۱۳۹۶ دی ۵, سه‌شنبه

سنای آمریکا قطعنامه محکومیت آزار حکومتی بهائیان و نقض حقوق اقلیت‌ها در ایران را تصویب کرد


سایت صدای آمریکا(فارسی) ۳/۱۰/۹۶ : « سنای آمریکا با تصویب قطعنامه ای که ۳۲ سناتور جمهوریخواه و دمکرات ارائه کردند، آزار و اذیت حکومتی بهائیان در ایران را تقبیح و محکوم کرد.
این قطعنامه که با حمایت فراجناحی در سنای آمریکا به تصویب رسید می گوید که تداوم آزار و اذیت بهائیان در ایران نشان دهنده نقض شدید حقوق پایه انسانی است و در جامعه بین المللی جایی ندارد.این قطعنامه توسط سه سناتور جمهوریخواه، ران وایدین، مارکو روبیو و جان بوزمن، و سناتور دمکرات دیک دوربین برای رای گیری ارائه شد.
فرهاد ثابتان ، نماینده جامعه بهائیان، درباره اهمیت تصویب این قطعنامه و واکنش جامعه بهائیان نسبت به آن به صدای آمریکا گفت: جامعه بهائیان بسیار خوشحال است که جامعه بین الملل در کشورهای مختلف در اروپا و آمریکای شمالی و البته در سازمان ملل به نقض حقوق بشر در ایران می پردازد و از اقلیت هایی که در ایران مورد ظلم قرار گرفته اند دفاع می کند.
سناتور جمهوریخواه، ران وایدین در جریان رای گیری گفت به دفاع از بهائیان در مقابل ستم ملاها افتخار می کند. او تاکید کرد که به فعالیت برای رفع تبعیض علیه جامعه بهائیان در ایران تا برخورداری از آزادی ادامه خواهد داد.
مصوبه سنا یادآوری می کند که از سال ۱۳۵۷، مقامات جمهوری اسلامی ایران بیش از دویست تن از رهبران بهایی را اعدام کرده اند و بیش از هزار بهایی از مشاغل خود در سازمان های دولتی و دانشگاه ها اخراج شده اند. همچنین در ده سال گذشته حدود ۸۵۰ بهایی خودسرانه بازداشت شده اند