۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

تظاهرات در مقابل مللح متحد در نیویورك علیه نقضها در ایران


روزنامه الشرق الاوسط(لندن) ۲۳/۹/۹۶ : « روز گذشته سازمانهای حقوق بشری یك تظاهرات اعتراضی و انبوه را در مقابل مقر ملل متحد سازمان دادند. این تظاهرات در محكومیت نقض حقوق بشر توسط تهران انجام شد. همچنین تظاهركنندگان از جامعه جهانی خواستار پشتیبانی از تلاشهایشان جهت دفاع از حقوق بشر در ایران از طریق اعمال تحریم علیه حكومت ایران و شناسایی میزان خطرناك بودن اقدامات رژیم شدند.

در هوایی با دمای منهای 4 درجه در شهر نیویورك صدها تن از اعراب و ایرانیان و آمریكائیها در تظاهراتی شركت كردند كه توسطمركز عربی آمریكایی بین‌المللیحقوق بشر و سازمان آمریكایی برای عدالت و صلح ترتیب داده شده بود. آنها پلاكاردهایی حمل میكردند كه در آن خواستار اعلام تحت تعقیب قرار دادن رژیم ایران بدلیل نقض حقوق بشر و رفتارهای مخرب آن در كشورهای منطقه خاورمیانه شده بودند.
مشاری الأیدا معاون دبیر كل مركز عربی آمریكایی بین المللی حقوق بشر به الشرق الاوسط گفت: این تظاهرات در اعتراض به نقضهای رژیم ایران و حمایتش از تروریسم توسط مركز عربی آمریكایی بین المللی حقوق بشر و سازمان آمریكایی برای عدالت و صلح ترتیب داده شد. این دو سازمان بین المللی كه در ایالات متحده آمریكا ثبت شده اند مربوطبه دفاع از حقوق بشر و حمایت از منشورها و قوانین بین المللی و توسعه فرهنگ حقوق بشر در جهان میباشند.
الأیدا خاطر نشان كرد كه این تظاهران با شعار تروریسم رژیم ایران و نقض حقوق بشر و دخالتهایش در كشورها را متوقف كنید انجام گرفت. همچنین در آن صدها تن از فعالان حقوق بشری و عامه مردم شركت نمودند. وی افزود: این تظاهرات همزمان با جشنهای جهانی در روز حقوق بشر انجامشد و هدف از آن جلب نظر جامعه جهانی و آمریكا به جنایتهای تروریسم و قانون شكنیهایی است كه رژیم ایران در داخل و خارج كشور انجام میدهد.
در همین رابطه سازمان آمریكایی دفاع از دمكراسیها روز گذشته یك اطلاعیه مطبوعاتی منتشر نمود كه طی آن رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ را به حمایت از تلاشهای ملل متحد درمراسمهای روز جهانی حقوق بشر از طریق اعمال تحریمهای افزوده علیه رژیم ایران فراخوند. این سازمان تاكید كرد كه رژیم معیارهای بین المللی و حقوقیِ حقوق بشر را علیه مردم و علیه كشورهای همجوار نقض میكند.
این اطلاعیه تاكید كرد كه نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران علیرغم توافق اتمی كه در سال 2015 به امضاء رساند ادامه دارد. همچنین روشن ساخت، علیرغم وجه رئیس جمهور ایران كه اخیرا دوباره انتخاب شد اما حسن روحانی بعنوان یك میانه رو در دوره خودش صدها نفر را در هر سال اعدام كرده و مجازاتهای دیگری همچون شلاق زدن و زندانی كردن روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدافعین حقوق بشر را به اجراء گذاشته و یك تبعیض گسترده علیه زنان و اقلیتهای دینی و قومی خصوصا كسانی را كه بهایی مینامد را اجرا كرده است.
اطلاعیه افزود: رفتار این رژیم از یك ایدئولوژی بنیادگرا نشأت میگیرد كه ایران را طلایه دار اسلام شیعی در خاورمیانه‌ای قلمداد میكند كه كشورهای سنی بر آن كنترل داشته و آمریكا از آنها حمایت میكند. این بدان معنی است كه ایران اپوزیسیون داخلی را شكلی از اشكال نفوذ فرهنگی به شمار می آورد كه تلاش میكند مشروعیت رژیم را از داخل از بین ببرد. و این دیدگاه توطئه آمیز همچنین یك حمله تجاوزكارانه در سراسر خاورمیانه را توجیه میكند بطوریكه تلاش میكند ساختار منطقه سنی را به میزان زیادی مطابق مذهب شیعه تغییر دهد. این سازمان در اطلاعیه خود از دولت آمریكا خواستار شد كه منافع خود را علیه رژیم ایران از طریق مورد تردید قرار دادن این ایدئولوژی كه رفتارهای خبیثانه تهران در صحنه‌های دیگر را توجیه میكند، تقویت كند. همچنین خواستار گردید كه تلاشهای آمریكا برای مبارزه با نقض حقوق بشر در ایران افزایش یابد. اطلاعیه این تلاشها را نه فقط یك وظیفه انسانی بلكه یك منفعت حیاتی امنیت ملی قلمداد كرد.  ».


ضميمه 3
آملی لاریجانی: اینکه با کنایه می‌گویند «فرزندان ما جاسوس نیستند»، شیطنت است
سایت عصر ایران(رژیم) ۲۲/۹/۹۶ : « آملی لاریجانی: اینکه با کنایه می گویند فرزندان ما جاسوس نیستند، شیطنت است/ هر کس پولی از من و خانواده ام در بانک های خارجی یافت برای خودش بردارد/ احمدی نژاد به شمخانی گفته از جاسوسی دختر فلانی چه خبر / فتنه گران جدید بست می نشینند/ ادعا ی فریاد زدن احمدی نژاد بر سر بنده بابت ستار بهشتی کذب محض است / (درباره احمدی نژاد) آخر می شود انسان این مقدار دروغ بگوید
اعدام بابک زنجانی، برای مردم پول نمی شود..
آیت الله آملی لاریجانی در نشستی با 50 تن از دانشجویان و مسئولان تشكل های دانشجویی به ادعاها علیه خود و اعضای خانواده اش، موضوع حقوق های نجومی و .. پاسخ داد.
به گزارش عصرایران؛ رئیس قوه قضائیه ابتدا در خصوص ادعای احمدی نژاد گفت: اینکه با کنایه می گویند فرزندان ما جاسوس نیستند ، شیطنت است.این افراد با شیطنت می گویند که فرزندان ما جاسوس نیستند و بعد هم مدعی هستند که ما تهمتی نزدیم یک جمله سلبی گفته ایم.هر فرد عادی هم می داند که بسیاری از کنایات، رساتر از تصریح است. بسیاری از دلالت ها در زبان مستقیم نیست بلکه با کنایه و استعاره است. و این کنایه و استعاره بودن، کلام را از ظهور نمی اندازد و آنچه موضوع جرم است همین ظهورات کلامی (و غیر کلامی) است، اعم از اینکه در دلالت یک کلام از دلالتهای مستقیم استفاده شده باشد یا دلالتهای کنایی و استعاری.همین آقا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای عالی امنیت ملی می گوید از جاسوسی دختر فلانی چه خبر؟ ایشان پاسخ می دهد که این ماجرا از اساس دروغ است.
به او می گوید شما مطلع نیستید، ما اطلاع دقیق داریم که وی بازداشت است و آدرس دقیق محل بازداشت وی را هم می دانیم. آخر می شود انسان این مقدار دروغ بگوید و از مسیر انصاف و تقوی دور شود؟!
به قاضی پرونده برادرم گفتم اگر امتیازی قائل شوید علیه شما اعلام جرم می کنم
رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی ادعا های مطرح شده علیه برادر خود گفت: در مورد ایشان نیز بحث زمین خواری را مطرح می کنند.آیت الله آملی لاریجانی افزود: به اخوی خود هم گفتم اگر این زمین را برخلاف قانون تصرف کرده ای باید آن را برگردانی که ایشان نیز گفت: من تسلیم نظر دادگاه و قاضی هستم. این پرونده مربوط به تعیین حدود یک زمین خریداری شده بود و ظاهراً مدتی است که حکم آن نیز قطعی شده است.ظاهراً بخشی از حق را به ایشان داده اند، اما در جریان جزئیات آن نیستم. هر کس معتقد است که در این پرونده برخلاف قانون حکمی صادر شده می تواند این موضوع را با ادله معتبر اعلام کند و بنده پیگیری خواهم کرد.
فتنه گران جدید بست می نشینندآیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضایی گفت: در فتنه ۸۸ قوه قضاییه تمام قد ایستادگی کرد، اما فتنه، قدیم و جدید ندارد.
کار افرادی هم که در حال حاضر انواع اتهامات را علیه دستگاه قضایی مطرح می کنند و سیاه نمایی می کنند نوعی فتنه است، زیرا هر کس اصل نظام را تخریب کند و دست به سیاه نمایی بزند در واقع در حال فتنه گری است.
سران فتنه می گفتند ما انتخابات و شورای نگهبان را قبول نداریم، این ها هم می گویند ما قوه قضاییه را قبول نداریم.
آن ها دعوت به اغتشاش می کردند، این ها هم با بست نشینی بدنبال جریان سازی و اغتشاش اند.
ادعای فریاد زدن (احمدی نژاد) بر سر بنده بابت پرونده ستار بهشتی کذب محض است
رئیس قوه قضاییه گفت: این ادعا نیز که ایشان می گوید بابت پرونده ستار بهشتی بر سر بنده فریاد زده است. کذب محض است، زیرا اولا جرأت چنین کاری را نداشت، ثانیا پرونده ستار بهشتی را دستگاه قضایی خود رسیدگی کرده است
در این مورد جرمی از ناحیه یک مأمور ناجا رخ داده بود، اما نهایتاً قاضی به این نتیجه رسید که عمدی در کار نبوده و جرم به صورت شبه عمد واقع شده است. بر همین اساس مأمور متخلف نیز محکوم شد و حال با طرح برخی ادعا های کذب دستگاه قضایی را در این مورد متهم می کنند.
حساب های قوه قضاییه از زمان آیت الله یزدی با مجوز مقام معظم رهبری ایجاد شده است
رئیس قوه قضاییه با توضیح مجدد درباره حساب های خاص دستگاه قضایی نیز گفت: در این زمینه که در دوره دو رئیس قبلی قوه قضاییه نیز وجود داشت، اجازه مقام معظم رهبری وجود دارد و به هیچ عنوان اختصاص به شخص رئیس دستگاه قضایی ندارد و به هیچ عنوان اموال مردم به حساب شخصی رئیس قوه واریز نشده است، تکرار این ادعا ها تکرار دروغی است که مکرّر دروغ بودن آن به اثبات رسیده است....
جلسات مستمر سران قوه با دستور اکید رهبر معظم انقلاب برگزار می شود
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به برخی انتقاد ها از عملکرد دولت نیز اظهار کرد: به عنوان مثال درخصوص موضوعی نظیر برجام، مقام معظم رهبری به بنده فرمودند که بسیار دقیق موضع گیری کردید.
هیچ پشت پرده ای در روابط سران قوا وجود ندارد
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست و در پاسخ به سوالی درباره رابطه اش با دولت و شخص رئیس جمهور و اینکه بنظر می رسد تعاملات پشت پرده ای وجود دارد اظهار کرد: هیچ پشت پرده ای در این روابط وجود ندارد و همه مناسبات ما به همان شکلی است که به صورت آشکارا همه مردم می بینند. ممکن است من معتقد باشم که شخصی در دولت حضور دارد که واجد صلاحیت حضور در آن جایگاه نیست، اما قوه مجریه را مساوی با یک مسئول نمی دانم و معتقدم که نباید دولت را تخریب کرد، زیرا تخریب دولت هیچ تفاوتی با تخریب قوه قضاییه ندارد. گر چه معتقدم بصورت سازنده باید انتقاد کرد.
در جریان تخلفات انتخاباتی، برخی وزرا احضار و ۱۴ مسئول نیز محکوم شدندآیت الله آملی لاریجانی: از استانداران و فرمانداران مجموعاً ۱۴ نفر محکوم شدند که به هر حال این کار در دستگاه قضایی بی سابقه بود.
بخش عمده حقوق های نجومی متاسفانه با مجوز قانونی پرداخت شده است
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضع حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: درباره حقوق های نجومی در دولت قبل مجوز بسیاری بصورت کلی صادر شده و نمی توانیم کسی را که پولی بصورت قانونی دریافت کرده زندانی کنیم.
در دولت سابق، اعضای صندوق توسعه ملی اجازه یافته بودند که خودشان برای خودشان حقوق و پاداش بنویسند. چنین مجوز هایی را ظالمانه می دانیم و در حال رسیدگی هستیم....
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به پرونده برخی افراد که حتی بعضی تشکل های دانشجویی نیز بدون اطلاع کامل از موضوع از آنها حمایت کرده اند، گفت: یکی از این پرونده ها مربوط به فردی است که حتی برخی استادان دانشگاه نیز به همراه جمعی از دانشجویان برای حمایت از وی در مقابل خانه اش حضور یافتند. این در حالی است که بر حسب گزارش دادستانی این فرد سرپل منافقین در ایران بوده و از منافقین پول دریافت می کرده است.
بدون اطلاع از جزئیات پرونده ها، پرچم حمایت از کسی را بلند نکنید
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد به خود اجازه می دهند که در بحث قضا ورود پیدا کرده و اظهار نظر کنند، خطاب به دانشجویان گفت: اگر در جایی بی عدالتی احراز شد قطعاً باید انتقاد کنید و فریاد بزنید اما در جایی که اطلاعی از جزییات یک پرونده ندارید، بی دلیل پرچم حمایت از افراد را به دست نگیرید و قوه قضاییه را تخریب نکنید. به هیچ عنوان تصور نکنید که ما و شما در دو سوی یک میز قرار داریم. همه ما دلسوزانه برای انقلاب و اسلام تلاش می کنیم. سخن ما همیشه این است که نباید اجازه تخریب یک قوه را داد زیرا در این موضوع بحث اشخاص مطرح نیست و من نیز چند صباحی در این جایگاه هستم و بعد خواهم رفت. برخی اظهارنظرها هم ظلم به دستگاه قضاییه است و هم ظلم به همه مسئولان قضایی است که با تدین و تعهد برای خدمتگزاری به مردم تلاش می کنند....
آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص شفاف سازی دستگاه قضایی پیرامون اعدام منافقین در دهه 60 نیز تصریح کرد: درخصوص برخی موضوعات این بحث وجود دارد که آیا اگر ما شروع به پاسخ دادن کنیم، مشکل حل می شود یا در زمین دشمنان بازی کرده ایم؟ باید در این زمینه به یک جمع بندی برسیم که آیا اساساً پاسخ دادن به هر ادعایی از سوی دشمنان به مصلحت است یا خیر؟...».