۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

سهبد جری بویکن ـ کره شمالی اکنون تهدیدموجودیتی برای آمریکا و باقی جهان است


تلویزیون فاکس نیوز ۹/۹/۹۶ : « مجری : پرزیدنت اوایل امروز با رئیس جمهور کره جنوبی صحبت کرد که این دومین تماس از زمان آزمایش موشکی کره شمالی است ما دریافتیم که کره جنوبی با مانورهایی پاسخ خود را به آن داده است .. در این قسمت سپهبد ارتش جری بویکن در برنامه ما شرکت دارند: س:ژنرال فکر می کنید این موضوع به کجا ختم شود و در مورد تماس میان پرزیدنت با رئیس جمهور کره جنوبی چه فکر می کنید؟

سپهبد جری بویکن : فکر می کنم منطقی باشد که کره جنوبی هرکاری که از دست آن برآید را انجام دهد تا که از جنگ اجتناب کند درست همان کاری که ما می کنیم زیرا آنها در معرض خطر بسیاری قرار دارند اما درحال حاضر ماباید تشخیص دهیم که با آزمایش این موشک دوروز پیش ما اکنون یک تهدید موجودیتی از جانب کره شمالی داریم.
فکر نمی کنم آنها آگاه باشند که در رابطه با پرتاب این موشک به کجا می خواهند برسند ولی فکر می کنم فرصت قائل شدن با دیپلوماسی بیشتر و بحث های بیشتر ما فقط به آنها زمان بیشتری برای اصلاح توانمندی هایشان می دهیم.
کره جنوبی بسیار نگران است و حق دارند باشند زیرا آنها به توپخانه ای که در منطقه غیر نظامی قرار دارد بسیار نزدیک می باشند.
س : نظرتان در این مورد چیست که بعد از چندماه که سکوت بودند به ناگهان با موشکی ظاهر می شوند که پیچیده ترین موشک تاکنون بوده است به نظرتان چه اتفاقی افتاده است ؟
سپهبد جری بویکن: چیزی اتفاق نیفتاده آنها زمان داشتند هیچ فشاری بر آنها نیامده البته ما تحریمها را داشتیم ولی شواهدی هست که روس ها برای مثال تحریم هایی که ما اعمال کرده ایم را نقض کرده اند .
س: فکر می کنید بیشتر روسها نقض کردند یا چینی ها؟
سپهبد جری بویکن : فکر می کنم ما شواهد مهمی داریم که روسها این کار را کردند ولی چینی ها تاریخچه ای از نقض آن تحریم ها داشته اند، ..فکر می کنم چینی ها کلید این وضع را در دست دارند تاکه این وضعیت را به نتیجه ای برسانند که به جنگ ختم نشود. س: ببینید ژنرال شما کسی هستید که من همیشه به شما استناد می کنم اگر چینی ها نتوانند چه می شود؟ و نتوانند آنها را کنترل کنند اکنون آنها یاغی شده اند؟
سپهبد جری بویکن: ما نباید این تهدید را دست کم بگیریم ما نباید فکر کنیم که در آستانه جنگ نیستیم زیرا ما در آستانه جنگ هستیم. این نزدیکترین نقطه ایست که ما در کناره اقیانوس آرام قرار داریم از زمانی که از جنگ ویتنام در سال 1975 بیرون کشیدیم حال من امیدوارم و دعا می کنم که راه حل مسالمت آمیزی برای این باشد ولی دیپلوماسی به تنهایی جواب نیست زیرا تنها کاری که می کند این است زمان بیشتری به کیم برای اصلاح توانمندی هایش می دهد. فکر نمی کنم او باید به این نقطه می رسید تا که به تهدیدی که ادعا می کند تبدیل شود ولی با دادن زمان بیشتر به آن تاکید می کنم که او تهدید برای موجودیت آمریکا و تقریباً باقی جهان خواهد بود.