۱۳۹۶ آذر ۱۰, جمعه

سفیر آمریکا در جلسه اضطراری شورای امنیت: جنگ شود، کره شمالی نابود می‌شود


سایت صدای آمریکا(فارسی) ۹/۹/۹۶ : « سفیر ایالات متحده در سازمان ملل چهارشنبه شب در جلسه اضطراری شورای امنیت، با بیان اینکه اگر جنگ شود، کره شمالی نابود می شود، از همه کشورها خواست پیش از رسیدن به هرگونه اقدام نظامی، روابطشان را با کره شمالی قطع کنند. این جلسه اضطراری چند ساعت بعد از آزمایش موشکی چهارشنبه بامداد کره شمالی برگزار شد.



نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به تماس رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهوری چین گفت: پرزیدنت ترامپ از چین خواست عرضه نفت به کره شمالی را قطع کند.
وی افزود: در صورتی که جنگ اتفاق بیفتد، کره شمالی کاملاً نابود می شود. ما به دنبال جنگ نبوده این و اکنون هم دنبال آن نیستیم. مطمئن باشید اگر جنگی هم اتفاق بیفتد تنها به خاطر ادامه اقدامات ستیزه جویانه ای کره شمالی، مشابه آزمایش موشکی اخیر کره شمالی است.
هشدار خانم هیلی تنها چند ساعت بعد از تماس پرزیدنت ترامپ با همتای چینی خود بود.
به دنبال اعلام آزمایش موفقت آمیز یک موشک بالیستیک جدید توسط کره شمالی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه در یک گفت وگوی تلفنی با همتای چینی خود خواستار افزایش فشار پکن بر پیونگ یانگ برای توقف برنامه موشکی و هسته ای آن کشور شد.به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از کاخ سفید، پرزیدنت ترامپ در گفت وگو با شی جین پینگ تاکید کرد که چین لازم است همه اهرم های فشاری را که در اختیار دارد برای متقاعد کردن کره شمالی به توقف تحریک هایش و بازگشت به مسیر خلع سلاح هسته ای به کار گیرد.
چهارشنبه شب نیز پرزیدنت ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در توئیتر خود خبر داد این کشور باید منتظر تحریم های بیشتری باشد.... ».