۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

منابع درون دولت به فاکس نیوز گفتند تیلرسون انتظار می رود اواخر ژانویه موضع خود را ترک کند


تلویزیون فاکس نیوز ۹/۹/۹۶ : « خبرنگار فاکس نیوز از کاخ سفید:منابع از درون وبیرون دولت به فاکس نیوز گفتند وزیرخارجه رکس تیلرسون انتظار می رود در زمانی که احتمالاً اواخر ژانویه باشد موضع خود را ترک کند.

تعدادی سناریو مورد بحث است که چه کسی جایگزین اوخواهد بود محتمل ترین سناریو به من گفته شد این است که مایک پمپئو را از منصب خود در سیا بردارند و به وزارت خارجه بیاورند که وزیر خارجه شود و بعد پرزیدنت، سناتور آرکانزاس تام کاتن را برای مدیر بعدی سیا انتخاب خواهد کرد . پرزیدنت به واقع فکر می کند پمپئو در سیا کاری بسیار عالی انجام می دهد او جهان رابخوبی می شناسد و او احترام بسیاری نیز برای سناتور تام کاتن قائل است. کسی که به واقع به رئیس جمهور در اغلب اوقات وفادار بوده است .. و سناتور کاتن به واقع حامی پرزیدنت بوده است . سناریو محتمل بعدی که در مورد آن صحبت شده ولی به من گفته اند احتمال آن کمتر است جابجایی نیکی هیلی از موضع خود بعنوان سفیر در سازمان ملل برای وزارت خارجه است و بعد دینا پاول را که یک بازیگر قدرتمند در شورای امنیت ملی است را برای سازمان ملل بعنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل قرار دهند.
موضوع بعدی یافتن موضعی برای ایوانکا ترامپ در سازمان ملل است که به من گفته شده او احتمالاً نماینده ویژه زنان در سازمان ملل شود. منابع می گویند او بسیار دوست دارد که به نیویورک بازگردد ورئیس جمهور مایل است که او نقشی دائم پیدا کند ».