۱۳۹۸ اسفند ۱۲, دوشنبه

اعتراف به‌ جنایت علیه بشریت

کرونا ویروس
                              کرونا ویروس
اکنون همه می‌دانند که حاکمیت‌ ولایت فقیه برای کشاندن جمعیت بیشتر به راهپیمایی ۲۲بهمن و نیز پررونق جلوه دادن نمایش انتخابات، شیوع ویروس کرونا در ایران را کتمان کرده و اخبار مربوط به آن را سانسور نموده است. در این رابطه کارگزاران حکومتی وقتی مورد سؤال خبرنگاران واقع می‌شدند، قاطعانه پاسخ می‌دادند که «ما موردی از ابتلا به کرونا نداریم و جای هیچ نگرانی نیست»!

حریرچی، معاون کرونازدهٔ بهداشت رژیم در تاریخ ۵بهمن ۹۸گفت:
«هر مسافری که از مبدأ چین حرکت کرده و وارد ایران شود از لحاظ ویروس کرونا کنترل می‌شود... هیچگونه نگرانی درباره این ویروس در داخل کشور وجود ندارد و هر مسافری که از مبدأ چین حرکت کرده و وارد ایران شود کنترل می‌شود» (بویر نیوز ۵بهمن ۹۸)
روی آب افتادن پتهٔ نظام
فوت دو نفر در تاریخ ۳۰بهمن ۹۸در یکی از بیمارستانهای قم به‌دلیل کرونا پتهٔ نظام ولایت‌ فقیه را روی آب انداخت؛ با این‌حال کارگزاران نظام برای جلوگیری از اختلال در نمایش انتخابات با قرنطینهٔ قم مخالفت کردند. سیاست کتمان،‌ سهل‌انگاری، کم‌اهمیت جلوه دادن، دفن پنهانی اجساد قربانیان تا به امروز ادامه داشته است. یادآوری می‌شود که سازمان مجاهدین خلق ایران در تاریخ ۱۱اسفند ۹۸اعلام کرد:

«شمار جان‌باختگان ویروس کرونا تا ساعت۲۰یکشنبه ۱۱اسفند از ۶۵۰تن گذشته است. تعداد قربانیان در استان تهران ۱۵۰، در استان اصفهان ۴۶، در گیلان ۲۳، در لرستان ۱۸، در کرمانشاه ۴۵، در مشهد ۱۴، سرخ حصار ۱۱نفر و در قم لااقل ۱۵۰نفر است. علاوه بر این در شهرهای اهواز، کرج، اندیمشک، ایرانشهر، بندرعباس، سقز، ارومیه، ایلام، اهواز، تبریز، ساوه، اراک، یاسوج، همدان، نیشابور، کرج، سمنان، یزد، قزوین، کاشمر و دیگر شهرها از یک تا چند نفر جان سپرده‌اند..»
دلیل اعلام نکردن کرونا
رحمانی فضلی، وزیر کشور روحانی در ۴اسفند ۹۸در پاسخ به سؤال یک خبرنگار که پرسید چرا با وجود ورود ویروس کرونا به داخل کشور، انتخابات به تعویق نیفتاد، گفت:

«از همان روز که مشخص شد ویروس کرونا وارد کشور شده به مردم اعلام شد.»

این یک دروغ آشکار است. ویروس کرونا پیش‌تر از آن وارد ایران شده بود و از صدر تا ذیل نظام برای کتمان آن در تلاش بودند.
وی در ادامهٔ سخنانش افزود:
«برخی توصیه‌های شاید دلسوزانه از طریق برخی افراد غیررسمی حتی در این ایام به ما داده شد که بهتر بود ورود کرونا اعلام نمی‌شد و انتخابات برگزار می‌شد.»

در این جمله دقت کنید. این «برخی افراد غیررسمی» چه کسانی هستند؟ که «توصیه‌های دلسوزانه» داشته و خواهان آن بوده‌اند که «انتخابات برگزار شود و ورود کرونا اعلام نشود.» وزیر کذاب پاسخی به این موضوع نمی‌دهد اما در عمل خطی را رفته است که طابق‌النعل بالنعل همین است:

اعلام نکردن کرونا برای برگزار شدن نمایش انتخابات

دجالیت آخوندی
این‌که فوت دو نفر در قم این نقشه را به هم زد، موضوع دیگری است. با این‌حال بعد از اعلام فوت دو نفر در قم به‌دلیل کرونا، حاکمیت آخوندی به‌جای به صدا درآوردن آژیرهای خطر و قرنطینهٔ قم به کتمان و فریز کردن خبر روی آورد.

فوت دو نفر به‌دلیل کرونا، انتهای یک مسیر بود، نه ابتدای آن. بگذریم از این‌که خبر فوت آن دو نفر به رژیم تحمیل شد و در واقع بهتر است بگوییم که از دستش در رفت و خارج از کنترل او بود.

دجالیت آخوندی نیز در این است که خبر سرایت کرونا به ایران و خبر فوت دو نفر را با هم یکی تلقی می‌کند تا در این میان دستگاه دروغ‌پرداز و کتمان‌گر خود را در ببرد.

نکتهٔ مهم‌تر در اینجاست که به‌رغم مشخص شدن ابتلای گستردهٔ قم به کرونا، نظام آخوندی حتی در قم نپذیرفته است که شهر قرنطینه شده و نمایش انتخابات در آن ملغی اعلام گردد. ‌ معنی این تصمیم آن است که خامنه‌ای و سران نظامش پذیرفته‌اند که جان مردم در قم به خطر بیفتد اما نمایش انتخابات مجلس با مهره‌های از پیش دستچین شده را به عقب نیندازند.

رحمانی فضلی در این زمینه می‌گوید:
«برخیها توصیه داشتند که انتخابات را عقب بندازیم. در مورد شهر قم اصرار داشتند انتخابات را در این شهر به تعویق بیاندازیم، ولی من به‌عنوان مسئول انتخابات هیچ‌کدام از اینها را نپذیرفتم به‌دلیل این‌که تقویم انتخاباتی ما به‌گونه‌یی است که در این موعدی که گفته شده، باید برگزار شود؛ وگرنه تشکیل مجلس بعدی به تعویق می‌افتاد که خلاف قانون است.»
اعتراف آشکار به جنایت علیه بشریت
این یک اعتراف آشکار به جنایت دولتی و یک سند انکارناپذیر از این جنایت است. توجیه این جنایت چیست و به خطر انداختن جان مردم چیست؟ «قانون»! کدام قانون؟ همان قانونی که خبرگان نظام آن را نوشته و به ولی‌فقیه سلطنت مادام‌العمر داده است. استدلال وزیر جنایتکار چیست؟ اگر می‌پذیرفتم انتخابات برگزار نشود «تشکیل مجلس بعدی به تعویق می‌افتاد»!

استدلال را می‌بینید؟ آیا برای مهره‌های این نظام، جان و مال و عرض و ناموس مردم ارزشی دارند؟

به‌خطر انداختن آگاهانهٔ جان مردم مصداق جنایت علیه بشریت است. جنایت علیه بشریت، جنایتی است که توسط دولت و سایر تشکل‌هایی که به قدرت سیاسی دسترسی دارند، تدارک دیده می‌شود. این جنایت علیه جمعیت‌های غیرنظامی انجام می‌شود و باعث کاسته‌شدن از شأن و مقام و منزلت انسان می‌شود. جنایت علیه بشریت وقتی چهرهٔ زشت‌تری به خود می‌گیرد که ارتکاب منظم آنها، در راستای پیشبرد سیاست یک دولت صورت می‌پذیرد.

بی‌شک این اقدام رحمانی فضلی در عداد یک جنایت جنگی است و سردمداران این نظام،‌ از جمله شخص خامنه‌ای باید پاسخگوی آن باشند. در این زمینه موضع‌گیری سخنگوی مجاهدین در تاریخ ۱۰اسفند ۹۸بسیار گویاست:

«اعتراف صریح و آشکار وزیر کشور ولایت فقیه به جنایت بزرگ علیه بشریت به‌خاطر نمایش انتخابات بدون شک شایسته سنگین‌ترین کیفر و مجازات است.

خامنه‌ای و روحانی و دیگر سردمداران رژیم و سرکردگان سپاه بایستی برکنار و تحویل دادگاه خلق شوند. صاعقه خشم خلق و ارتش محرومان و ستمدیدگان در راه است.»