۱۳۹۶ آذر ۱۶, پنجشنبه

مصاحبه با حان بولتون حول سفر جف فلتمن به کره شمالی




تلویزیون فاکس نیوز ۱۶/۹/۹۶ : « بدنبال تستهای موشکی کره شمالی رئیس سیاسی سازمان ملل به کره شمالی رفته است تا یک دیدار نادر 4روزه را انجام بدهد. این در حالیست که تنشها بین این رژیم و آمریکا تشدید شده است.
مصاحبه با جان بولتون - در مورد این دیدار نظرتان چیست؟






بولتون - آنچه در این رابطه نامعمول است اینست که فلتمن یک آمریکایی است که معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل می باشد.او یک دیپلومات کارکشته است که سفیر سابق آمریکا در لبنان بوده و شاید دبیرکل سازمان ملل فکر می کند هر شانسی برای کیم جونگ یانگ کره شمالی باشد و حرفی برای زدن داشته باشد ، ضمن اینکه زمان هم دارد به پایان می رسد تا یک تصمیم کلیدی گرفته شود..
آنها معمولا تا لحظه ملاقات نمی دانند که در کره شمالی با چه کسی ملاقات می کنند اما نظر من این است که کره شمالی حرف جدیدی نداشته باشد و ممکن است آنها این را بعنوان یک تجربه تبلیغاتی تست می کنند.
بولتون - نمی دانم وزارت خارجه با او چه دستور کاری دارد اما من جف فلتمن را می شناسم و کیم جونگ هم می داند که دیگر پرزیدنت اوباما رئیس جمهور نیست و احتمال استفاده آمریکا از نیروی آمریکا علیه توانایی اتمی کره شمالی واقعی است.
استراتژی پرزیدنت چگونه کار می کند؟
بولتون - .. ما بر سر تقاطع هستیم یا کره شمالی را با توان اتمی باقی می گذاریم که من شخصا غیرقابل قبول می دانم یا اینکه باید از نیروی نظامی استفاده کنیم..
بولتون - کره شمالی بسیار به شلیک سلاح اتمی نزدیک است به هر هدفی که بخواهد و حالا هم آمریکا و طبعا به محض اینکه به چنین نقطه یی برسند کسانی از ما که بتوانیم بلحاظ نظامی کاری بکنیم به صفر می رسد زیرا که تهدید تلافی علیه ما هست. بنابراین زمان چندان زیادی نداریم و حتی امکان اشتباه هم نیست اگر قرار باشد ما از نیروی نظامی استفاده کنیم. اگر هم از نیرو استفاده نکنیم آنوقت یک کره شمالی داریم که می تواند آمریکا را تهدید کند و این تکنولوژی را به بقیه بفروشد».