنامه دیگری را از هم جدا کنیم. زیرا که بستن تلگرام همانطوریکه در گزارش شما آمده بود که بیش از 40ملیون ایرانی از آن استفاده می کردندمعانی خاص خودش را دارد یعنی دلیل مشخص سیاسی دارد به این معنی که قیام به کوری چشم رژیم ایران و رژیم ولایت فقیه ادامه دارد و شما می دانید که در روزهای اول قیام فرمانده کل سپاه محمد علی جعفری گفت که این قیام تمام شده است و طی چند روز خنثی می شود ولی سه ماه گذشته است و این قیام ادامه دارد امروز در اصفهان بود و کشاورزان اصفهان بودند ودیروز و پریروز در اهواز از استان خوزستان بود و یا اعتصاب کارگری که ادامه دارد لذا معنی بستن تلگرام سیاسی است به این معنی است که رژیم ایران در کنترل وضعیت شکست خورده است. یعنی علیرغم همه سرکوبی که کرده است و همه دستگیریهایی که هشت هزار نفر بوده است و کشتن دهها نفر در خیابانها یعنی بیش از 50نفر که در خیابانها کشته شدند و قیام کنندگانی که دستگیر شدند بصورت وحشیانه ای شکنجه شدند که باعث شد بیش از 14 نفر آز آنها به شهادت برسند. علیرغم همه این دستگیریها و سرکوب رژیم نتوانسته است وضعیت را به کنترل خودش در بیاورد و قیام ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.
مجری: اگر به خدمات انترنت بپردازیم حوالی 40 ملیون نفر در ایران از تلگرام استفاده می کنند که عدد بسیار بالایی است این برنامه در انتقال آنچه در ایران می گذرد به خارج چه نقشی داشته است؟
سنابرق: شکی نیست که امکانات ارتباط اجتماعی و انترنت برای مردم ایران تاثیر زیادی در استمرار و جنبش های اعتراضی داشته است و اگر اجازه بدهید، همانطوریکه مقاومت ایران امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که ما از شورای امنیت و از کشورهای عضو شورای امنیت و از هر طرفی که چنین امکاناتی دارد می خواهیم که این زیان را برطرف کنند و امکان ارتباط اجتماعی برای مردم ایران را فراهم کنند این حرفی درست و دقیق است و فکر می کنم که بدلیل نارضایتی متراکم مردم وخشم مردم رژیم ایران نمی تواند از طریق بستن تلگرام بر وضعیت کنترل داشته باشد
مجری: می خواستم به همین نقطه برسم. آیا بستن این برنامه ها و جایگزین آن با برنامه های محلی که مردم می دانند که این برنامه ها کنترل شده توسط امنیت ایران است علیرغم این آیا مردم می ترسند و یا توجهی نمی کنند؟
سنابرق: بنظرم دو راه حل وجود دارد یکی همانطوریکه در توضیحاتم گفتم انتظار دارم که امکان استفاده آزادانه از تلگرام برای مردم ایران فراهم بشود تا اینکه بتوانند فعالیت هایشان را ادامه بدهند و با همه ارتباط داشته باشند ولی اگر فرض بگیریم که رژیم توانست برنامه های دیگری وارد کند شکی نیست که این برنامه ها توسط نیروهای سپاه وارد می شود وزیر نظر است ولی اگر این ارتباطات گسترده و به گستردگی کشور باشد و ملیونها نفر باشند بسیار مشکل است که رژیم ایران بتواند بر آن کنترل داشته باشد زیرا که ثابت شده است که رژیم ایران در مقابل مسائل عام مردم شکست خورده است کما اینکه در اعمال حجاب اجباری علیه زنان ایران شکست خورده است همچنین در کنترل بشقاب های ماهواره ای شکست خورده است. رژیم ایران همانطوریکه می دانید دهها هزار بشقاب ماهواره ای را شکسته است و از پشت بام ها جمع آوری کرده است و کارهای عجیب وغربیبی انجام داده است.
مجری: این ها را دیدیم .تظاهرات الان در اهواز متمرکز است آیا در جاهای دیگر نیز متاثر از این تظاهرات است و با آن همراهی می کنند؟
سنابرق: بله همانطوریکه ابتدا گفتم تحصن های و اعتصاب های کارگری در مناطق مختلف ایران وجود دارد که در این مرحله بعد از قیام معنی خاص خودش را داردو تظاهرات کشاورزان در اصفهان ادامه دارد که رژیم مسیر رودخانه شان را عوض کرده است و در مناطق دیگر نیست وجود دارد و این قیام ها به نتیجه مشخصی خواهد رسید ما داریم هزار اشرف را می سازیم که مراکز و کانون های شورش می باشد که به ثمر خواهد نشست .».