۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

جعفر شیخ مصطفی: العبادی تنها عروسک دست دیگران است




سایت کردستان24(بارزانی) ۲۱/۹/۹۶ : «جعفر شیخ مصطفی فرمانده لشکر ٧٠ نیروهای پیشمرگه کردستان در گفتگو با برنامه هفتگی "موضوع روز" کردستان٢٤ گفت: حیدرالعبادی تنها عروسکی است که از سوی دیگران کنترل می شود و خود هیچگونه قدرتی نداراد.



جعفر شیخ مصطفی، در گفتگو با مجری برنامه هفتگی "موضوع روز" همچنین گفت: ما حملات صدام حسین، داعش و حشدالشعبی را تجربه کردهیم. جنایات حشدالشعبی در طوزخرماتو از جنایات داعش وحشتناکتر است. صدام از داعش بهتر داعش از حشدالشعبی بهتر بود، با این توصیف دشمنان ماه هر روز بدتر و خطرناکتر می شوند.
جعفر شیخ در مورد تفاوت حشدالشعبی با داعش گفت: "افراد داعش خود را منفجر می کنند و مردم را می کشند، اما افراد حشدالشعبی، به دزدی غارت و انسان کشی می پردازند. اکنون بیش از سی گروه جداگانه حشدالشعبی با پرچم جداگانه در کرکوک هستند. این گروهها شبانه خودسرانه به غارت مرم می پردازند."
فرمانده نیروهای ٧٠ پیشمرگه کردستان در مورد اختیارات نمایندگان کرد در بغداد گفت: "این نمایندگان هیچگونه اختیاری ندارند، تنها رئیس جمهور می توانست در یادداشتی خطاب به جامعه جهانی بگوید نمی تواند رئیس جمهور کشوری باشد که دولتش به حقوق ملت کرد تجاوز می کند، اما متأسفانه او این کار را نکرد."».
کشف زندان های مخفی میلیشیاهای حشد شعبی
سایت باس نیوز(بارزانی) ۲۲/۹/۹۶ : « بر طبق گزارشات بین المللی در زمینه حقوق بشر هزاران نفر از ساکنین عراق پس از تاسیس میلیشیاهای حشد شعبی سرنوشتشان نامعلوم می باشد و تعدادی از آنها در زندان های مخفی این میلیشیاها به محبوس می برند.میلیشیاهای حشد شحبی که پس از اشغال بخش هایی از عراق از سوی داعش با فرمان مراجع دینی شیعه تاسیس شد اکنون بیش از ١٠٠ هزار عنصر مسلح دارد و از بیش از ٤٠ گروه مختلف تشکیل شده است که بیشتر آنها تحت فرمان ایران بوده و بر طبق گزارشات بین المللی آنها زندان های مخفی دارند و در آنجا شهروندان مدنی و مخالفان خود را شکنجه کرده اند.
این میلیشیاهاکه بر طبق قانونی بر مبنای اکثریت سیاسی در پارلمان عراق به رسمیت شناخته شده، بودجه و تسلیحات خود را از حکومت عراق دریافت کرده و در حین جنگ در مناطق سنی نشین عراق جنایت جنگی مرتکب شده و قوانین جنگی و اصول حقوق بشری را نقض کرده و در تکریت اموال مردم را چپاول و در فلوجه با موشک شهروندان مدنی را بمباران و در دیگر مناطق نیز ٢٤٠ مسجد پیروان اهل سنت را با خاک یکسان و منفجر کرده اند و در کرکوک و خرماطو نیز صدها هزار کرد را آواره و دو هزار منزل شهروندان کرد را منفجر و چپاول کرده اند.جدا از این موارد و با استناد به گزارش های حقوق بشری در سطح بین المللی، پس از تاسیس میلیشیاهای حشد شعبی هزاران شهروند عراقی دستگیر و سرنوشتشان نامعلوم می باشد.
یک منبع امنیتی در اینباره به (باس) گفت: “گروه های حشد شعبی به ویژه آنهایی که دست بالایی دارند نظیر عصائب اهل حق زندانهای مخفی دارند و مخالفان خود و سنی ها و همچنین در این اواخر نیز کردها را در کرکوک و خرماطو دستگیر و به این زندان ها منتقل کرده اند.
بر طبق گزارشی که سازمان عفو بین الملل (امنستی انترنشنال) منتشر نموده ٦٤٣ شهروند عراقی از سوی میلیشیاهای حشد شعبی ربوده شده و سرنوشتشان نامعلوم می باشد.این سازمان حقوق بشری همچنین گفته است که این تعداد تنها در شهرک سقلاویه استان انبار و در کمتر یک سال گذشته از سوی میلیشیاهای حشد شعبی ربوده شده اند.
پیشر دیندار زیباری، مسئول کمیته پاسخگوی به گزارشات بین المللی حکومت اقلیم کردستان، در یک کنفرانس خبری گزارشی را در رابطه با نقض حقوق بشر و تعرض و حمله عناصر حشد شعبی به شهروندان کرکوکی و مناطق کردستانی منتشر نموده بود.
وی در باره هجوم حشد شعبی به کرکوک اعلام کرد که ٤٠٠ شهروند مدنی کشته و زخمی شده اند و گزارشاتی از تعرض به زنان و آتش زدن منازل شهروندان کرد آمده که ما آنها را مستند کرده و به سازمان های حقوق بشری تحویل داده ایم.
زیباری اعلام کرد بر طبق گزارشات رسیده به ما تنها در دوزخرماطو ٢٠٠ شهروند از سوی حشد شعبی کشته شده اند ».