۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

حمایت ایران از حوثی ها در یمن- سپاه پاسداران به حمایت تسلیحات سنگین از حوثی ها ادامه میدهد



تلویزیون الآن (دبی)۱۱/۹/۹۶ : « گزارش: کماکان موشکها وسلاحهای بالستیکی و ادوات مرگ دیگر بعد از آماده شدن در انبارهای سپاه پاسداران ایران و بارگیری آنها از طریق مسیرهای پیچیده در دریا به دست حوثیهای خونریز که خون تمام یمنی ها را بر زمین می ریزند می رسد.


اسناد و شواهد دیگری که ائتلاف برای اولین بار آنها را افشاء نمود٬ پرده از شیوه ها وتاکتیکهای جدیدی که رژیم ایران برای قاچاق سلاحهای سنگین به یمن استفاده میکند برمیدارد. بارزترین آن مجهز شدن حوثیها به موشکهای برکان 2 است که به سمت عربستان شلیک شد. این سلاحی است که قبل از کودتای حوثیها ارتش یمن از این نوع در اختیار نداشته است. همچنین مجهز شدن به موشک قاهر است که ساخت ایران می باشد که بعد از شلیک آن به سمت عربستان توسط حوثیها قطعاتی از آن در یک منطقه روستایی پیدا شد. در کنار موشکها آنها حوثیها را به لحاظ فنی نیز مجهز به تکنولوژی پیشرفته تر کردند از جمله تبدیل موشکهای هوا به هوا که با کمک کارشناسان ایرانی و انجام تعدیلاتی روی آنها به موشکهای زمین به هوا تبدیل نمودند. این موضوع با انهدام موشکی در منطقه فدعطان و چک قطعات آن مشخص شد. همچنین رژیم ایران هواپیماهای بی سرنشین را به حوثیها می دهد که اجزاء هواپیماهای سرنگون شده در نزد نیروهای ائتلاف موجود و ثبت شده میباشد. راههای قاچاق سلاح را پیش از این در دهها فیلم و سند نشان داده و آنرا توضیح دادیم اما چیز جدیدی که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک مقام یمنی آن را منتشر نمود٬ این است که موشکهای ارسالی به یمن را با باز کردن قطعات و جاسازی آنها در کیسه های آرد و بسته های غذایی در کشتی های تجارتی بارگیری و ارسال می کنند و چیز جدید اینکه این محموله ها توسط کشتی های تجارتی در گذرگاههای بین المللی منتهی به بندر الحدیده تخلیه می شوند بعد از آن این محوله ها در قایق های سبک بارگیری می شوند تا بدون هیچ نظارت بین المللی به بندر الحدیده برسند.
و فاش ساخت که موشکهای تفکیک شده به هنگام رسیدن به یمن توسط 75 کارشناس ایرانی که از ایران به یمن آمده اند٬ در یک اتاق عملیات سیار و در چند شاخه در بندر الحدیده و المحیوید تشکیل دادند تحویل گرفته می شوند .
اما چگونگی انبارکردن سلاحهای قاچاق شده: سلاحهای قاچاق شده در غارهای اطراف شهرهای بزرگ نگهداری می شوند و مسئولینی در یمن تاکید کردند که حوثیها از مراکز آثار باستانی برای انبار سلاحها استفاده می کنند چرا که میدانند ائتلا ف عربی به آثار باستانی و تاریخی حمله نمی کند.
ادامه ارسال سلاح ایران بزرگترین خطری است که منطقه را تهدید می کند و این چیزی است که مراد حالمی وزیر حمل و نقل یمن آن را مورد تاکید قرار داد و گفت که این تنها یمن را تهدید نمی کند بلکه امنیت کشتیرانی دریایی بین المللی را در یکی از مهمترین گذرگاههای آبی که قاره ها را به هم متصل می سازد مورد تهدید قرار می دهد.
اما معاون رئیس جمهور یمن به ضرورت وجود نظارت بین المللی که مانع استفاده بندر الحدیده توسط حوثیها اشاره کرد. و این در حالی است که جوامع جهانی همچنان در تمام مناسبت ها خواستار کنترل قاچاق می باشد که آخرین آن فراخوان جامعه جهانی در پنجمین اجلاس بین المللی در مورد یمن در لندن بوده است که در آن وزرای شرکت کننده راهها و تقویت مکانیزمهای بازرسی جهت تضمین جلوگیری از قاچاق سلاح به یمن وتامین تردد بدون مانع را مورد بحث قرار دادند