۱۳۹۸ اسفند ۲۱, چهارشنبه

وزیر بهداشت بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده است



دولت بریتانیا شامگاه سه‌شنبه 10مارس 2020 ابتلای «نادین دوریس» وزیر بهداشت این کشور به ویروس جدید کرونا (COVID-19) را تایید کرد.

دوریس که هفته گذشته در مناسبت‌های مختلفی به همراه بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در ساختمان شماره 10 داونینگ استریت حضور یافته بود و مسئولیت بخشی از تلاش‌های دولت بریتانیا برای مقابله با ویروس کرونا را بر عهده داشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت بوده و او به محض اطلاع از نتیجه آزمایش، در خانه خود را قرنطینه کرده است.

تاکنون در بریتانیا 6 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور با 54 مورد افزایش نسبت به روز گذشته به تعداد 382 تن افزایش یافته است.

از سویی فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از مقامات بریتانیایی دولت این کشور را به کوتاهی و عدم اقدام به موقع برای مقابله با شیوع ویروس کرونا متهم می‌کنند.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت» مسافرانی که از طریق هوایی از ایتالیا وارد فرودگاه‌های بریتانیا شده‌‌اند از اینکه علیرغم اعلام وضعیت فوق‌العاده در سرتاسر جهان در فرودگاه‌های بریتانیا مورد هیچگونه معاینه و تشخیص درجه حرارت قرار نگرفته‌اند، اظهار تعجب کرده‌اند.

این در حالی است که ایتالیا اکنون پس از چین دومین کشور با میزان بالای تلفات و مبتلایان به ویروس کرونا است و بیش از 7000 تن از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 366 تن از آنها جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس کشنده از دست داده‌اند.

هر چند وزارت خارجه بریتانیا از شهروندان این کشور خواسته تا به تعدادی از شهرهای ایتالیا که شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا است، مسافرت نکنند، اما درباره مسافرانی که از ایتالیا وارد این کشور شده‌اند هیچگونه اقداماتی تشخیصی یا پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اتخاذ نشده است.